2018-01-12, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det med skadorna kan vara en tråd-sanning.
Precis som uppgiften att en person var hängd.
Ingen kriminal-tekniker som fanns på plats har satt sig här och skrivit detta.
Garanterat.
Inte heller en reporter från kvällstidning kan ha uttalat sig om att en av familjemedlemmarna varit hängd.
Men led flickan/flickorna av den sjukdom som interexplosiv.. angivit så kan det innebära att flickorna har typ blåmärken. Uppstår lätt blånader på kroppen-om jag förstått rätt?

Uppgiften om skadorna kommer från en inidovd som säger sig vara vän till en av Expressens reportrar.
Citera
2018-01-12, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Och varfor sag inte jobbet till att han fick hjälp om han nu madde sa risigt?
Eller så fick han hjälp och handlingen (om det nu är pappan som mördat alla)är ett resultat av medicinering ? Vi har ju sett ett antal fall senaste åren där GM nyligen varit i kontakt med psyk (och fått medicinering)
Citera
2018-01-12, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrDeodorant
Har sett flera som uttrycker samma åsikt i denna tråd.
Kan man inte bara konstatera att det, förmodligen, inte rör sig om "normala föräldrar"?

Och vad grundar du det på ??
Tror du på allt skitsnack som skrivs här.....
Tänk om dom var en kärleksfull familj
som har levt i en mycket djup o tragisk situation den sista tiden.
Och att mor o far gemensamt har beslutat detta.
Inget annat är bekräftat, så detta är mest troligt.
Citera
2018-01-12, 21:41
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Han fick jobba hemifrån. Vad skulle de mer ha gjort tycker du? De kan ju knappast bota hans familj från sina sjukdomar.
Finns hjälp mot psykiskt "illamaende" faktiskt!
Citera
2018-01-12, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Det första kräver bara ett sjukt beslut av en störd människa. Det andra kräver två sjuka beslut av två störda människor.

Sedan är det i 85 procent av fallen män som dödat sina barn i den här åldern.

Så rent statistiskt är ditt scenario osannolikt.

Om vi nu antar att barnen hade någon slags allvarlig genetiskt nedärvd sjukdom...

Statistisk sett är sannolikheten att två barn får samma recessivt genetiskt betingad sjukdom 1/16. MEN, vid varje graviditet är sannolikheten 1/4. Dessa event är inte kopplade.

Den äldsta dottern fick hemundervisning from 2016. Det innebär förmodligen att symptomen blivit så pass allvarliga vid den tidpunkten, inte att hon varit frisk innan dess.

Av det jag läst har jag fått bilden av en väldigt engagerad far som vill det bästa för sina barn. Om man kämpat i flera år, till slut blivit så deprimerad så att man inte klarar av sitt arbete och sen kommer hem och hittar hela sin familj död... Om man då beslutar att ta sitt eget liv innebär inte att man är störd. Det innebär att man är knäckt.

Jag vet inte vem som gjort vad. Men om man läser inläggen från de senaste timmarna så är det fler än jag som börjar lessna på dessa sensationslystna historierna om just pappan.
Citera
2018-01-12, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Och vad grundar du det på ??
Tror du på allt skitsnack som skrivs här.....
Tänk om dom var en kärleksfull familj
som har levt i en mycket djup o tragisk situation den sista tiden.
Och att mor o far gemensamt har beslutat detta.
Inget annat är bekräftat, så detta är mest troligt.

En kärleksfull familj som mördar varandra? Jovars, det låter ju troligt. Ursäktandet av mord i denna tråden är patetiskt.
Citera
2018-01-12, 21:42
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
kände du honom?

Nej, men jag vet hur plikttrogna den typen av människor är. Man pluggar inte och sliter, forskar och gör karriär för att bli kriminell av det slaget du insinuerar - mkt ovanligt. Hade han haft den läggningen tror jag han hade ägnat sig åt något helt annat än att föreläsa och ge ut publikationer.
Citera
2018-01-12, 21:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Kan inte söka just nu, men enligt en artikel på Aftonbladet så hade mannens chef uttalat att han inte känt någon oro över pappan.
Om familjens liv i övrigt ville han inte uttala sig.
Pappan hade varit anställd där sedan 2002, en mindre arbetsplats.
Han flyttade från Göteborg runt 2011 och Ekonomihögskolan i Lund har 325 heltidsanställda och runt 3 500 studenter: "en mindre arbetsplats"...
Citera
2018-01-12, 21:43
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Eller så fick han hjälp och handlingen (om det nu är pappan som mördat alla)är ett resultat av medicinering ? Vi har ju sett ett antal fall senaste åren där GM nyligen varit i kontakt med psyk (och fått medicinering)
Fullt möjligt.
Citera
2018-01-12, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Om vi nu antar att barnen hade någon slags allvarlig genetiskt nedärvd sjukdom...

Statistisk sett är sannolikheten att två barn får samma recessivt genetiskt betingad sjukdom 1/16. MEN, vid varje graviditet är sannolikheten 1/4. Dessa event är inte kopplade.

Den äldsta dottern fick hemundervisning from 2016. Det innebär förmodligen att symptomen blivit så pass allvarliga vid den tidpunkten, inte att hon varit frisk innan dess.

Av det jag läst har jag fått bilden av en väldigt engagerad far som vill det bästa för sina barn. Om man kämpat i flera år, till slut blivit så deprimerad så att man inte klarar av sitt arbete och sen kommer hem och hittar hela sin familj död... Om man då beslutar att ta sitt eget liv innebär inte att man är störd. Det innebär att man är knäckt.

Det är möjligt men nu mördade han även sin fru och sina barn. Då är man störd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Håller helt med dig. Men att rektorn överhuvudtaget sa att familjen var i djup kris ogillar jag starkt. Det var inte hennes sak att kläcka ur sig till journalister och media. Hon skulle ha berättat för polisen, men låta dom bedöma om man skulle släppa det till allmänhet. Rent tjänstefel anser jag.

Visst, hon var säkert oförberedd, trängd och pressad. Säkerligen chockad.
Hade hon varit mer rutinerad hade hon hänvisat till sekretess.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakefjorden
Det enda intressanta inlägget i tråden är #2867. Och det går inte ens att citera?

Men där står:

"Men kan iallafall klargöra att ME inte är en diagnos som varken Agn*s eller M*a H*nkow har haft [...] AT (Ataxia telangiectasia), Louis-Bars sjukdom. En ärftlig sjukdom som nedärvs autosomalt recessivt, vilket innebär att båda föräldrarna är friska bärare av en muterad gen. Det kan nämnas att några att symptomen för AT liknar de vid ME, det är långt dock ifrån de värsta symptomen och medför ökad dödlighet från tidiga tonåren.[...]
Det kan även tilläggas att en annan ökad risk för dödlighet är cancer, detta gäller även om man är frisk bärare av den muterade genen som är fallet med Hanna Br*nton. Idag finns det ett 20-tal barn och unga vuxna med denna diagnos.

Tipsa källan om att på det där intresseområdet kan det vara lämpligt att kunna skilja på varken och vare sig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in