2018-01-12, 18:51
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Precis..fruktansvärda spekulationer att skriva att bägge barnen
hade en extremt sällsynt sjukdom, för det är såvitt jag vet, bara
en spekulation än så länge och ingen verifierad sanning.
Ja, jag har inte sett en vidimerad kopia av journalanteckningarna, ej heller originalen.
Citera
2018-01-12, 18:51
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Har man fatt ett med den sjukdomen tror jag att man drar for sig ett barn till!

Men de har ju inte skaffat fler barn heller! Äldsta dottern är 14 och lilla tre år yngre och de har nog inte vetat om diagnosen speciellt länge. Den äldsta insjuknade väl 2012 och sen har det säkert tagit lång tid av átt få diagnos. Troligen därför det pratats om både ME och borrelia i tråden då hon troligen utredits för dessa.
Citera
2018-01-12, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag tror att detta med sjukdom var ett hittepå från pappan. Han ville ha kontroll dygnet runt på sin familj. Jag tycker det är uppenbart. Såpass tillvida att han jobbade hemifrån själv också till slut. Det trappades upp mer och mer. DÄRFÖR säger skolan att dom mår dåligt över att "dom inget märkte". Pappan var nog en mästare i att manipulera om det behövdes. Tänk på att många psykopater har en hög befattning i samhället. En psykopat slavar inte på en fabrik t.ex. Psykopater är att finna i typiska yrken som det pappan hade. Med det inte sagt att alla i den ställningen är psykopater.

Det är den känslan jag med har. Det är något med hur han ser ut också, han ser på något sätt opålitlig ut.
Citera
2018-01-12, 18:56
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakefjorden
VAD i det rektorn eller kommunen sagt antyder att det INTE funnits "medicinska underlag och en dokumenterad sjukdomshistoria"? Man är väldigt tydlig med att det funnits medicinska skäl till hemundervisning, att det funnits en "oerhörd sjukdomsbild" hos flickorna och att man av samma anledning sedan flera år haft en regelbunden kontakt för att stötta familjen i den mån man kan.

Att rektor/kommun sedan inte specificerar vilken/vilka diagnoser och hemförhållanden det rör sig om, vare sig i presskonferensen eller i de offentliga protokoll som expressen hänvisar till - det är som jag ser det snarare tecken på att man håller på sekretessen och respekterar familjens integritet.

Medicinska journaler är inte offentliga handlingar, till skillnad från ärenden inom skola och kommun som diarieförs - och kan begäras ut av vem som helst. De senare ska därför inte innehålla mer än nödvändig information om känsliga medicinska tillstånd familjeförhållanden.

Av allt att döma, en familj där båda barnen drabbats av Ataxia telangiectasia och modern dessutom av cancer - vilken oerhörd smärta. Som de måste ha kämpat. Fruktansvärda spekulationer här i tråden! Må de vila i frid.

En ny diagnos nu, är denna sann
Citera
2018-01-12, 18:59
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Snarare att mamman verkligen var sjuk och kanske inte orkade följa med? Vet vi att det är deras barn gemensamt och inte att någon av föräldrarna tagit med sig flickorna in i äktenskapet?

Jag vet ringde folkbokföringen
Citera
2018-01-12, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summerbody
Det är den känslan jag med har. Det är något med hur han ser ut också, han ser på något sätt opålitlig ut.
På vilket sätt då? Flinten?
Citera
2018-01-12, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Vad menas?

Citat:
Ursprungligen postat av llrosell
Handen på hjärtat, hur många människor lägger sig i en annan familjs liv om man anar att något inte står rätt till? Inte många kan jag säga...
Anhöriga och vänner borde ju göra det och skola och myndigheter har skyldighet att bry sig.
Citera
2018-01-12, 19:01
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Snarare att mamman verkligen var sjuk och kanske inte orkade följa med? Vet vi att det är deras barn gemensamt och inte att någon av föräldrarna tagit med sig flickorna in i äktenskapet?

Låt oss då säga att mamman var sjukare än sina döttrar och inte ville dö utan dem och att detta ältande eskalerade. Att de inte skulle klara sig utan henne, att de skulle dö av sorg och skulle skonas från detta. Pappan börjar förstå faran och börjar arbeta hemifrån. Konflikterna avlöser varandra och pappan känner att han måste lägga band på sitt tyckande för mammans mående. Dygnet runt måste han hålla sig uppdaterad om mammans status och mående. Hålla upp den krackelerade fasaden.
Under några obevakade timmar "skonar" hon dem med, låt oss säga Fentanyl. De somnar omärkt in. Pappan kan i detta läge stå öga mot öga med mamman och ta livet av henne, eller finner han även henne bortgången. Om..

Fentanylplåster används ofta som smärtlindring vid framskriden cancer mot värk, smärta.

"Depotlåster som häftat fast på en annan person
Plåstret ska endast användas på huden hos den person som läkaren har ordinerat det för. Det finns rapporterade fall där ett plåster av misstag fastnat på en familjemedlem vid nära fysisk kontakt eller då man delat säng med bäraren av plåstret. Ett plåster som häftat fast på en annan person (särskilt ett barn) kan leda till att läkemedel går igenom huden på den andra personen och orsakar allvarliga biverkningar såsom andningssvårigheter med långsam och ytlig andning, vilket kan få dödlig utgång. Om plåstret häftat fast på huden hos en annan person, ta genast av plåstret och kontakta läkare."

Källa: FASS

Frågan är vad vi vet med säkerhet, inte mycket.
Citera
2018-01-12, 19:05
Bannlyst
Tror inte att tjejerna var sjuka överhuvudtaget, det var nåt med mammans mentala tillstånd som gjorde familjen dysfunktionell. Något skolan anar men ej vågar agera mot pga föräldrarnas status, ingen ville rodda i fallet och skolan hoppas allt löser sig ändå. Mamman hade kanske vanföreställningar och till slut hade ihjäl sin familj, tror tyvärr detta fall är fullständigt bisarrt
Citera
Medlem
countdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Det är omöjligt att förstå och sätta sig in i att leva m ett/ flera barn som lider av en dödlig sjukdom. Min son har något som heter pulmonell hypertension .. räcker att googla det så förstår man hur det kommers att sluta. Som förälder bryts man ner varje dag , dessa jäkla läkarbesök ( vi åker Östersund-Lund enkel 120 mil ) för att träffa experter. Varje gång vill man skrika o slå läkarna .. hitta ett botemedel !! Jag har själv haft många svackor och helt tappat mitt gamla liv. Psykiskt är det ett rent helvete att leva eller försöka leva med vetenskapen att ens barn kommer dö .

Pulmonell hypertension är inte en sjukdom utan ett tillstånd, som uppstår på grund av bakomliggande orsaker. Har sjukvården i Lund här inte kommit fram till vad orsaken är så borde du VERKLIGEN söka dig någon annanstans, för ditt och ditt barns bästa. Barn "föds" inte med kroniskt förhöjt tryck i lungan bara sådär utan några som helst andra samsjukdomar. Det HÄNDER bara inte. Etylmissrukare och de med levercirrhos är de individer i vårt samhälle som är skolboksexempel på vilka som får pulmonell hypertension.

Citat:
Ursprungligen postat av sweswe6
Barnen har ME/CFS en ledsjukdom som gör att de har mer smärtkänslighet i leder och muskel och andra symptomer. deras mamma H.B gillar en sida på fb som är kring denna genetiskasjukdomen

ME/CFS är lika mycket en genetisk sjukdom som Diabetes typ 2 är det. Det vill säga, det FINNS genetiska inslag, men det är inte lika "genetiskt" som Spielmeyer-Vogt. Sannolikt är det så att ME/CFS är en polyklonal sjukdom, precis som diabetes, som kan utlösas av olika händelser, men inte nödvändigtvis behöver hända dig även om både din mor och far har sjukdomen.

Kan vi SNÄLLA gå vidare nu angående sjukdomarna?
Citera
Medlem
Och det är familjen Henkow/Brenton vi pratar om?
Citera
2018-01-12, 19:06
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Och det är familjen Henkow/Brenton vi pratar om?

Eh.... Ja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in