2018-01-12, 19:35
Medlem
HTML ser ut att ha återhämtat sig bra. Uppe på 0.31 atm.

Köpte in mig för någon vecka sedan på 0.18.

TRX sålde jag iväg när det började dala, känns inte seriöst.

Annars har jag FUN, XLM, HTML och lite APPC.

Bara hållt på i två veckor, ligger svagt plus efter ha lyckats göra typ alla fel man kan göra första veckan.

Gick från 35k->70k på tre dagar, gick på en massa nitar och ligger en 10k plus just nu, men förhoppningsvis lärt mig en massa saker.

Tack för tipsen med HTML, nu är det bara att hoppas att FUN drar iväg!
Citera
2018-01-12, 19:54
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stickslap
Finns det någon nackdel med att köpa FUN på Binance (FUN/ETH) och ha de liggandes på sitt Binance konto istället för att flytta över till en egen wallet? Vill helst undvika alla fees man råkar ut för när man flyttar krypto.

Handlar bara om säkerhet. Nu vet jag inte hur mycket du har där men även om det bara hade rört sig om några tusenlappar så hade jag definitivt flyttat över till en privat wallet. Även om risken är liten så går dom fortfarande att hacka.

LITA aldrig på Exhange services även om det är en stor sida som Binance.

Egen wallet, kryptering och backuper är det som gäller.
Senast redigerad av fittslem 2018-01-12 kl. 20:06.
Citera
2018-01-12, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanimated
På tal om Kucoin, vad tror ni om Kucoin Shares, den ligger stadigt under senaste dygnet men varenda gång jag kollat till den senaste veckan så har den stigit. Är lite sugen på att köpa på mig ett gäng

Räkna på det. De värderas redan som en topp 3 exchange till vad man får betala för shares idag. Ni får även tänka att dessa shares inte ger någon äganderätt och att utdelningen av "courtageavgifter" kommer att sänkas framöver. Helt orimlig värdering enligt mitt tycke. (Kan lägga upp en beräkning om ni vill och om jag orkar.)

Förstår inte varför folk köper på denna nivå, själv klev jag av när den gick över 15 dollar vilket var en femdubbling av min investering (då jag tyckte priset var sjukt). Den kanske fortsätter stiga ytterligare då det råder mani och något man faktiskt kan räkna på (som dessa shares) verkar vara något som alla bortser ifrån. Men vem vet de kanske kommer bli den dominerande exchangen med 50 % av marknaden och då kanske jag är idioten som sålde för billigt.

Jag har svårt att hitta något bra och som får mig att gå "igång" för tillfället. Kommer så jävla mycket skit hela tiden och finns typ 50 coins minst som har typ samma egenskaper. Har lagt mig i några MN coins så jag i alla fall får avkastning i nya coins tills jag hittar något intressant. Hur känner ni andra för marknaden just nu? Känns som om man drunknar i alla coins....
Senast redigerad av FriedrichvonHayek 2018-01-12 kl. 20:48.
Citera
2018-01-12, 20:44
Medlem
Ser att många i tråden skriver om HTML. Kan någon förklara lite kort för mig vad som är så bra med denna coin och varför den bör gå upp?
Senast redigerad av FriedrichvonHayek 2018-01-12 kl. 20:48.
Citera
2018-01-12, 20:51
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Ser att många i tråden skriver om HTML. Kan någon förklara lite kort för mig vad som är så bra med denna coin och varför den bör gå upp?
Hybrid av Btc och Eth, en typ av plattform såsom Ethereum är för tokens, dapps, poma, starkt dedikerat och hängivet team bl.a.
Citera
2018-01-12, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K4izer
Lite väl mycket att nämna. Det är ingen valuta (enbart) är väl den ena fördelen. Utan en hel plattform där andra kan t.ex skapa sina egna tokens. Sen nu inom ett par månader kommer de släppa en ny plattform som binder Frilansare med Företag, detta då utan de massiva avgifter vi idag lider av (Tappar själv allt mellan 4k till 7k varje månad).

Men sen finns det mycket annat. Något väldigt lockande är dels att det inte finns några seriösa konkurrenter. Sedan är teamet endast fokuserat på utveckling, de själva skiter fullständigt i vad valutan står på i exchanges. Det handlar alltså om ett gäng IT torrbollar som utvecklar programvara, inte ett gäng miljonärer som blir hårda av tanken på att tjäna miljarder på att, ja t.ex eventuellt lura sina investerare.

Så produkten är en massiv plattform med flera stora projekt (Frilansarplattform är den kommande men de har andra aktörer som jobbar på andra lösningar mer lokalt (BRASIL TOKEN) samt inom medicin.

Finns mycket att läsa om dem när du har tid på t.ex Reddit, eller deras senaste press release: http://www.nasdaq.com/press-release/poma-blockchain-platform-launched-by-top-2018-cryptocurrency-htmlcoin-20180102-00944
Nyttig info: https://www.reddit.com/r/htmlcoin_community/comments/7pskho/new_to_htmlcoin_community_read_this_post_first/

Citat:

För att göra det enkelt. Finns mycket mer såklart.

Med HTML kan mycket gå snett såklart. Men med tanke på det låga priset (iaf för mig som gick in vid 1 sat) så var det helt onödigt att fundera på. Risken ligger i huruvida POMA samt de andra projekten lyckas eller ej. Om de lyckas kommer de kunde bli en av de kryptovalutor som faktiskt fortsätter existera även efter bubblan spruckit (Räknar med att max 20-30 finns kvar då). Om de misslyckas, ja, då skiter det sig.

Men är redan nöjd själv. Men varken jag eller några jag rekryterat till HTML verkar ångra sig. Tror inte Sikkan gör det heller

Men som alltid, rekommenderar att man läser på mer. Är själv investerad samt jobbar mycket med HTML i form av marknadsföring så är knappast neutral. Blev involverad för att jag tror på projektet men alltid bra att få en egen uppfattning.

Obs. För den som överväger att gå in: Rekommenderar att göra det snarast eftersom de släpper nyheter nu imorgon eller i övermorgon (lite osäkert, men inom 48h), teamet gör annars aldrig announcements eftersom de inte vill hypa. Risk att den går upp en hel del då. Såvida det inte visar sig vara en hypad nyhet och den kraschar, såklart. Men verkar vara något stort om nya partners och finns antydan om nya exchanges (de har trots allt ansökt till 26 st).
Senast redigerad av K4izer 2018-01-12 kl. 20:55.
Citera
2018-01-12, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
antar att du driver?

Många foliehattar tror att det ska lossna vilket år dom helst😨😨😨😨😨
Citera
2018-01-12, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Hybrid av Btc och Eth, en typ av plattform såsom Ethereum är för tokens, dapps, poma, starkt dedikerat och hängivet team bl.a.

Ok hur många coins finns det? Vilka fördelar har denna mot alla andra liknande coins? Vad är fördelen med en hybrid mellan Btc och Eth?

Citat:
Ursprungligen postat av K4izer
För att göra det enkelt. Finns mycket mer såklart.

Med HTML kan mycket gå snett såklart. Men med tanke på det låga priset (iaf för mig som gick in vid 1 sat) så var det helt onödigt att fundera på. Risken ligger i huruvida POMA samt de andra projekten lyckas eller ej. Om de lyckas kommer de kunde bli en av de kryptovalutor som faktiskt fortsätter existera även efter bubblan spruckit (Räknar med att max 20-30 finns kvar då). Om de misslyckas, ja, då skiter det sig.

Men är redan nöjd själv. Men varken jag eller några jag rekryterat till HTML verkar ångra sig. Tror inte Sikkan gör det heller

Men som alltid, rekommenderar att man läser på mer. Är själv investerad samt jobbar mycket med HTML i form av marknadsföring så är knappast neutral. Blev involverad för att jag tror på projektet men alltid bra att få en egen uppfattning.

Obs. För den som överväger att gå in: Rekommenderar att göra det snarast eftersom de släpper nyheter nu imorgon eller i övermorgon (lite osäkert, men inom 48h), teamet gör annars aldrig announcements eftersom de inte vill hypa. Risk att den går upp en hel del då. Såvida det inte visar sig vara en hypad nyhet och den kraschar, såklart. Men verkar vara något stort om nya partners och finns antydan om nya exchanges (de har trots allt ansökt till 26 st).

Hur kan du veta att det är ett lågt pris om du inte ens vet "Circulating Supply". Om max "supply" är 90 miljarder så ger detta ett potentiellt marknadsvärde om 90 000 000 000 * 0,004473$=402 570 000$ vilket hade placerat den på plats 92 av alla valutor. Jag tycker inte det är speciellt lågt för en valuta som av det lilla jag kunnat läsa inte får det att kittla direkt.

Hur många av coinsen håller devs?

Ursäkta mina frågor men får känslan av att det är lite av en "pump and dump coin" och därför frågar jag er som är inne och handlar i den då ni antagligen är mer insatta än mig som precis börjat läsa om den.

Edit: Kan man byta en HTML5 coin mot en HTML coin? Om ja hur kommer det sig att tot supply för HTML är 79 miljarder med max supply 90 miljarder när de finns ett tot supply av HTML5 coins på 40,6 miljarder. Max supply bör i så fall vara 119,6 miljarder. Eller är det något jag missar?

Edit2: Varför forkade man den gamla coinen som vart utsatt för en 51% attack och kraschade? Varför inte bara skapa en ny coin istället med fair launch (eller låg premine)? Antagligen för att de som forkade den nu håller en jävla massa av de gamla coinsen som de nu lyckas byta till de nya och således kan dumpa dessa coins på marknaden.

Jag säger inte att jag har rätt men var försiktiga.
Senast redigerad av FriedrichvonHayek 2018-01-12 kl. 22:04.
Citera
2018-01-12, 22:02
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ok hur många coins finns det? Vilka fördelar har denna mot alla andra liknande coins? Vad är fördelen med en hybrid mellan Btc och Eth?

Hur kan du veta att det är ett lågt pris om du inte ens vet "Circulating Supply". Om max "supply" är 90 miljarder så ger detta ett potentiellt marknadsvärde om 90 000 000 000 * 0,004473$=402 570 000$ vilket hade placerat den på plats 92 av alla valutor. Jag tycker inte det är speciellt lågt för en valuta som av det lilla jag kunnat läsa inte får det att kittla direkt.

Ursäkta mina frågor men får känslan av att det är lite av en "pump and dump coin" och därför frågar jag er som är inne och handlar i den då ni antagligen är mer insatta än mig som precis börjat läsa om den.

Edit: Kan man byta en HTML5 coin mot en HTML coin? Om ja hur kommer det sig att tot supply för HTML är 79 miljarder med max supply 90 miljarder när de finns ett tot supply av HTML5 coins på 40,6 miljarder. Max supply bör i så fall vara 119,6 miljarder. Eller är det något jag missar?

Jag vet inte heller vad andra ser i HTML, har personligen sett betydligt mer intressantare krypto-coins som ligger och puttrar i väntant på att slå inom en snar framtid.

Nån här får gärna övertyga mig att jag har fel, men jag ser faktiskt ingenting som är speciellt intressant i denna coin. Just nu känns denna coin överhypad i denna tråd.
Senast redigerad av fittslem 2018-01-12 kl. 22:12.
Citera
2018-01-12, 22:32
Medlem
Ökning på 80% av HTML just nu och major announcement inom 48 timmar. Ser väldigt lovande ut
Citera
2018-01-12, 22:34
Medlem
Citat:

Edit2: Varför forkade man den gamla coinen som vart utsatt för en 51% attack och kraschade? Varför inte bara skapa en ny coin istället med fair launch (eller låg premine)? Antagligen för att de som forkade den nu håller en jävla massa av de gamla coinsen som de nu lyckas byta till de nya och således kan dumpa dessa coins på marknaden.

Jag säger inte att jag har rätt men var försiktiga.

Man kan byta 1 HTML5 mot 0.5 HTML.
Citera
2018-01-12, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz
Man kan byta 1 HTML5 mot 0.5 HTML.

Till den 12:e februari är det 1:1 som gäller; från deras hemsida.

"Days 1-60 (18th Dec 2017 to 12th Feb 2018) Ratio 1:1
Days 61-90 (13th Feb 2018 to 12th Mar 2018) Ratio 1:2
Days 91-105 (13th Mar 2018 to 27th Mar 2018) Ratio 1:3
Days 106 (28th Mar 2018) End of Swap"

Så förklarar ändå inte det förvirrade antalet coins.

Har någon fått någon förklaring från devs varför de forkade istället för släppa ny coin? Teoretiskt kan de ha köpt upp i stort sätt allt av den gamla HTML-en för 1 satoshi styck och nu sälja för 33 satoshi.

De har alltså gjort 33 ggr pengarna genom att köpa upp den gamla coinen för att forka den. Risken är (om det jag tror stämmer) att de kommer överge projektet när de är klara med "dumpen". Fram tills dess så kanske de lyckas pumpa den mer och andra kan också göra bra med pengar men det är alltid någon som kommer vara kvar med svartepetter.

Sen att de släpper nyheter om att de snart ska släppa nyheter stärker min tes. Men som sagt jag kan ha fel men jag hade nog valt något annat med mindre risk/farhågor.

Edit: Att Top 7 på "rikaste listan" har 65,26% av alla coins stärker min tes ytterligare.
Senast redigerad av FriedrichvonHayek 2018-01-12 kl. 22:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in