2018-01-11, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
så 100% på 1000:- på en tisdag blir inte 2000:-

sen på torsdagen ökar mina 2000:- 100% igen till alltså 4000:-

då har det sammanlagt ökat 200%

haha men vafan 100% 2×$ 200% 3×$
%nollställs varje dygn går den upp 100% på torsdagen är det 100% av onsdagens sista köp det blir ränta på ränta effekt
Citera
2018-01-11, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Hur räknar man egentligen ut procenten?

1000 kronor som ökar med 300% är enligt mina vänner 3000:-

men ökar något med 100% då har man ju 2000? Ökar det igen med 100% har man 4000? 100% på 4000 är 8000:-?

vem tänker rätt ?

Dina vänner och du själv räknade fel. 1000 kr ökar till 4000 kr om den procentuella ökningen är 300 %. Om 1000 kr ökar till 8000 kr så har du en ökning på 700 %.
Citera
2018-01-11, 06:45
Medlem
Sados avatar
Vafan, finns det inte en tråd med läxhjälp för högstadiematte?
Citera
2018-01-11, 07:21
Medlem
Börsen har fått frispel!

Kommer Sydkorea att banna all cryptotrading och Kina banna all mining av Bitcoin?
Bitcoin miningen domineras av Kina med 81%!
"Skulle Kina sluta mina så skulle Bitcoin frysa helt!"

Dock så skrivs det att Sydkorea bara är ute efter att kontrolera exchanges och förbjuder exchanges som inte följer regleringen!

JPMorgans har accepterat Bitcoin som valuta!

"BREAKING NEWS. BITCOIN AND OTHER DIGITAL CURRENCIES ARE REAL MONEY."

Kommer marknanden att vända till en total raket när Bitcoin drar iväg som ett rymdskepp!?!?
Senast redigerad av YoungMoneyblood 2018-01-11 kl. 07:26.
Citera
2018-01-11, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Vafan, finns det inte en tråd med läxhjälp för högstadiematte?

Att nivån på folk som investerar i Crypto har fallit så drastiskt visar bara på att det har blivit lättare att investera i crypto! Innan var man tvungen att vara ett halvt datorgeni för att få igång crypto-trading, nu räcker det med att du gått ur 6:an!
Citera
2018-01-11, 08:50
Medlem
Hexen666s avatar
Slakt på börsen idag me. Är det klena nerver som orsakar panik
Senast redigerad av Hexen666 2018-01-11 kl. 08:53.
Citera
2018-01-11, 09:12
Medlem
Både binace och cryptopia har öppnat sina reg nu igen.

Trx,xvg och tbn kommer öka nu när nya köpare kan investera.

En annan är wgr som går att köpa via wavesdesk.
Citera
2018-01-11, 09:18
Medlem
Sydkorea igen som ligger bakom nedförsbacken. Det hela handlar om staten som försöker kontrollera decentraliseringen av ekonomin. Vi kommer med all säkerhet se mycket av förslag och regulations likt det senaste i Sydkorea under 2018 som kommer påverka marknaden.

Tror även att stater världen över kommer arbeta fram tydligare och hårdare skatteregler kring investeringar i kryptos. Sådana förändringar och nyheter kommer också leda till dippar.

Det är ett pågående ekonomiskt krig där det gamla systemet är rädd för att det nya ska revolotionera och utdatera dem.

Spännande tider och jag vill helt klart vara med på den sida jag står upp för så jag kommer sitta kvar. Kryptos är inte enbart ett ekonomiskt fördelaktigt system utan även ett politiskt statement.
Citera
2018-01-11, 10:09
Medlem
Stones avatar
Raiblocks kommer att listas på två nya större börser. Just nu finns de på några mindre. Jag vet att de hoppat 30x den senaste månaden. Men om Bitcoin problemet fortgår kommer då Raiblock bli det stora myntet?

Är det någon annan som går in på tex Kucoin och köper XRB innan den listas på Binance?
Citera
2018-01-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Raiblocks kommer att listas på två nya större börser. Just nu finns de på några mindre. Jag vet att de hoppat 30x den senaste månaden. Men om Bitcoin problemet fortgår kommer då Raiblock bli det stora myntet?

Är det någon annan som går in på tex Kucoin och köper XRB innan den listas på Binance?

Raiblocks har enorma tekniska fördelar och jag förstår inte riktigt varför inte hypen är ännu större än vad den faktiskt är om jag ska vara ärlig.Det är en coin som verkligen sticker ut från mängden och löser de flesta problemen bitcoin har vad gäller transaktionshastighet, dyra avgifter etc.

Jag tror på raiblocks långsiktigt och kommer hålla mina året ut om inga enorma nyheter eller skandlar uppdagas.
Citera
2018-01-11, 10:42
Medlem
Så är det någon som har några bra förslag på väldigt lågt värderade mynt som ni tror på? (Utöver t.ex DCN & HTML som redan diskuterats av oss flitigt). Letar efter en ny investering men känns rätt ovärt att gå in i t.ex Rai när man inte har något märkvärdigt kapital att gå in med.
Citera
2018-01-11, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muck12
Sydkorea igen som ligger bakom nedförsbacken. Det hela handlar om staten som försöker kontrollera decentraliseringen av ekonomin. Vi kommer med all säkerhet se mycket av förslag och regulations likt det senaste i Sydkorea under 2018 som kommer påverka marknaden.

Tror även att stater världen över kommer arbeta fram tydligare och hårdare skatteregler kring investeringar i kryptos. Sådana förändringar och nyheter kommer också leda till dippar.

Det är ett pågående ekonomiskt krig där det gamla systemet är rädd för att det nya ska revolotionera och utdatera dem.

Spännande tider och jag vill helt klart vara med på den sida jag står upp för så jag kommer sitta kvar. Kryptos är inte enbart ett ekonomiskt fördelaktigt system utan även ett politiskt statement.

https://www.forbes.com/sites/pamelaambler/2017/12/12/south-korea-is-not-banning-bitcoin-trade-financial-regulators-clarify/amp/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in