2018-02-08, 12:24
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tacksforsnacks
Utveckla gärna. Varför skulle man vilja hålla sig borta från JUST denna skara coins/tokens?
Googla eller sök på youtube om bitconnect
Citera
2018-02-08, 12:26
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K4izer
Var rätt tydlig om risken. Värt att nämna att jag tjänade på BitConnect också, är man medveten om att det är en scam är det lätt att utnyttja.
Ja jag såg att du varnade om det. Menade bara att det finns många nya inom krypto i denna tråden som inte förstår sig på marknaden. Då finns det bättre saker att tipsa om. Sen att försöka tjäna snabba pengar innan det kraschar är väldigt svårt att pricka in.
Citera
2018-02-08, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tacksforsnacks
Utveckla gärna. Varför skulle man vilja hålla sig borta från JUST denna skara coins/tokens?

Ja alltså det är ju ett ponzischeme. Dvs, de höga returns du får betalas av de nya investerarna. En Lending plattform är en bra idé, det är inte det, men problemet ligger i att ingen seriös aktör hitills försökt sig på det eftersom det är svårt att hypa ifall man har seriösa siffror i avkastningen. Överväger faktiskt själv att lansera en seriös sådan fast med ett mer seriöst syfte och större användningsområde. Men det är en annan diskussion som jag inte tänker ta nu.

Min poäng när jag tipsade om LCT är att man, med viss risk, kan tjäna pengar på idioterna som förlorar på att de blir lurade. Jag tjänade runt $10 per enhet på BitConnect då jag visste om att det var en scam och drog mig ur snabbt (och kom in lite försent). Nu gör jag helt enkelt om det med LCT, går in med ett litet belopp och kommer dra mig ur sekunden jag får en signal på att teamet börjar sin exit (om de nu gör det, har ingen garanti alls på att de faktiskt är en scam, men finns inte heller något som indikerar att de är seriösa).
Citera
2018-02-08, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Undvik allt som har med lending att göra! Sånt borde du inte tipsa om min vän.

Gäller det även ethlend?
Citera
2018-02-08, 19:03
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Gäller det även ethlend?

Bara för att det finns undantag som bekräftar regeln så förändrar inte det någonting. En generell rekommendation om att undvika allt med lending kvarstår.
Citera
2018-02-08, 19:51
Medlem
Stones avatar
Kollade in Block Array idag. Köpte endast 2000. Tre killar som byggt en fungerande barcode läsare. Kommer att användas vid paketleveranser. Nya lagar i USA under 2019 som kräver digitalisering av transporter av gods. Papper väck! Inte nog med att de läser av paketen utan produkten i paketen. Du kan scanna barcoden på produkten och som länkar dig till support, rabatter etc etc. Spännande grejor. Nucleus Vision gör något liknande.

ARY.
Citera
2018-02-08, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Bara för att det finns undantag som bekräftar regeln så förändrar inte det någonting. En generell rekommendation om att undvika allt med lending kvarstår.
Ja visst. Den kom bara upp på min radar och jag är osäker på hur rimligt det projektet är.
Citera
2018-02-08, 21:38
Medlem
sappys avatar
Vad tror ni om denna?

https://www.dorado.tech/
Citera
2018-02-08, 22:11
Medlem
worldviews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Kollade in Block Array idag. Köpte endast 2000. Tre killar som byggt en fungerande barcode läsare. Kommer att användas vid paketleveranser. Nya lagar i USA under 2019 som kräver digitalisering av transporter av gods. Papper väck! Inte nog med att de läser av paketen utan produkten i paketen. Du kan scanna barcoden på produkten och som länkar dig till support, rabatter etc etc. Spännande grejor. Nucleus Vision gör något liknande.

ARY.
Varför behöver de en coin?
Citera
2018-02-09, 00:18
Medlem
Har enbart satsat på Utility tokens, krypto måste bli mer effektivt och användbart medel att använda, idag används det enbart som en investering.
Tror verkligen att det är utility tokens år !
Citera
2018-02-09, 08:14
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worldview
Varför behöver de en coin?

Varje smart contract behöver ett mynt eller delar av ett mynt. Deras smartkontrakt kan innehålla data annat än att logga körsträcka för ett paket (vilket blir lag i USA 2019). De kan också i systemet erbjuda andrea services som att koppla barcode på en produkt till konsumentsupport eller rabatt.

Bra AMA: https://youtu.be/55SEYjGvV28
Citera
2018-02-09, 11:35
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone

ARY.
Har också köpt på mig lite ARY, rätt billigt pris i nuläget och ett stabilt projekt med real world usage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in