Citat:
Ursprungligen postat av
tacksforsnacks
Utveckla gärna. Varför skulle man vilja hålla sig borta från JUST denna skara coins/tokens?
Ja alltså det är ju ett ponzischeme. Dvs, de höga returns du får betalas av de nya investerarna. En Lending plattform är en bra idé, det är inte det, men problemet ligger i att ingen seriös aktör hitills försökt sig på det eftersom det är svårt att hypa ifall man har seriösa siffror i avkastningen. Överväger faktiskt själv att lansera en seriös sådan fast med ett mer seriöst syfte och större användningsområde. Men det är en annan diskussion som jag inte tänker ta nu.
Min poäng när jag tipsade om LCT är att man, med viss risk, kan tjäna pengar på idioterna som förlorar på att de blir lurade. Jag tjänade runt $10 per enhet på BitConnect då jag visste om att det var en scam och drog mig ur snabbt (och kom in lite försent). Nu gör jag helt enkelt om det med LCT, går in med ett litet belopp och kommer dra mig ur sekunden jag får en signal på att teamet börjar sin exit (om de nu gör det, har ingen garanti alls på att de faktiskt är en scam, men finns inte heller något som indikerar att de är seriösa).