Citat:
Ursprungligen postat av
Pethuglin
Det finns en ny artikel i dagens VLT. Mest jidder om JM:s påhittade gränspsykos och hennes tycka synd om sig själv visa. Ett par rader i artikeln var dock intressanta:
En av Möllers utsagor i tingsrätten fick flera av åhörarna i hovrätten att reagera.
Det var när hon påstod att ”det var inte meningen att någon skulle mördas utan de skulle bara hotas”.
Man frågade sig då hur hon kunde känna till detta?
Har ett svagt minne att detta finns någonstans i FUP.
Märkligt uttalande av JM i vilket fall som helst. Närmast ett erkännande.
Det räcker knappast med att hon själv säger att hon var "gränspsykotisk", eller allt annat s.k psykologisnack hon tror imponerar på rätten med (vilket det inte alls gör) det är bara dravel och skitsnack. Det vet man också genom RPUn. Dem kan hon inte lura. Hon har sagt så mycket konstigt och gör bort sig så fort hon öppnar trutan.
Om den där Ghasem, som är i Iran nu, hade varit med om detta mord så borde MR ha kunnat sagt det, eftersom killen inte längre är nåbar. Men antingen är det inte sant eller så är kanske MR rädd för någon annan person? Kanske JM också? E-tuna med omnejd är knappast avlusat från skurkar, tvärtom. Det är nerlusat!
Att hon har sagt att MR bara skulle skrämma föräldrarna tror jag inte på, vad skulle han skrämma dem med för snack? Men är det så så kommer JMs och MRs utsagor stå emot varandra men jag tror inte alls att det skulle hjälpa någon av dem.
Åklagare Wenna är ingen dumbom och hon och hennes medarbetare och de flesta inblandade vet redan hur det förhåller sig. Utom just kanske i Aki-delen. Det är väl därför det tar lite längre tid än beräknat med förhöret av JM.
Jag känner full tillit till att JM får det straff hon förtjänar.