2018-01-12, 15:35
Medlem
Nellis-AFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Undrar hur julen blev, om det köptes klappar...

Det är sånt som gör det hela extra makabert. Allt verkar ju ha tagit slut så abrupt.

Eller om det var något gott och festligt till nyårssupén...
Citera
2018-01-12, 15:35
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzulie
Om nu båda döttrarna led av Louis-Bar syndrom, borde då inte omfattande sjukvård och hjälpinsatser från kommunen vara inkopplade? Tycker det är ofattbart dumt att ens ifrågasätta sådana åtgärder. Varpå jag ställer mig frågande till att så är fallet samt att en granne vittnar om att flickorna i somras tjoade och stora de och badade i poolen I somras. Är ju inte så att denna sjukdom går i skov och att tillfälliga förbättringar sker så att den drabbade helt plötsligt kan fungera normalt/återfår förlorade funktioner.
Vidare har det enligt media framkommit i dokument från skolan att "Föräldrarna misstänker att det yngre dottern drabbats av samma sjukdom som sin äldre syster" Alltså denna sjukdom är ju in ner man som förälder gissar sig till
Nä, det håller inte!

Nej ingenting annat som framkommit stämmer med denna diagnos. Dessutom mördar inte normala föräldrar sina barn hur sjuka barnen än är.
Citera
2018-01-12, 15:37
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nellis-AFB
Det är sånt som gör det hela extra makabert. Allt verkar ju ha tagit slut så abrupt.

Eller om det var något gott och festligt till nyårssupén...
Svårt att tänka mig något mer sorgset än att gå och köpa klappar till barnen med vetskapen att "den här kommer du aldrig använda, du blir glad en stund, sedan kommer du dö". Fan, vilken sits de satt i...
Citera
Medlem
Citat:
Om nu båda döttrarna led av Louis-Bar syndrom, borde då inte omfattande sjukvård och hjälpinsatser från kommunen vara inkopplade? Tycker det är ofattbart dumt att ens ifrågasätta sådana åtgärder. Varpå jag ställer mig frågande till att så är fallet samt att en granne vittnar om att flickorna i somras tjoade och stora de och badade i poolen I somras. Är ju inte så att denna sjukdom går i skov och att tillfälliga förbättringar sker så att den drabbade helt plötsligt kan fungera normalt/återfår förlorade funktioner.
Vidare har det enligt media framkommit i dokument från skolan att "Föräldrarna misstänker att det yngre dottern drabbats av samma sjukdom som sin äldre syster" Alltså denna sjukdom är ju in ngt man som förälder gissar sig till. Borde inte genetiskt test tagits då detta är en genetisk sjukdom och då redan när äldsta drabbats?
Nä, det håller inte!

Instämmer. Det borde funnits läkare och sjuksköterskor som rörde sig väldigt frekvent i huset om det stämmer att båda döttrarna led av den extremt ovanliga sjukdomen.

Att föräldrarna misstänker att den andra dottern har drabbats av det är också osannolikt. Min uppfattning är att det relativt enkelt går att ställa en diagnos genom diverse prover?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ja, har man inget liv på nätet har man inget liv. Eller hur? Då kan man lika gärna ta livet av sig och sina nära.
Har man sjuka barn med dålig prognos lär man prioritera att umgås så mycket som möjligt med dessa framför att sitta vid datorn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mondemoderne
Googlar enligt ovan men hittar ingen bild på Han*a Bre*to* (n). Finns länk?
En av hennes manliga vänner på fb har en bild på sin Facebook sida med en familj . Jag tycker mannen i den familjen liknar pappan, så kanske kan det vara denna familj? Det är två flickor och två föräldrar med solglasögon. Det kan dock vara en annan familj.
Citera
2018-01-12, 15:38
Medlem
Nellis-AFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ja, har man inget liv på nätet har man inget liv. Eller hur? Då kan man lika gärna ta livet av sig och sina nära.

Nja det är väl inte riktigt så jag menar.

Nej men allt skit man håller på med lämnar ju ett slags digitalt spår. Motionstävlingar, tex Lidingöloppet, eller någon bild från en förening, frågat något i ett forum, etc osv.
Citera
2018-01-12, 15:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billygibbons
Instämmer. Det borde funnits läkare och sjuksköterskor som rörde sig väldigt frekvent i huset om det stämmer att båda döttrarna led av den extremt ovanliga sjukdomen.

Att föräldrarna misstänker att den andra dottern har drabbats av det är också osannolikt. Min uppfattning är att det relativt enkelt går att ställa en diagnos genom diverse prover?
Så här säger SoS:

Citat:
Diagnosen ställs på de karaktäristiska symtomen koordinationsstörning i rörelsemönstret (ataxi), som börjar i 1 till 2-årsåldern, och vidgade blodkärl i hud och ögonvitor (telangiektasier) som kommer samtidigt eller senare. Särskilt i ögonvitorna kan telangiektasier vara svåra att uppmärksamma. Laboratorieprover som visar höga halter av vissa proteiner, vilket normalt bara finns under fostertiden (alfa-fetoprotein), ger ytterligare stöd för diagnosen. Oftast, men inte alltid, visar laboratorieprover också låga halter av vissa immunglobuliner (IgA- och IgG2-brist).
Diagnosen bekräftas med DNA-analys
Citera
2018-01-12, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billygibbons

Inget säger väl att dessa barn inte gick på behandlingar hos sjukgymnast flera gånger i veckan
Citera
2018-01-12, 15:43
Medlem
dooks avatar
Citat:
Vidare har det enligt media framkommit i dokument från skolan att "Föräldrarna misstänker att det yngre dottern drabbats av samma sjukdom som sin äldre syster" Alltså denna sjukdom är ju in ngt man som förälder gissar sig till. Borde inte genetiskt test tagits då detta är en genetisk sjukdom och då redan när äldsta drabbats?
Nä, det håller inte!

Långt tillbaka i tråden var det någon som nämnde något om LSS i anslutning till familjen. Inlägget syftade till att det var problem? Hur mycket sanning det ligger i det låter jag vara osagt.
Citera
2018-01-12, 15:43
Medlem
Pletheneiss avatar
Snokat runt bland mängder av olika fall där mamman mördat sina barn, i nästan alla fall har det handlat om "förlossningsdepression". I ett annat fall handlade det om en skilsmässa där föräldrarna hade en rättslig process över barn vårdnad, där valde modern tillslut att mörda barnen men misslyckades med sitt eget självmord.

Att en moder mördar sina barn när de är så pass gamla som 12-13 år, är med andra ord extremt ovanligt.
Citera
2018-01-12, 15:44
Medlem
Nellis-AFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Svårt att tänka mig något mer sorgset än att gå och köpa klappar till barnen med vetskapen att "den här kommer du aldrig använda, du blir glad en stund, sedan kommer du dö". Fan, vilken sits de satt i...

Ja hur det nu har gått till så är det så att det lämnar mycket åt fantasin. Hur hen/de har resonerat kring tiden som är kvar, hur man liksom säger hejdå för sista gången.

Om nu tex modern har förgiftat barnen och och sig själv. För att sedan lägger sig ner tillsammans i sängen för att dö ihop.
Senast redigerad av Nellis-AFB 2018-01-12 kl. 15:45. Anledning: felstavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in