2018-01-12, 15:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det lär inte vara vem som helst som ställer den diagnosen...

Vilket får en att undra när mammans cancer först dök upp och om det kan vara så att hon inte borde ha skaffat barn alls, och ssk. inte med OH.

Sannolikt har hon väl ändå varit ovetande fram till äldsta flickans symptom.

Hemskt är det om det stämmer.
Och fruktansvärt att få redan på att man dömt sina barn till ett liv fyllt av lidande och tidig död.
Citera
2018-01-12, 15:04
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
En man vid namn Myn Dighet

Du lever i en fantasivärld. Varför och med vilket lagstöd skulle myndigheter radera konton på sociala medier?
Citera
2018-01-12, 15:04
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ett nytt PM. Jag bedömer trovärdigheten som hög:

(*=min maskning)

Det är en mycket grym sjukdom, bland annat så åldras barnen i förtid, blir gråhåriga, tappar minnet etc.

Äntligen ett inlägg som verkas ha substans efter alla drivor av sjuka och kränkande inlägg om familjen. Kände på mig att det kunde vara någon ovanlig och svår sjukdom.
Citera
2018-01-12, 15:06
Medlem
Finns det ingen som känner familjen närmare o kan komma med nå konkret? För mycket spekulationer o onödiga diskussioner. Blir bara jobbigt när man försöker hålla sig uppdaterad i tråden
Citera
2018-01-12, 15:06
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Nej det tycker jag verkligen inte. Det jag skrev var att jag inte trodde att det var ett gemensamt beslut att mörda sina barn och att jag inte tyckte att det var en handling av kärlek. Känner flera som mår skit av depression och utmattning mm men det är ju inte så ofta det slutar med mord på barn och antagligen en vuxen.

Nu skrev jag ju inte om människor med depression och utmattning i allmänhet utan just om specifikt detta fallet, med döttrarnas svåra sjukdomstillstånd och ovanpå detta mammans ev obotliga cancer.
Citera
2018-01-12, 15:07
Medlem
mondemodernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
En del mer fakta tillagt

Vad vet vi?

- Bild på en glad Han*a Bre*to* (n) finns om man söker på namnet + skatteverket + göteborg

Komplettera gärna med mer info via inlägg eller PM. Jag sammanställer.

Googlar enligt ovan men hittar ingen bild på Han*a Bre*to* (n). Finns länk?
Citera
2018-01-12, 15:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Äntligen ett inlägg som verkas ha substans efter alla drivor av sjuka och kränkande inlägg om familjen. Kände på mig att det kunde vara någon ovanlig och svår sjukdom.
Jag har kortat ner PM:et, och det är ingen dumbom som skrivit det. Det stämmer även ganska väl med vad jag fick veta tidigare, att båda har "nån slags allvarlig kronisk neurologisk sjukdom" och mamman "cancer".
Citera
Medlem
dooks avatar
Citat:
Mjo, men jag antar att det kan vara som vid många liknande tillstånd: hos föräldrarna kan man slå fast att de är ägare av genen - hos barnen får man invänta symptom. Inte säkert att de hade fullt utvecklad sjukdom, men jag är inte expert. Ska kolla lite senare...

Om det nu är så. Vad jag kan läsa mig till så förstår jag det som att föräldrarna kan bära på genen utan att bli sjuka. Däremot kan det yttra sig i t ex bröstcancer hos modern. Vad som upprör mig är att man bör testa sig efter att ha fått ett barn med A-T eftersom risken är 1/4 om bägge föräldrarna bär på genen. Dessutom bör ett barn med A-T inte isoleras utan vara aktiv, gå i skolan, umgås med vänner så långt det är möjligt eftersom det hjälper välmåendet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iselilja
Även rullstolsbundna kan plaska i en pool, man behöver inte fungerande ben för det. Och det var yngsta som hade synas till, hon var bara 11 och kan fint ha klarat gå själv.

Om det var AT, kan ju det förklara att även modern enligt rykten fick cancer, även friska bärare har högre risk att utveckla det. Kan ju vara hennes kamp mot cancern öppnade deras ögon för vad döttrarna ville gå genom inom bara några år.

Att bära på genen, och inse att man gett barnen en sjukdom där den håller på blomma ut hos dom måste vara riktigt jävla vidrigt. Om det är så, så kan jag begripa varför man tar ett beslut som detta. Förstå, men inte hur man klarar att genomföra det. Läst på om sjukdomen, och den önskar jag inte min värsta fiende. Och saker faller lite på plats om det är AT barnen hade.
Citera
2018-01-12, 15:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Och fruktansvärt att få redan på att man dömt sina barn till ett liv fyllt av lidande och tidig död.

Ja.

Stämmer det där eller ngt snarlikt så kan ju allt annat som luftats helt lämnas därhän misstänker jag.
Citera
2018-01-12, 15:10
Medlem
Brukar inte skriva här men fick ett litet märkligt tips när jag återvände till jobbet.
Jag fick höra av en arbetskollega att fadern i denna familjen, var skuldbelagd hos någon kriminell och kanske att han blev utpressad på pengar. Men pengarna går gått till barnen och säkert frun, vad det gäller sjukdomar. Så det blev för mycket för fadern så han valde att avsluta det hela.

Bara en hypotes ..
Citera
2018-01-12, 15:10
Medlem
Citat:
Ett nytt PM. Jag bedömer trovärdigheten som hög:

(*=min maskning)

Det är en mycket grym sjukdom, bland annat så åldras barnen i förtid, blir gråhåriga, tappar minnet etc.
Tack. Trovärdigt. Rektorns uttalanden och deras beslut om hemundervisning blir logiskt.
Även att flickan planerades närvaro i skolan enbart i de ämnen där hon inte behövde fysiskt anstränga sig-
blir förståeligt. Hennes rörlighet och fysiska krafter hade blivit begränsade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in