2018-01-12, 15:26
Medlem
Om nu båda döttrarna led av Louis-Bar syndrom, borde då inte omfattande sjukvård och hjälpinsatser från kommunen vara inkopplade? Tycker det är ofattbart dumt att ens ifrågasätta sådana åtgärder. Varpå jag ställer mig frågande till att så är fallet samt att en granne vittnar om att flickorna i somras tjoade och stojade och badade i poolen I somras. Är ju inte så att denna sjukdom går i skov och att tillfälliga förbättringar sker så att den drabbade helt plötsligt kan fungera normalt/återfår förlorade funktioner.
Vidare har det enligt media framkommit i dokument från skolan att "Föräldrarna misstänker att det yngre dottern drabbats av samma sjukdom som sin äldre syster" Alltså denna sjukdom är ju in ngt man som förälder gissar sig till. Borde inte genetiskt test tagits då detta är en genetisk sjukdom och då redan när äldsta drabbats?
Nä, det håller inte!
Senast redigerad av Erzulie 2018-01-12 kl. 15:43.
Citera
2018-01-12, 15:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse38
Stämmer. Bilden finns på den personens Linkedin-profil.

Vad var det Hanna hette före namnbytet? Men det kanske var länge sen. Det var uppe minns jag.

Man kanske kan hitta henne om man söker under det (och Ernst& young tex).
Citera
Medlem
[quote=ZAku|62884610]Brukar inte skriva här men fick ett litet märkligt tips när jag återvände till jobbet.
Jag fick höra av en arbetskollega att fadern i denna familjen, var skuldbelagd hos någon kriminell och kanske att han blev utpressad på pengar. Men pengarna går gått till barnen och säkert frun, vad det gäller sjukdomar. Så det blev för mycket för fadern så han valde att avsluta det hela.

Det låter inte alls troligt. Den här familjen/pappan har knappast haft ork eller tid att frottera sig med wannabe-gangsters.
Din arbetskollega har tagit för mycket intryck av Rosengårds -stilen.
Tro inte på allt du hör.
Senast redigerad av moshes 2018-01-12 kl. 15:30.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Tål att postas igen:
Enligt Gisela Priebe, lektor vid Institutionen för psykologi på Lunds Universitet som forskat om barn och ungas utsatthet, borde dock skolan ha uppfattat varningssignaler.

Det är anmärkningsvärt med två barn i samma familj som inte kan gå i skolan under en längre tid. I Sverige är vi noga med att även sjuka barn ska integreras och lära sig att fungera med andra barn, säger hon.

https://unv.is/expressen.se/kvallsposten/familjens-moten-med-skolan-ska-analyseras

Och jag tror knappast hon kunnat få medieutrymme om det funnits medicinska underlag/ medicinsk dokumentation för att dessa båda barnen behövt undervisning i hemmet, en dessutom mycket omfattande sådan.
Och det sista barnet ut som föräldrarna påstod behövde samma som det första fick beviljades de enbart på "misstanke" att det yngsta, och så vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jo, absolut. Jag tänkte på huruvida skolan tagit rätt beslut om hemskolning och varför och annat sånt. Och andra mordteorier.

Jag tror nog inte barnen visste. Stackars jävlar.
De kanske flyttade just när de fått beskedet, flytta utan att berätta för barnen och kanske bara berätta delar för skolan? Men, nu kanske det krävdes in intyg. Bara en tanke, att de så att säga "förnekade" och ville få så många friska år som möjligt ihop
Citera
2018-01-12, 15:28
Avslutad
På förekommande anledning:
Kronisk trötthet är inte detsamma som kroniskt trötthetssyndrom och därmed ME (ME/CFS).

Kronisk trötthet är ett symtom som kan bero på olika saker, olika sjukdomar.
Kroniskt trötthetssyndrom är den sjukdom som numera går under beteckningen ME/CFS eftersom "tröttheten" inte anses ge en rättvisande bild av sjukdomen.

Så kronisk trötthet kan man lida av utan att ha ME.

Continue!!
Citera
2018-01-12, 15:29
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
I det tragiska utplånandet av en familj på 6 personer i Ulstrup, Danmark begravdes mamman och de fyra barnen tillsammans. Pappan, som mördade sin familj och därefter tog livet av sig, ligger begravd på en annan plats. Sin hemby om jag inte minns fel.

Vad som händer här är för tidigt att säga. Komplicerat och asjobbigt för släktingarna är det i vilket fall. Läste
att det finns cirka 10 närstående kvar som skall hantera det här.

Ja usch vilken fruktansvärd situation för de efterlevande. Man kan ju hoppas att det finns något brev med information till släktingarna hur de ska hantera begravningen.
Citera
2018-01-12, 15:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
De kanske flyttade just när de fått beskedet, flytta utan att berätta för barnen och kanske bara berätta delar för skolan? Men, nu kanske det krävdes in intyg. Bara en tanke, att de så att säga "förnekade" och ville få så många friska år som möjligt ihop

Jo. Svårt hemlighålla för sjukvården dock, men byte av sjukvårdsområde är väl en början.
Citera
2018-01-12, 15:31
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Jo. Svårt hemlighålla för sjukvården dock, men byte av sjukvårdsområde är väl en början.
Undrar hur julen blev, om det köptes klappar...
Citera
2018-01-12, 15:32
Medlem
mondemodernes avatar
Citat:
Vad var det Hanna hette före namnbytet? Men det kanske var länge sen. Det var uppe minns jag.

Man kanske kan hitta henne om man söker under det (och Ernst& young tex).

Det var HBs pappa som (liksom farbrodern åtminstone) tog efternamnet B för länge sen. Dvs du kan nog inte hitta HB under något annat efternamn.
Citera
2018-01-12, 15:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mondemoderne
Det var HBs pappa som (liksom farbrodern åtminstone) tog efternamnet B för länge sen. Dvs du kan nog inte hitta HB under något annat efternamn.

Just det, tack!
Citera
2018-01-12, 15:33
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nellis-AFB
Jag är helt inne på mamma spåret också. Det kan ju också vara så att barnens eventuella sjukdom/handikapp eller liknande har bidragit till det hela.

Det som jag tycker utmärker henne är avsaknaden av något slags liv på nätet.

Ja, har man inget liv på nätet har man inget liv. Eller hur? Då kan man lika gärna ta livet av sig och sina nära.
Citera
2018-01-12, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ett nytt PM. Jag bedömer trovärdigheten som hög:

(*=min maskning)

Det är en mycket grym sjukdom, bland annat så åldras barnen i förtid, blir gråhåriga, tappar minnet etc.

ojojoj... det där känns nära...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in