2018-01-12, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är det oförskämt/ytligt att fråga om helkroppsbild på en tjej som bara har ansikts/överkroppsbilder? Jag menar, oftast så döljer ju dom nånting (fetma/chubby) men inte ALLTID, så om man gillar nån/ser potential vill man ju se helheten för att inte råka ut för falsk marknadsföring när man ses.

Vad tycker ni tjejer om nån kille frågar om det? Alltid OK? finns det bättre och sämre sätt?

Hur brukar ni killar göra? Gissar att de flesta ignorerar sådana brudar men, visar det sig att hon är normal kanske man går miste om nåt...
Tyvärr är det ett no-go på sådant, för då är du automatiskt "ytlig" vilket är av någon anledninglikställt med bokstavligen hitler, då spelar det ingen roll om de är fettberg eller fitnessmodeller egentligen. Även om regeln är, har de en kropp de är stolta över så kommer de visa upp den, antingen direkt på Tinder eller via deras länkade Instagram.

Det man ska göra istället är att pussla ihop ledtrådarna du fått via profilen för att identifiera personen. Då kan du hitta dennes Facebook och/eller Instagram, där finns ofta bilder med mindre omsorg, tagna av kompisar osv som visar helkropp.
Citera
2018-01-12, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Det man ska göra istället är att pussla ihop ledtrådarna du fått via profilen för att identifiera personen. Då kan du hitta dennes Facebook och/eller Instagram, där finns ofta bilder med mindre omsorg, tagna av kompisar osv som visar helkropp.

Jag brukar kunna roa mig med att luska reda på en del matchningars FB och Insta. Vet man namn, ålder och ort så tar det i regel inte mer än 3-4 minuter att hitta dem med hjälp av typ Ratsit. Inte för att stalka men detektivarbete är lite roande.
Citera
2018-01-12, 13:20
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuba1
Jag brukar kunna roa mig med att luska reda på en del matchningars FB och Insta. Vet man namn, ålder och ort så tar det i regel inte mer än 3-4 minuter att hitta dem med hjälp av typ Ratsit. Inte för att stalka men detektivarbete är lite roande.
Vilket STASI arbete! Är inte en del av den charm som ingår i internetdejting att man har noll koll och möts upp för att få reda på dessa saker?
Citera
2018-01-12, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
Vilket STASI arbete! Är inte en del av den charm som ingår i internetdejting att man har noll koll och möts upp för att få reda på dessa saker?

Stasi och Stasi vet jag inte, men jag har ingen större lust att lägga ner tid och energi på en tjockis.
Citera
2018-01-12, 13:56
Medlem
Vet att det finns vissa produkter därute som lär en tinder, skulle nog rekomendera i att satsa på en sådan om man verkligen vill ha resultat på tinder. Men jag förstår inte grejen du kan lika gärna få ragg på krogen än på tinder eftersom tjejer får typ 30 matchingar per dag så är sannolikheten inte specielt stor att du kan träffa en tjej där om du inte är i top 5% utseendemässigt.
Citera
2018-01-12, 14:06
Medlem
Rosa-Panterns avatar
Lite FB-kändisar, med reservation för att profilerna kan vara fejk.

Maxida Märak: https://minfil.org/Ja35x0d3b6/4.jpg
Lara Bolling: https://minfil.org/Kc3dx3d8b2/6.jpg
Bunkerkvinnan: https://minfil.org/y144xedeb2/2.jpg
Citat:
Ursprungligen postat av Abissgrabb
Men jag förstår inte grejen du kan lika gärna få ragg på krogen än på tinder eftersom tjejer får typ 30 matchingar per dag så är sannolikheten inte specielt stor att du kan träffa en tjej där om du inte är i top 5% utseendemässigt.
Jag tror verkligen inte att jag är 5%-topp utseendemässigt. Är något under medellängd vilket jag anger på min profilpresentation. Har dessutom inga särskilt märkvärdiga bilder utan mest enkla bilder tagna med mobilkamera där jag är mig själv, dvs alla skavanker syns. Matchar varje dag med 2-3 stycken snygga tjejer och det känns snarare som det är mitt eget val att jag inte ofta går på dejt, är kräsen helt enkelt.
Senast redigerad av Rosa-Pantern 2018-01-12 kl. 14:52.
Citera
2018-01-12, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abissgrabb
Men jag förstår inte grejen du kan lika gärna få ragg på krogen än på tinder eftersom tjejer får typ 30 matchingar per dag så är sannolikheten inte specielt stor att du kan träffa en tjej där om du inte är i top 5% utseendemässigt.
Det är en bekvämlighetsgrej, går hos båda lägren. Om man inte orkar / vill / har råd att hänga på krogen en hel kväll för att få sig ett nyp så är det mycket bekvämare att sitta och swipa hemma i soffan. Men det är mycket mer konventionell dejting som pågår också (jf med begynnelsen av appen), vilket är en stor selling point for många jf med krogen.
Citera
2018-01-12, 15:43
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuba1
Stasi och Stasi vet jag inte, men jag har ingen större lust att lägga ner tid och energi på en tjockis.
Du borde nog lista ut det redan vid ansiktsbilderna. Personer med hög fett % har allt som oftast ett rundare ansikte, man ser på ansiktet när någon är smal eller ej. Tjejer brukar dock vara genier när det kommer till bilder och ”selfiemanipulation”.
Citera
2018-01-12, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Kan du länka något exempel?

På hur en bild borde vara eller hur den inte borde vara?
Citera
2018-01-12, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
Du borde nog lista ut det redan vid ansiktsbilderna. Personer med hög fett % har allt som oftast ett rundare ansikte, man ser på ansiktet när någon är smal eller ej. Tjejer brukar dock vara genier när det kommer till bilder och ”selfiemanipulation”.

Ja, du svarade lite på din egen fråga där. Jag har åkt på fler nitlotter. Många korpulenta brudar ser inte alls feta ut i ansiktet.
Citera
2018-01-13, 09:14
Bannlyst
Nu bytte jag till en proffstagen bild och ändrade till en hälsningsfras. 10 matchningar på en omgång. Less is more, antar jag.
Citera
2018-01-14, 03:08
Medlem
Bara överviktiga som kommit upp de senaste dagarna. Antar att det beror på att de flesta tjejer som får ragg och uppmärksamhet i verkligeten börjat ta bort sin tinder som börjat dö ut och kvar blir tjockisarna som behöver tinder som självförtroende boost av killar som är sorgligt desperata killar.

tråkigt. För Tinder var mkt effektiv för ett par år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in