Citat:
Ursprungligen postat av
Erk Swede
Jag såg i en undersökning att ca 4% av sossarnas kärnväljargrupp dör bort varje år(eller om det var procentenheter) ,men många är rejält less ,speciellt pensionärer. även min mor tänkte rösta på SD förra valet(90+) men vågade inte för mina övriga syskon och deras anhöriga,så det blev soffan istället.
Så de här fanatiska sossarna vi ser,antingen försörjs dom av eländet eller är väldigt unga och naiva(korkade).
Detta är något jag också har märkt.
Har själv röstat SD sen jag blev röstberättigad (2010) och alltid varit öppen med det.
Fram tills för ungefär två år sen var detta något som störde mina morfäldrar, som varit sossar hela livet, väldigt mycket.
Nu är det min mormor (morfar är lite mer passiv och grymtar mest medgivande) som diskuterar och ojar sig över de problem jag har pratat om i flera år. Även en viss skepsism gentemot media har börjat sippra fram (förtroende för etablerade partier är utraderat).
Hon har väl inte kommit till den punkt att hon förkastar MSM men hon börjar helt klart bli resistant mot hjärntvätten.
Det intressanta i det hela är att hon berättar mycket om hur hon och hennes vänninor (65-67 år) diskuterar och hela gänget (inklusive deras familjer) har bestämt sig för att rösta SD i kommande val.
Rätt spännande att ha sett denna utveckling framför sig under ett par år, har bott hos mina morföräldrar i många år och nära dom annars så vi har alltid haft nära kontakt vilket har lett till att jag har kunnat observera denna förändring på nära håll
Så att vindarna blåser åt rätt håll i alla samhällsklasser, åldrar och oavsett kön att något man inte kan förneka. Frågan som återstår är
hur starka vindarna är i September.