2017-12-11, 14:42
Medlem
Stripperellas avatar
Fyfan va mycket skräp det är i mitt Facebook-flöde nu för tiden. Fine, det har alltid varit mycket skit men nu är det värre än någonsin. Sponsrade inlägg, meningslösa videoklipp, reklam, reklam, reklam. Får knappt några uppdateringar om vad vänner publicerar. Facebooks algoritmer suger!
Citera
2018-01-12, 09:53
Medlem
Totiuss avatar
Facebook ändrar flödet.

Möjligen är detta OT men kan vara värt att nämna eftersom det gäller Facebook:
Facebook ändrar flödet – drabbar annonsörer
https://www.dagensmedia.se/medier/digitalt/facebook-andrar-flodet-drabbar-annonsorer-6892807
Citat:
Mindre inlägg från annonsörer och publicister och mer inlägg från familj och vänner när Facebook ändrar algoritmerna.

Facebook planerar att göra en enorm förändring när det kommer till nyhetsflödet. I ett Facebook-inlägg under torsdagen meddelade vd Mark Zuckerberg att användare kommer börja se mer inlägg från familj och vänner och mindre från publicister och annonsörer, det rapporterar bland annat Recode.

Ändringen bygger även på insikten att användare uttryckt att de känner sig överhopade av innehåll från just annonsörer och olika medier, skriver Mark Zuckerberg i inlägget.

Han skriver vidare att själva kärnan med Facebook är att föra människor samman, vilket motarbetas då människor ser mer innehåll från annonsörer snarare än familj och vänner.

Förändringarna är ett hårt slag mot både publicister och annonsörer som lägger ned mycket tid på att skapa innehåll för Facebook.

I inlägget skriver även Mark Zuckerberg att man räknar med att människor kommer spendera mindre tid på plattformen.
[...]
Kanske börjar Facebook tröttna på att vara en bricka i ett smutsigt politiskt spel ...
Citera
2018-01-12, 15:24
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Möjligen är detta OT men kan vara värt att nämna eftersom det gäller Facebook:
Facebook ändrar flödet – drabbar annonsörer
https://www.dagensmedia.se/medier/digitalt/facebook-andrar-flodet-drabbar-annonsorer-6892807

Kanske börjar Facebook tröttna på att vara en bricka i ett smutsigt politiskt spel ...

Jag tycker att det låter som en rimlig tolkning.

Facebbok har blivit ett så viktigt medium för nyheter, politik och affärsverksamhet att olika aktörer (stater, mediabolag, politiker, opinionsbildare och företag) på olika sätt vill pusha sin respektive agenda och få Facebook att agera domare/polis mellan dessa aktörer och deras motståndare/konkurrenter.

Det är inte uppgift som Facebook kan klara av och man föredrar därför att bli ett mindre viktigt medium för dessa aktörers påverkan.

Rimligen.
Citera
2018-01-12, 18:14
Medlem
Det här är onekligen ett sätt också för FB att sticka ut med tanke på att Twitter bashas nu från både höger & vänster pga sina diktaturfasoner. Om Facebook då blir mer seriösa och går åt "rätt" håll så att säga, kan de öka i värde ännu mera.

Är också bara rimligt. Inte fan ska Facebook behöva sitta och moderera åt grinungar med en agenda.

Känns dock lite fishy, har alltid känts som att Zuckerberg lutar mer åt fascisthållet, så det här är ett chockande drag om allt stämmer. Kanske bara är jag.
Citera
2018-01-13, 20:31
Medlem
janwindahls avatar
Flyttar till lämpligare delforum.

Streamingtjänster och mediaföretag --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2018-01-13, 22:14
Medlem
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janwindahl
Flyttar till lämpligare delforum.

Streamingtjänster och mediaföretag --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Nja...
Citera
2018-03-05, 11:36
Medlem
Hur ser utsikterna ut att lära känna (eventuellt dejta) en fullständig främling som har en gemensam vän på Facebook?

Är tjejer i Sverige mottagliga för att lära känna nya killar via Facebook? Exempelvis genom chatt efter att ha blivit vänner?
Senast redigerad av Subzero1 2018-03-05 kl. 11:39.
Citera
2018-03-12, 11:42
Medlem
HeltHarams avatar
Bra facebookgrupper för att sälja knivar och självförsvarsprodukter?

Säljer en del på ebay. Blandade prylar men mest fällknivar och multiverktyg. Hittade en säljsida för knivar på Facebook som jag har sålt jävligt bra på, men inte så mycket som jag skulle kunna göra då de inte tillåter direkt kommersiell försäljning (så man måste smyga lite och säga att man säljer sin "knivsamling", kan inte vara öppen med att man har många exemplar på lager).

Har ni några förslag på bra grupper för att sälja i synnerhet knivar och diverse självförsvarsprodukter men även andra saker? Grupper utan övernitiska admins och konstiga regler (så man kan sälja även pepparspray, teleskopbatonger etc). Behöver inte ens vara renodlade säljgrupper, bara försäljningsinlägg får ligga kvar där.

Tack.
Citera
2018-03-12, 14:44
Medlem
Diablo1118s avatar
Privatekonomi --> Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum
/Moderator
Citera
2018-03-12, 19:51
Medlem
Varför så mycket intimdamer på facebook varje gång jag loggar in har jag fått vänförfrågningar av dom??
Citera
2018-03-22, 14:06
Medlem
wwrs avatar
Jag hittar ingen tråd om den aktuella diskussionen om hur Facebook sålt användardata till amerikanska presidentvalskampanjer. Var sker den diskussionen?
Senast redigerad av wwr 2018-03-22 kl. 14:38.
Citera
2018-04-15, 21:54
Medlem
NightWalker1s avatar
fick ett pm från en vän på fb där det står att man ska vidarebefodra det pm:et till alla sina vänner.
om man inte gör det kommer ens konto att behöva låsas upp genom att betala för att använda facebook.

har ni också fått detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in