2018-01-12, 08:49
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazycatlady2be
Till alla er som dömer familjen på förhand: Antagligen har ni själva ett bra liv med ordnade förhållanden samt hälsan i behåll.
Betänk dock, att detta är inte alla förunnat. Att ta ett beslut som detta, antingen det är i samförstånd eller ej, har sina skäl. Lite ödmjukhet skadar inte. Betänk att även om allt ser bra ut på ytan, finns ett djup som ingen kan se.
Mina tankar går till de/dem som tagit ett mycket svårt beslut i en svår situation som antagligen var så mörk att man inte kunde ens skönja ett ljus...
Tack för fina ord du skrivit här, de lyser däremot starkt i den här kökkenmöddingen av spekulationer.
Citera
2018-01-12, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Håller med! Ett bemötande ( nekande ) från FK i en extremt pressad situation kan nog få en människa att trilla över kanten.

Har själv varit där. De betedde sig så vidrigt i alla steg. Jag lyckades iaf klara både lägenhet och mat för dagen.

Med två sjuka barn, fru?, bostadslån, minskad arbetstid mm. Ja... MEN det krävs mycket mer för att döda!
Människan har en stark överlevnadsinstinkt och spärrar som är svåra att ta sig över. Jag begriper inte vad som skulle få mig att ta livet av min familj och mig själv. Depression? Men då hade jag sökt akut hjälp förhoppningsvis.
Citera
2018-01-12, 08:51
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Har det någonsin kommit fram information om assistanshjälp, att försäkringskassan var inblandad?

Ingen verifierad info vad jag vet. Men man får väl ta det som troligt.
Citera
2018-01-12, 08:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Har det någonsin kommit fram information om assistanshjälp, att försäkringskassan var inblandad?

Vet ej, men jag tänker att om man faktiskt inte vill ha insyn i sin familj, inte vill ha någon som kan börja ifrågasätta om barnen verkligen är sjuka/handikappade o.s.v., så är det lätt att slippa det idag - eftersom Fk har blivit så mycket mera restriktiv med att bevilja personliga assistenter.
Citera
2018-01-12, 08:56
Medlem
Jag tror att

Me är en diagnos som de själva har mer eller mindre hittat på. Men den behöver inte vara helt fel för det, att någon läkare diagnosticera för me som är en så osannolik sjukdom anser jag vara konstigt eller också har de sagt att det är detta i brist på annat.

Det kan också vara så att någon läkare har diagnosticerat för me för att de annars inte kan få någon hjälp, men de vet egentligen inte vad det är. Enligt lss måste du ha en diagnos

Men man kan bli väldigt dålig och ge nästan upp och läkarna kan inte hitta felet. Det finns barn som varit hemma under många år och läkarna har inte hittat felet, vi skall inte ha en övertro på dessa läkare, när allt kommer till kritan kan de inte så mycket.

Det kan vara t ex var gluten/protein intollerans autism tysk borellia eller autoimmuna sjukdomar, ja det finns mycket.

Jag ser mer me som en en symbolisk svår sjukdom som är svårt att göra något

Det är lätt som förälder att ge upp om hela familjen sitter med mystiska sjukdomar.
Svenska läkare är väldigt dålig på autoimmuna sjukdomar och mycket annat.
Citera
2018-01-12, 08:56
Medlem
Enligt källor är det mamman som är mördaren, sen om hon dödade mannen eller ej, vet jag inte. Han kan ju tagit sitt liv efter att upptäckt att resten av familjen var döda.
Citera
2018-01-12, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Altec
Enligt källor är det mamman som är mördaren, sen om hon dödade mannen eller ej, vet jag inte. Han kan ju tagit sitt liv efter att upptäckt att resten av familjen var döda.
Enligt vilka "källor"?
Citera
2018-01-12, 08:58
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Vi 50-åringar har förvisso fullt upp med att knyppla, lösa korsord, klappa katten och prata om hur det var bättre förr men då och då lyckas vi med reumatiska fingrar knappa fram det däringa fejsbook på datan som barnbarnet kopplat in i finrummet. Det blir mest inlägg om bridge.

Nej du, som sagt, 50-åringar är mitt i karriären, har stora sociala nätverk och lever för att få visa hur framgångsrika de är på sociala medier.. att en hel familj håller sig borta från FB, Insta och Twitter är skitskumt.
Haha där fick jag! Ok det jag tänkte mest på i den här familjen var just det att han hade en så framgångsrik karriär i Lund och om hon jobbade som jurist på skatteverket så hade de båda en bit till jobbet och att sedan ha hus och två barn med någon form av medicinsk diagnos och det har stått på flera ställen här på Flashb att hon hade cancer så tänkte jag att de hade så mycket att göra att de valt bort sociala medier. Vet själv hur mycket tid det tar att vara aktiv på Faceb och hinna med familj, jobb och vänner det är nog därför som jag inte har nåt hus eller karriär om du förstår min tanke med varför de inte var på nätet särskilt som att de var inne i en djup kris också .
Citera
2018-01-12, 08:59
Medlem
Rodjas avatar
Citat:

Nej, och jag försöker att inte gå in i detaljer och spekulera, men de flesta människor har väl haft kontakt med Fk, de betalar ut mycket av de ersättningar vi enligt lag har rätt till. Vård av sjukt barn, har man haft cancer eller har, brukar de flesta under behandlingarna vara sjukskrivna de veckorna pga biverkningar, bl a fatigue.
Jag målar hellre i större penseldrag situation och stämning i samhället som påverkar var och en av oss, än går in i smaklösa påstådda detaljer kring familjen.
Citera
2018-01-12, 08:59
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batshake
Jag tror att

Me är en diagnos som de själva har mer eller mindre hittat på. Men den behöver inte vara helt fel för det, att någon läkare diagnosticera för me som är en så osannolik sjukdom anser jag vara konstigt eller också har de sagt att det är detta i brist på annat.

Det kan också vara så att någon läkare har diagnosticerat för me för att de annars inte kan få någon hjälp, men de vet egentligen inte vad det är. Enligt lss måste du ha en diagnos

Men man kan bli väldigt dålig och ge nästan upp och läkarna kan inte hitta felet. Det finns barn som varit hemma under många år och läkarna har inte hittat felet, vi skall inte ha en övertro på dessa läkare, när allt kommer till kritan kan de inte så mycket.

Det kan vara t ex var gluten/protein intollerans autism tysk borellia eller autoimmuna sjukdomar, ja det finns mycket.

Jag ser mer me som en en symbolisk svår sjukdom som är svårt att göra något

Det är lätt som förälder att ge upp om hela familjen sitter med mystiska sjukdomar.
Svenska läkare är väldigt dålig på autoimmuna sjukdomar och mycket annat.
Och då tar man livet av alla för att de har mystiska sjukdomar? Struntprat
Citera
2018-01-12, 09:01
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Håller med! Ett bemötande ( nekande ) från FK i en extremt pressad situation kan nog få en människa att trilla över kanten.

Har själv varit där. De betedde sig så vidrigt i alla steg. Jag lyckades iaf klara både lägenhet och mat för dagen.

Med två sjuka barn, fru?, bostadslån, minskad arbetstid mm. Ja... MEN det krävs mycket mer för att döda!

Men det är inte Försäkringskassaneller ens politiska beslut du egentliges ska vara arg på. Utan alla de som under året sett till att "sko sig" från det allmänna. Allt sjukskrivningsfusk, assistansfusk, fuskande tjänstemän som låter sig mutas till dyra upphandlingar och hela tiden ser till att deras verksamhet - administrationen växer och växer. Det är därför som kassakistan plötsligt håller på att ta slut. På grund av fuskarna och lurendrejarna.

När du eller någon annan eller kanske den här familjen verkligen
behöver hjälp - har fuskarna gjort
att reglerna krånglats till och ingen litar på uppgifter om sjukdom och behov längre.

Om alla var ärliga och hederliga och varken ställde sig på handikapplatser med bilen eller ljög om sin sjukdom och hjälpbehov - skulle inte de riktigt sjuka behövande ha några problem att få hjälp.
Citera
2018-01-12, 09:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det där med ME verkar inte så troligt. Kan det vara så enkelt att mamman helt enkelt kände att hon blivit för gammal och kände sig som en gammal tant? Det var ganska stor åldersskillnad mellan dem. 50 bast är inte purungt längre, kvinnor avskyr att bli gamla och se ut därefter.

Haha vet inte om du menar allvar eller ej?!?!

Ingen var fyllda 50 år.

Oskar var 45 år, född i februari 1972 så han skulle snart fylla 46 och Hanna 48 år, född i aug 1969.

Det var alltså ca 2,5 års skillnad mellan dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in