2018-01-11, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En högpresterande människa i sina bästa år, och som dessutom är väl påläst i sitt ämne, stressar inte upp sig i onödan. Detta har inget med hans jobb att göra. Alls. Det är jag helt övertygad om. Däremot klinisk depression, som är ett vidrigt mörkt tillstånd, är jag däremot mycket benägen att hålla en peng på.

Instämmer, en lömsk och farlig sjukdom, men borde inte mamman, även om hon påstås vara sjuk, ha sökt hjälp för maken då?
Citera
2018-01-11, 18:21
Medlem
Kuypers avatar
Pappan kanske hade sin första jobbdag i måndags efter att ha tagit semester över jul och nyår, för att spendera tid med sina sjuka döttrar samt sin psykiskt/fysiskt sjuka fru. När pappan var iväg och arbetade passade mamman (som förmodligen var svårt psykiskt sjuk och självmordsbenägen) på att ha ihjäl flickorna och slutligen sig själv. Pappan kommer hem på kvällen, hittar sin familj död och bestämmer sig för att ta sitt eget liv. Förmodligen har det förekommit nån form av självmordsförsök i hemmet tidigare eftersom polisen snabbt var på plats när pappan inte dyker upp på jobbet nästkommande dag.
Citera
2018-01-11, 18:22
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kärringen snackar för mycket. Och har troligen en tendens att överdriva och gärna göra sig intressant.

fast nu finns det ju fler uppgifter på det. biologisk dödlig sjukdom, inte psykiskt. du får läsa hela tråden..
Citera
2018-01-11, 18:23
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Det är två saker jag inte förstår i allt detta.

1) Om nu flickorna hade ME så är det inte en sjukdom som leder in i döden. Det är för mig helt absurt att ta livet av sina barn pga den sjukdommen. Dessutom står det överallt att läsa om just ME, jag citerar:

"Prognosen är osäker, vissa barn och unga blir inte bättre, medan andra förr eller
senare blir friska eller väsentligt bättre efter
år av sjukdom. Under tiden är rätt stöd och
anpassningar oerhört viktigt".

Bara den meningen får mig att rysa. En förälder hade gjort allt i sin makt för sina barn. Och finns det en stor chans (eller ens om det vore 1%) till att blir HELT frisk (som man tydligen kan bli) eller väsentligt bättre efter år av sjukdom så lever man i hoppet om att så kan ske, inte mördar man sina underbara barn.

Därför tror jag att de var hjärntvättade av scientoligerna eller johavas vittnen. Polisen borde undersöka vad den sekten har tuttat in i familjen.

2) Om fadern hängde sig, undrar jag varför? Varför välja en så plågsam död? Varför valde han inte att dö på samma sätt som frun och barnen, han såg ju att det fungerade (förutsatt att de åt eller drack något gift)? Varför gå och hänga sig?

Kan det också ha något att göra med scientolig sekten, att fadern måstehänga sig för att plåga bort sina onda handlingar (att de förgiftat/mördat sina förmodlingen icke vetandes flickor)?

Ja många frågor, få svar.

Vila i frid tillsammans underbaraste systrar, finaste små änglar.

Johavas? Menar du Jehovas vittnen så har de ingenting öht med det här att göra. De må vara lite extrema, men de är absolut ingen självmordssekt. De är starkt bokstavstroende av NT. Extrema pacifister.
Senast redigerad av Deadwood 2018-01-11 kl. 18:43.
Citera
2018-01-11, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurlovsRicky
Familjen är/var aktiv i en grupp som håller till på Sockerbruksgatan 2 i Arlöv utan att gå in för mycket i detalj.
Bekräftat av nära bekant som är aktiv i samma kretsar.
Vet dock inte om religionen spelar roll i sammanhanget.

Ovan ser ni ALLT belägg för scientologteorierna i denna tråd. Detta uttalande är vad som startade det och ja, scientologkyrkan Malmö håller till på den adressen.

Vad jag kan utläsa från inlägget ovan är det ett försök att smutskasta Scientologkyrkan och dra ner dem i konspirationsteorierna - vilket verkligen lyckats. ”Utan att gå in på för mycket detalj” uppmuntrar till googling och snokande. Men ”nära bekant som är aktiv i samma kretsar” känns inte som trovärdigt nog för att kunna ha det som grund i någon form av teori.

Det är min åsikt i scientologteorin!
Citera
2018-01-11, 18:28
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Det går inte att se en enda kommentar från HB på hennes systers FB-sida flera år tillbaka (under de bilderna som går att se på hennes låsta profil). Är inte det märkligt?
Nej. Jag har ett facebookkonto som jag inte har varit inloggad på på flera år. Det kanske låter konstigt i din värld men långt ifrån alla använder facebook.
Citera
2018-01-11, 18:29
Medlem
Alvids avatar
Måste bara säga det... Jag följer glatt många fall här på FB och tycker det är intressant med allt arbete som läggs ned i de olika fallen i trådarna. Läser även mycket om kriminalfall i övrigt, men det är fan inte ofta jag blir berörd, väldigt sällan faktiskt! Men detta fall berör mig ordentligt...

Vad det än är som hänt så hoppas jag att vi snart får reda på det, känns som en händelse man inte kan släppa innan man fått veta vad som skett!
Citera
2018-01-11, 18:30
Medlem
Byxan81s avatar
Det senaste i expressen var intressant, att föräldrarna "misstänker "att den ena dottern fått samma sjukdom som den andra. Detta var i höstas. Kan det vart beskedet om detta som damp ner i brevlådan?

https://www.expressen.se/kvallsposten/familjen-drog-sig-undan-sista-tiden-innan-morden/
Citera
2018-01-11, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Det senaste i expressen var intressant, att föräldrarna "misstänker "att den ena dottern fått samma sjukdom som den andra. Detta var i höstas. Kan det vart beskedet om detta som damp ner i brevlådan?

https://www.expressen.se/kvallsposten/familjen-drog-sig-undan-sista-tiden-innan-morden/

Det verkar inte ha varit livslång sjukdom eftersom skolan kom överens med pappan om att dottern skulle tillbaka till skolan vart efter hon mådde bättre... jag tror att vi snart få veta att skolan tillåtit hemundervisning på allt för lösa grunder. Kanske närmade sig en tidpunkt när äldsta dottern inte kunde hållas hemma längre...? Gick hon i nian eller åttan?

Att en familj tillåter att ett barn missar så många ämnen i åratal, exempelvis språk?
Senast redigerad av rappytt 2018-01-11 kl. 18:35.
Citera
2018-01-11, 18:33
Medlem
Har det kommet opplysninger om dødstidspunktet og om det er noenlunde det samme for alle? Tanken på at moren og barna kan ha ligget slik en stund slo meg plutselig.
Citera
2018-01-11, 18:33
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Det verkar ganska säkert att pappan var hängd
På vilket sätt är det säkert?? Det har jag missat
Citera
2018-01-11, 18:34
Medlem
Crazycatlady2bes avatar
Till alla er som dömer familjen på förhand: Antagligen har ni själva ett bra liv med ordnade förhållanden samt hälsan i behåll.
Betänk dock, att detta är inte alla förunnat. Att ta ett beslut som detta, antingen det är i samförstånd eller ej, har sina skäl. Lite ödmjukhet skadar inte. Betänk att även om allt ser bra ut på ytan, finns ett djup som ingen kan se.
Mina tankar går till de/dem som tagit ett mycket svårt beslut i en svår situation som antagligen var så mörk att man inte kunde ens skönja ett ljus...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in