Citat:
Ursprungligen postat av
Avd.9
1. Vad du med SÄKERHET vet att ALLA andra föräldrar med döds-sjuka barn inte får har inget med just DENNA familjen och deras behov att göra, för det vet du inget om.
Jag tycker såklart också att staten o komuners indragningar är helt kass, men vad fan VET du om hur det var i just denna familjen.
2. Jag har inte tolkat någonting, utan jag undrar mest hur du kan veta att dom inte blivit erbjuden hjälp.
Ingen av oss här i tråden vet hur just DOM hade det, även om du med SÄKERHET vet att INGA andra familjer med döds-sjuka bar får hjälp.
PS. Kan självklart vara så att du får rätt, när vi får veta sanningen, men just nu så vet du inte ett skit om vad dom fått, eller inte fått.
Vi får se..... kul att tjöta med dej.
Så mycket bättre om du läser vad jag skriver och inte lägger till dina egna tolkningar.
Jag skrev inte att ALLA med dödsjuka barn nekas hjälp, inte heller skrev jag att "ingen med dödssjuka barn får hjälp", jag skrev att, jag med säkerhet vet att sådant händer. Och det VET jag, men 100% säkerhet. Och att det drabbat flera familjer. Så därför håller jag mig ifrån att döma denna familj, för den kanske är en sådan. Som bönat och bett om hjälp, som varnat att detta går inte, vi orkar inte om vi inte får hjälp, men ändå fått noll respons. Om inte ens föräldrar med enormt/akut/livsviktigt behov får hjälp numera, inte otroligt att även dessa föräldrar blev nekade.
Eller om denna tragedi hände pga något annat skäl som jag kan förstå. Trots att, i mina ögon, så ger man aldrig upp, man tar aldrig sitt eller någon annans liv, så väljer jag att inte döma, ännu. Det värsta mina barn har haft är öroninflammation så jag känner inte att jag har rätten att döma innan jag har mer info. Men man är olika.