2018-01-11, 20:45
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazarin2
https://www.expressen.se/kvallsposten/familjens-moten-med-skolan-ska-analyseras

Lite nytt.
Trötthetssyndromen hos barnen är bekräftade.
För första gången nämns det att mamman är involverad i barens skolgång
Då kan ju ME som det har spekulerats om i tråden stämma. Ska bli kul att läsa vad den där läkaren i tråden som dumförklarade en person som skrev om me, har att säga då
Citera
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Med all respekt för familjens svårigheter om så var fallet, så kan man ju i så fall ändå fundera över vad föräldrarna ansåg som ett värdigt liv. Bor man i ett fint villaområde, ej separerade och med välbetalda jobb, så måste det ändå ha funnits lite marginaler att spela med. Men som sagt, det kan ju slå slint i vilket fall. Vill bara belysa att deras levnadsvillkor inte direkt verkade ha legat på avgrundens brant.

Jag gissar att försäkringskassans avslag på assistentersättning säkert har spelat in i familjens illamående. Fk är ju djäkligt njugga för dagen och skyller på lagstiftningen. Horibelt.

Om barnen hade Spielmeyer-Vogts sjukdom (som tidigt spekulerades i tråden) så måste anlagen för denna ärftliga sjukdom finnas hos bägge föräldrarna. Detta kan ha förorsakat en gnagande skuldkänsla hos de båda vuxna. Kanske hade de skaffat den yngsta dottern i förhoppning att få ett friskt barn. Och så sitter dom med två sjuklingar i stället. Sammantaget finns bara 40-50 personer med sjukdomen i landet. Jag börjar tro på förgiftningar som dödsorsaker.

https://andmatsam.wordpress.com/2010/10/18/sjukdomen/
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
https://www.expressen.se/kvallsposten/familjens-moten-med-skolan-ska-analyseras/

Barnen hade ME.

Må så vara, då är det första gången jag hör talas om att ens/någon utav ens föräldrar (som älskar en in i benmärgen) ser ME som orsak/motiv för att ta livet av sina barn.

Nej, det räcker inte som jag ser det. Det måste finnas något mera !
Citera
2018-01-11, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Må så vara, då är det första gången jag hör talas om att ens/någon utav ens föräldrar (som älskar en in i benmärgen) ser ME som orsak/motiv för att ta livet av sina barn.

Nej, det räcker inte som jag ser det. Det måste finnas något mera !

DET är det ingen som sagt faktiskt.
Citera
2018-01-11, 20:47
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/kvallsposten/familjens-moten-med-skolan-ska-analyseras/

WHAT DID I F**KING TELL YOU?

Barnen hade ME.

Såg en Norsk dokumentär om ME för ett tag sen "Perversely Dark", jävlar vilken sjukdom. En del kalla den för lilla döden.
Citera
2018-01-11, 20:48
Bannlyst
Citat:

Barnen hade ME.

Eller nån annan sjukdom som man blir kroniskt trött av.
Fortfarande ingen som bekräftat ME... !!
Citera
2018-01-11, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Jag skrev att jag väntar på info från tre för att bekräfta händelse med familjen då de bodde i Göteborg. Har fått en till som verkar stämma ich bekräfta den info jag fått och väntar på info som jag hoppas styrker. Vill inte släppa det som rykte. Någon mer som har info om händelse i skolan i GBG?

Om du har en som berättar någonlunda stämmer är de ju ganska säkert att något liknande hänt, ju längre ryktet går ju mer ändras versionen ge oss den så vi kan spekulera runt den, sant eller ej, HIT ME
Citera
2018-01-11, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Intressant att psykologen är besviken att man inte gjort något, man borde sett varningssignaler som om föräldrarna styrde detta

Enligt Gisela Priebe, lektor vid Institutionen för psykologi på Lunds Universitet som forskat om barn och ungas utsatthet, borde dock skolan ha uppfattat varningssignaler.

– Det är anmärkningsvärt med två barn i samma familj som inte kan gå i skolan under en längre tid. I Sverige är vi noga med att även sjuka barn ska integreras och lära sig att fungera med andra barn, säger hon.

Alltså finns inga medicinska underlag, skolan har accepterat föräldrarnas önskan om hemskolning, först på det ena barnet sedan på det andra, det andra barnet på samma grunder(föräldrarnas önskan)som det första fick, det andra barnet behövde föräldrarna bara lägga fram en misstanke om så sattes genast hemundervisning in.
Det här är ju helt galet!
Barnens båda skolor har alltså varit behjälpliga, på två föräldrars begäran, utan några som helst medicinska underlag, med att två barn kunnat isoleras i hemmet?
Isoleringen tilltog tiden innan morden.
Citera
2018-01-11, 20:55
Medlem
Nu kommer jag inte ihåg bad kvinnan heter, Anne någonting, var väldigt drivande för att få människor som lider av kronisk trötthetssyndrom korrekt hjälp, själv led hon svårt av sjukdomen. Så svårt, framförallt den brännande smärtan i huden var extrem, att hon begick självmord alldeles nyligen.
Kronisk trötthet kan vara ren tortyr, torryr som man inte får någon hjälp för/med. Flera som lider av detta har valt att avsluta sitt liv.
Kanske förklarar lite om varför föräldrarna valde denna hemska utväg?
Citera
2018-01-11, 20:55
Medlem
Även om döttrarna hade ME så löser inte det motivfrågan till mord/självmord. ME är ingen sjukdom som kan kopplas samman med självmord mer än andra trötthetssyndrom eller reumatiska sjukdomar som Fibromyalgi.
Jag tror lösningen är enklare än många vill tro. En av de vuxna har kanske helt enkelt fått ett bryt och utfört vidriga handlingar därefter. Tragiskt och hemskt men tyvärr inte helt ovanligt.
Hursomhelst så är ME inget motiv för någon sida (sjuka eller anhöriga) att förorsaka en sån här tragedi. Det här fallet skulle i så fall vara det första man hört talas om. Men visst, konstigare saker har hänt.

Många i tråden vill nog att sanningen ska vara mer dramatisk och mer otrolig än den kanske är. Verkligheten är sällan så förvånande.
Citera
2018-01-11, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Kan du förklara hur man vet (fakta) att dådet planerats sedan jul om alla som bör veta detta är döda?
Det kan ju vara så enkelt som stt någon av föräldrarna lättat sitt hjärta lite för en vän.... typ - Hur mår ni nu familjen?
-Nja så där.... men vi har lite planer....! Detta kan ju varit innan jul. Allt behöver inte va så komplicerat
Citera
2018-01-11, 20:57
Medlem
Citat:

Barnen hade ME.
Behöver ju inte vara ME, finns flera sjukdomar som bidrar till trötthet, både fysiska och psykiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in