2018-01-11, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är inte alltid makar är vän med varandra på FB. Jag och min man är det inte. Vi umgås i real life.
F ö, hur kan ni se deras vänlistor om ni inte är vän med dom. OHs FB är ju tömd? Och HBs FB lyckas jag överhuvudtaget inte hitta. Du får gärna länka.

https://www.facebook.com/hanna.brenton.1 HB:s fb konto
Citera
2018-01-11, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
DN skrev för 2 timmar sedan, att:
... inga tecken på olycka när polisen tog sig in i huset. Det gjordes samtidigt fynd som kan ge en förklaring eller en bakgrund till det som hänt. Polisen vill dock inte säga vilken typ av fynd det rör sig om.
Så fyndet gjordes genast och inte idag.

Ok, man får lita på media här då. 100% inte en olycka. Då släpper jag det
Citera
2018-01-11, 14:22
Medlem
Graf.Mensdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Återigen, släpp mögelteorin... Man märker mögel, tro mig! Jobbat som sanerare och det märks, direkt!
Det tar många år innan mögel i så små mängder att man inte kan lukta det gör en sjuk och det börjar med andningssvårigheter likt astma... Fast mögel är en svamp som växer, den håller inte sig så liten så att den inte stinker värre än fan.
Som sagt, läraren som hemundervisade hade reagerat om det varit så pass mycket mögel i huset.

Instämmer!

Släpp det där med mögel. Jag har rensat mögel och gjorde detta utan munskydd. När det är mycket mögel mår man till och med illa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Du har missförstått mitt inlägg. Det jag vill säga är att till och med allvarlig psykisk sjukdom är svår att få syn på. För övrigt förekommer allvarlig brottslighet i alla samhällsklasser, det är inget nytt.

Nänä, mitt svar var en förlängning på vad du ville ha sagt. Det var ingen kritik mot dig alls, ber om ursäkt om det kom fram så.
Citera
Medlem
Nellis-AFBs avatar
Blir lite trött på alla spekulationer.
Psykoser, mögel, etc.

Om bägge barnen är obotligt sjuka (genetiskt eller ngt annat spelar inte så stor roll) samt att mamman är cancersjuk och sjunger på sista versen så kan jag ha full förståelse att de (mamman och pappan) gemensamt avslutar det hela. Jag rättfärdigar inte agerandet men jag kan förstå det.

Alternativa scenarion – X+1
Mamman ger barnen och sig själv en överdos. Lägger sig o myser med barnen och de 3 somnar in.
Pappan upptäcker det och hänger sig därefter.
Citera
2018-01-11, 14:23
Medlem
Det har pratats mycket om att familjen sålde av sina bilar och även påståtts att de bara ägde en moped.
Men på en av bilderna i denna artikeln syns 2 bilar (ser ut som en Peugeot och en Mitsubishi) bakom polistejpen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/4dzbA6/fynd-i-villan-kan-ge-forklaring-till-dodsfallen

I denna artikel står det följande:
Citat:
På uppfarten står familjens två bilar med registreringsskyltarna borttagna

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zLr0kw

Familjen ägde alltså två bilar som de inte sålt av! Möjligen avregistrerat eftersom någon inte lyckades hitta att familjen ägde två bilar (vilket också kunnat bro på en felaktig sökning)
Citera
2018-01-11, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankagrodan
Kan någon sammanfatta?
Vad heter föräldrarna? Har dom Facebook? Orkar inte gå igenom över 160 sidor
Här är sammanfattningen men utan namn för att vara just.. Detta inlägg är från 13.15 och sedan dess har inte något nytt av värde lagts upp. Moderns Facebook inlagt här.

Lagt till vidare fakta och spekulationer i texten bland annat om fadern.

Vad vet vi?
- Namnet på familjen (bekräftat)
- Åldrarna (bekräftade f. 2003 & 2006)
- Bostadsort och adress (bekräftat)
- I somras tjoade och hoppade barnen i poolen (Media)
- Skolhjälp hemma (bekräftat flera media)
- Pappan har fått nedsatt arbetstid samt får arbeta del hemma (Aftonbladet)
- Modern arbetar som skattejurist på Skatteverket (bekräftat)
- Att samtliga gardiner var nerdragna i fastigheten då polisen kom till platsen (Media)
- Rektorn kallar familjen för en familj i djup kris (bekräftat)
- Rektorn bekräftar att flickorna hade medicinska problem (Media & skola)
- Bjärehovsskolan förlusttyngd dragit in en hel del läxhjälp och lärare https://www.sydsvenskan.se/2017-12-1...paket-satts-in
- Grannarna har inte märkt något onormalt (Expressen)
- Del av familjen har setts i affärer under mellandagarna (Expressen)
- Polisen känner inte till dödsorsaken utan hoppas finna den på insidan (Expressen)
- Modern hade någon slags koppling till Gottfries clinic som behandlar ME (Moderns Facebook)
- Moderns Facebook konto https://www.facebook.com/hanna.brenton.1
- Mammans instagramkonto https://www.instagram.com/brentonhenkow/
- Ena dotterns instragramkonto (användarnamn) "agnesisbored"
- Ena dotterns YouTubekonto (Nu borttagen på YouTube)
- Polisen säger sig ha gjort fynd i villan som kan förklara förloppet (bakgrund/orsak) (Aftonbladet)

Vad verkar sant!
- Äldsta dottern har ett Instragramkonto (bra om någon bekräftar med länk)
- Faderns LinkedIn är raderat (dock inte bekräftat att detta skett i samband med händelsen)
- Ena dottern har fått Borrelia med följdsjukdomar och konsekvenser (bekräftat av närstående via PM)
- Dottern som fått Borrelia vart tvungen att sluta med fotbollen (bekräftat av närstående via PM)

Vad tror vi eller är rykten?
- Mamman hade obotlig cancer (spekulation innan fakta kommer)
- Att det är ett utvidgat självmord (spekulationer innan obduktionen är klar)
- ME som sjukdom hos flickorna (bekräftas dock av gniknus2 här på FB)
- Pappan skulle ha hängt sig (chrisemil här på FB säger sig ha säker källa på det)
- Att familjen hade två bilar men som inte stod på dom själva utan möjligen på företag (Inga fakta)

Utan belägg:
- Familjen är med i sekt typ Scientologerna (inte bekräftat och inget tyder på det)
- Att fadern skulle hängt sig
- Att familjen förlorat bidrag och annat från kommunen eller inte fått hjälp för barnens sjukdomar
- Att någon i familjen hade Spielmeyer - Vogt sjukdom
- Att någon i familjen lämnat brev efter sig

Komplettera gärna med mer info via inlägg eller PM. Jag sammanställer.
Senast redigerad av MikkeMus 2018-01-11 kl. 14:27.
Citera
2018-01-11, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Right. Läkarintyg då, krävs inte det för hemundervisning? Vem skyddar barn från galna föräldrar, om de råkar ut för den lilla procent som har Münchausen eller är sinnessjuka på annat sätt?

Gissar att skolan förr eller senare får stå till svars, de har varit naiva. Barnen dog.

Kanske skolan snarare stjälpte än hjälpte?
Några skriver också om rektors ordval om barnens fysiska tillstånd, hur ofattbart sjuka de är(eller var).
Men ändå syntes ena dottern ute med pappan i mellandagarna.
Och jag kan inte släppa detta med hemundervisningen?

Någon skrev utifrån spekulationerna om Scientologikyrkan att där kan man få intyg.
Citera
2018-01-11, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graf.Mensdorff
Instämmer!

Släpp det där med mögel. Jag har rensat mögel och gjorde detta utan munskydd. När det är mycket mögel mår man till och med illa.

Tack!
Jag var tvungen att sluta då jag blev riktigt sjuk var gång vi skulle sanera svartmögel. Med mask.
Mögel är riktigt farligt och man märker det direkt. Att bo i ett hus med mögel i över 10 år går inte. (Familjen ska ha flyttat in 2006)
Citera
2018-01-11, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nellis-AFB
Blir lite trött på alla spekulationer.
Psykoser, mögel, etc.

Om bägge barnen är obotligt sjuka (genetiskt eller ngt annat spelar inte så stor roll) samt att mamman är cancersjuk och sjunger på sista versen så kan jag ha full förståelse att de (mamman och pappan) gemensamt avslutar det hela. Jag rättfärdigar inte agerandet men jag kan förstå det.

Alternativa scenarion – X+1
Mamman ger barnen och sig själv en överdos. Lägger sig o myser med barnen och de 3 somnar in.
Pappan upptäcker det och hänger sig därefter.

Stod det inte någonstans att EN av föräldrarna är gärningsman/kvinna?
Citera
2018-01-11, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boktrollet
Det har pratats mycket om att familjen sålde av sina bilar och även påståtts att de bara ägde en moped.
Men på en av bilderna i denna artikeln syns 2 bilar (ser ut som en Peugeot och en Mitsubishi) bakom polistejpen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/4dzbA6/fynd-i-villan-kan-ge-forklaring-till-dodsfallen

I denna artikel står det följande:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zLr0kw

Familjen ägde alltså två bilar som de inte sålt av! Möjligen avregistrerat eftersom någon inte lyckades hitta att familjen ägde två bilar (vilket också kunnat bro på en felaktig sökning)
Jag tar det om igen: Polisen har tagit bort registreringsskyltarna eftersom de inte hunnit frakta bort bilarna. De var troligen tjänstebilar och står därför på resp arbetsgivare.
Citera
2018-01-11, 14:27
Medlem
Att inget av barnen gått i skolan och levt isolerade med sina föräldrar är galenskap. Hur snackade skolan om dem? Klasskamraterna måste ha fått en förklaring, eller? Hade barnen inga kompisar alls??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in