2018-01-11, 14:15
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag driver ett företag med anställda, gift, pappa till 5 ungar, både jag o frugan har en stor vän-krets.
Vi lever att väldigt vanligt familjeliv.
Facebook, Instagram, Twitter, Snap eller annan typ har aldrig intresserat mej, och jag har således aldrig haft något av dessa konton.
Så, om jag nu skulle dö av någon anledning, så skulle jag automatiskt anses som en jättekonstig kille här på flashen.
Eftersom jag inte kan visa att jag har 50 (eller fler) digitala vänner, så blir slutsatsen att det måste vara fel på mej.
Fan...... Lägg ner detta meningslösa snacket, spelar väll ingen roll hur många vänner nån har på FB.

Du har ju inte ens Facebook.

Kan tycka det är en smula intressant korrelerat till tidigare fall bara. Men det säger i sig inte så mycket.
Citera
Medlem
Citat:
Jag driver ett företag med anställda, gift, pappa till 5 ungar, både jag o frugan har en stor vän-krets.
Facebook, Instagram, Twitter, Snap eller annan typ har aldrig intresserat mej, och jag har således aldrig haft något av dessa konton.
Så, om jag nu skulle dö av någon anledning, så skulle jag automatiskt anses som en jättekonstig kille här på flashen.
Eftersom jag inte kan visa att jag har 50 (eller fler) digitala vänner, så blir slutsatsen att det måste vara fel på mej.
Fan...... Lägg ner detta meningslösa snacket, spelar väll ingen roll hur många vänner nån har på FB.

Håller med dig. Det här snacket måste få ett slut. Det är oerhört svårt att se bakom fasader om människor är psykiskt sjuka på riktigt. Då får man titta på vad de släpper ifrån sig, inte vad de inte gör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Polisen har ju gått ut med att inget tyder på en olyckshändelse så vi kan avfärda detta scenario .

Ja men motivet bakom händelsen kan vara följande spekulationer:

Att huset hade mögel och de blev sjuka allihopa utan att veta om det.
Att pappa fick nog på mammans gnäll och verk and snap!
Kommunen tyckte att Mamman hade Münchhausens och sa nej till assistanshjälp hemundervisning
Pappan orkade inte längre att vara hemma och tänka rationellt (kunde inte andas i mögel!!)

Det fanns ett underliggande problem men de inte fattade vad det var. Någon säger att huset kunde hade haft mögel. Det är en bra teori som måste undersökas. I varje fall var mamman och barnen sjuka och inte mådde bra. Det finns olika dimensioner varför det blev som blev, tycker jag.
Citera
2018-01-11, 14:16
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susk
Den genetiska sjukdomen Spielmeyer - Vogt sjukdom har förekommit i tråden. Det kan lika gärna vara en annan hemsk sjukdom. Det finns många av sådana. Cystic Fibrosis, Tay-Sachs Disease Spinal Muscular Atrophy ..

Men då bör det väl vara i tidiga stadium utav några utav dessa sjukdomar, i.o.m att barnen sett friska ut !

Och då är man myycket tidigt ute, för att barmhärtighetsmörda sina barn.

(jag vet inte "hur man ser ut" i tidigt stadium om man dessvärre drabbas utav något av det ovanstående)
Citera
2018-01-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Jag har haft en kollega som var psykiskt sjuk. Hon pressade sig själv till det yttersta på jobbet. Kontrollfreak. Klarade inte av andras synpunkter, ljög till och med för att skaffa sig kontroll över allt. Hon hade haft en psykos och trodde att barnet skulle mörda henne. Fast anställning. Två bilar. Villa med kamin och alla medelklassattribut. Man som jobbade mycket hemifrån. Men, hon klarade inte av påfrestningarna på jobbet. Blev allt sjukare. Började jobbade mindre och mindre. På ytan såg allt normalt ut. Omöjligt att läsa av, om man inte arbetade med henne.

Mannen i detta fall verkar ha jobbat isolerat med egna projekt och jobbade mer och mer hemifrån. Han tog ner linkedin och Facebook.

Ja, jag fattar inte varifrån det kommer att välbärgade personer med gedigen utbildning och sansad personlighet inte skulle kunna göra något som det här.
Har varit enormt intresserad av hur onda psykopater tänker och kan väl säga att ca 7/10 psykopater som mördar är just välutbildade, har ett propert sätt att vara och tjänar bra med pengar.
Men, jag vet inte om jag kan säga att mannen är den som gjort detta. Om det stämmer att han hittades hängd så är det en sak, men jag vet inte, kan inte lita på vad som skrivs till 100%.
Det skulle inte förvåna mig att en så pass driftig person gjort det heller.
Och nej, jag säger inte att pappan var psykopat, det kan jag omöjligt säga. Använde bara psykopater som ett exempel.
Citera
2018-01-11, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Right. Läkarintyg då, krävs inte det för hemundervisning? Vem skyddar barn från galna föräldrar, om de råkar ut för den lilla procent som har Münchausen eller är sinnessjuka på annat sätt?

Gissar att skolan förr eller senare får stå till svars, de har varit naiva. Barnen dog.

Nä nu.... alltså, skall skolan lastas för allt? Föräldrar som tar livet av sina barn är skolans fel? Föräldrar klagar på att deras barn är ouppfostrade - skolans fel. Barnen är omöjliga hemma - skolans fel. Barnen säger inte tack - skolans fel. Barnen dör för en förälders hand - skolans fel.

Skärpning. Faktiskt.
Citera
2018-01-11, 14:18
Medlem
Citat:
Håller med i precis allt du säger.
Citera
Medlem
Finns det nån bild på huset? Fönstren?
Citera
Medlem
DN skrev för 2 timmar sedan, att:
... inga tecken på olycka när polisen tog sig in i huset. Det gjordes samtidigt fynd som kan ge en förklaring eller en bakgrund till det som hänt. Polisen vill dock inte säga vilken typ av fynd det rör sig om.
Så fyndet gjordes genast och inte idag.
Citera
2018-01-11, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Se det fetade: då skulle inte rektorn gå ut med att de hade fysiska problem som "var fruktansvärda". Nu är jag inte säker på att rektorn medade funktionsmässiga besvär eller inre fysiska besvär som gav flickorna hemska följdverkningar. Men tvivlar helt klart på att det är nån bokstavsdiagnos detta handlar om.

Men NPF går under "medicinska" besvär. Det måste alltså inte vara någon sjukdom. Och NPF är inget att skyffla under bordet. Det är riktigt tufft och psykisk ohälsa hos de barnen samt föräldrar till barn med funktionsnedsättningar är vanligt.

Någon skrev tidigare att barnen kanske gemensamt hade valt att ta livet av sig. Det låter trovärdigt i mina öron om de hade NPF eftersom självmord är vanligare bland de ungdomarna. Och hittar föräldrarna sina barn döda så kan jag förstå dem om de också väljer att ta samma beslut.
Citera
2018-01-11, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susk
Ja men motivet bakom händelsen kan vara följande spekulationer:

Att huset hade mögel och de blev sjuka allihopa utan att veta om det.
Att pappa fick nog på mammans gnäll och verk and snap!
Kommunen tyckte att Mamman hade Münchhausens och sa nej till assistanshjälp hemundervisning
Pappan orkade inte längre att vara hemma och tänka rationellt (kunde inte andas i mögel!!)

Det fanns ett underliggande problem men de inte fattade vad det var. Någon säger att huset kunde hade haft mögel. Det är en bra teori som måste undersökas. I varje fall var mamman och barnen sjuka och inte mådde bra. Det finns olika dimensioner varför det blev som blev, tycker jag.

Återigen, släpp mögelteorin... Man märker mögel, tro mig! Jobbat som sanerare och det märks, direkt!
Det tar många år innan mögel i så små mängder att man inte kan lukta det gör en sjuk och det börjar med andningssvårigheter likt astma... Fast mögel är en svamp som växer, den håller inte sig så liten så att den inte stinker värre än fan.
Som sagt, läraren som hemundervisade hade reagerat om det varit så pass mycket mögel i huset.
Citera
2018-01-11, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Ja, jag fattar inte varifrån det kommer att välbärgade personer med gedigen utbildning och sansad personlighet inte skulle kunna göra något som det här.
Har varit enormt intresserad av hur onda psykopater tänker och kan väl säga att ca 7/10 psykopater som mördar är just välutbildade, har ett propert sätt att vara och tjänar bra med pengar.
Men, jag vet inte om jag kan säga att mannen är den som gjort detta. Om det stämmer att han hittades hängd så är det en sak, men jag vet inte, kan inte lita på vad som skrivs till 100%.
Det skulle inte förvåna mig att en så pass driftig person gjort det heller.
Och nej, jag säger inte att pappan var psykopat, det kan jag omöjligt säga. Använde bara psykopater som ett exempel.

Du har missförstått mitt inlägg. Det jag vill säga är att till och med allvarlig psykisk sjukdom är svår att få syn på. För övrigt förekommer allvarlig brottslighet i alla samhällsklasser, det är inget nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in