Citat:
Ursprungligen postat av
rappytt
Jag har haft en kollega som var psykiskt sjuk. Hon pressade sig själv till det yttersta på jobbet. Kontrollfreak. Klarade inte av andras synpunkter, ljög till och med för att skaffa sig kontroll över allt. Hon hade haft en psykos och trodde att barnet skulle mörda henne. Fast anställning. Två bilar. Villa med kamin och alla medelklassattribut. Man som jobbade mycket hemifrån. Men, hon klarade inte av påfrestningarna på jobbet. Blev allt sjukare. Började jobbade mindre och mindre. På ytan såg allt normalt ut. Omöjligt att läsa av, om man inte arbetade med henne.
Mannen i detta fall verkar ha jobbat isolerat med egna projekt och jobbade mer och mer hemifrån. Han tog ner linkedin och Facebook.
Ja, jag fattar inte varifrån det kommer att välbärgade personer med gedigen utbildning och sansad personlighet inte skulle kunna göra något som det här.
Har varit enormt intresserad av hur onda psykopater tänker och kan väl säga att ca 7/10 psykopater som mördar är just välutbildade, har ett propert sätt att vara och tjänar bra med pengar.
Men, jag vet inte om jag kan säga att mannen är den som gjort detta. Om det stämmer att han hittades hängd så är det en sak, men jag vet inte, kan inte lita på vad som skrivs till 100%.
Det skulle inte förvåna mig att en så pass driftig person gjort det heller.
Och nej, jag säger inte att pappan var psykopat, det kan jag omöjligt säga. Använde bara psykopater som ett exempel.