2018-01-11, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Det som står i ingressen till artikeln är ju enbart spekulationer. Det står att polisen "misstänker" samt att "att någon tar sitt liv".

Med andra ord har skribenten inte en aning om vad som har hänt. Det finns ju andra uppgifter på att man hittade dom döda men inte kunnat visa dödsorsaken (media) innan obducering är utförd. Man talar då i plural och nämner ingen i singular.

Japp, så är det. Tänkte mest på statistiken som intressant för tråden.
Ingen mer än de som utreder har konkret fakta, man sitter och spekulerar i media precis som vi gör här, skillnaden är att vi på Flashback inte har någon som väljer ut vad som ska visas.
Citera
2018-01-11, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Hinner inte läsa igenom sista sidorna i tråden och vet inte vad som kommit fram eller inte.

Enligt källor så låg barnen nerbäddade i sängen samt mamman. Pappan ska ha hängt sig. Barnen svårt sjuka.

Jag tror detta är ett beslut från föräldrarnas sida, alternativt att pappan har gjort allt men har svårt att se det.

Hur som helst är det väldigt tragisk. Vila i frid.

Jag läste nånstans igår samma sak. Var det du som skrev det också? Och dessa källor du hänvisar till, är det källor här på flashback eller egna privata källor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag var inne på samma spår. (inlägg #939)

Där ser man, tror som du att det inte är orimligt. Får lite sånna vibbar av ngn anledning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Du tror att alla dör exakt samtidigt av detta?

lol nej. iI stort sett har alla i huset blivit sjuk under de senaste 3 4 åren...
Citera
2018-01-11, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Varför skriver du som om det är så de hittades?
Vet du mer än andra?
Just det att pappan ska ha hängt sig, var kommer det ifrån? Vilka belägg finns för att så är fallet?

Hm, det här är faktiskt inte första gången det kommer upp här i tråden. Någon annan skrev redan igår att mannen hade hängt sig.
Citera
2018-01-11, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mreapoe
Här spekuleras till höger och vänster och ordbajset bara flödar. Folk påstår sig veta både det ena och det andra. Tänkte rätta till en del.....

En sak som gör mig lite fundersam är att det påstås att mannen tagit bort sin Facebook och Linkdin. Vet man verkligen NÄR detta skedde? Kan det inte ha gjort för länge sedan? Det verkar så ologiskt att han tar bort dessa två men låter den egna hemsidan ligga kvar med massor av information om honom och kontaktuppgifter. Den om någon borde han väl ha tagit bort om syftet var att folk inte skulle snoka när han väl var borta. Kanske tog han bort sina profiler på Facebook och Linkdin för länge sedan och inte alls i samband med det tragiska som nu skett.

Kanske var det någon som hade tillgång till gemensamma datorn hemma som tog bort hans facebook och Linkedin. Att ta bort hemsidan var väl lite mer avancerade så kunde hen inte göra det.
Citera
2018-01-11, 13:30
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susk
lol nej. iI stort sett har alla i huset blivit sjuk under de senaste 3 4 åren...

Du tänkte på bakgrunder till möjliga motiv för någon att ta dom av daga då?
Citera
2018-01-11, 13:34
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Jag har inte hängt med i tråden efter 22.15 igår och jag hinner inte läsa ikapp. Orkar någon sammanfatta om något nytt har uppkommit sen dess?

Någon påstås ha säkra källor på att barnen och mamman låg nedbäddade i sängen och pappan hittats hängd.
Citera
2018-01-11, 13:35
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mreapoe
Förmånsbilar. Deras höga positioner på resp arbete ger dem med säkerhet tillgång till en rad löneförmåner, t ex bil.

Mkt vanligt med tjänstebil bland hyfsat kvalificerade tjänster. Han drev ju dessutom egna bolag där han troligen har fordon. Därav ser man inte deras bilinnehav på Ratsit och liknande sajter.
Citera
2018-01-11, 13:39
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Jag har inte hängt med i tråden efter 22.15 igår och jag hinner inte läsa ikapp. Orkar någon sammanfatta om något nytt har uppkommit sen dess?

(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Citera
2018-01-11, 13:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag tänker direkt på den gamla klassikern giftmord som normalt sett inte innehåller våldsinslag. Rasputin undantaget, för honom var de, enligt legenden, tvungna att både skjuta och dränka efter själva förgiftningen för att vara säkra på att han var död.

(i verkligheten var det ingen förgiftning och han var död av sina skottskador, innan de slängde honom i vattnet)

Kom med i matchen: mord är våld hur det än gått till. Det är liksom vitsen och skälet till att det är mord – utöver det för många andra synbarligen uppenbara förhållandet att personen sen inte längre är talbar eller grötmatningsbar, och inte kan gå och köpa tidningen.
Citera
2018-01-11, 13:40
Medlem
rubbergirls avatar
Ja, nu blir det ytterligare spekulationer...

Jag tror inte det är en slump att detta hände dagen innan skolstart.

Pappan är klart och tydligt särbegåvad och detta är ärftligt.

Att döttrarna skulle haft ME talar emot att: "Pappan har varit jättenöjd med undervisningen, lärarna har varit jättenöjda, och hon [den äldsta flickan] har presterat mycket väl."
Citat Sydsvenskan .Verkar otroligt att bägge döttrarna skulle haft ME.

Jag tänker att ist för ME så har döttrarna ärvt denna särbegåvning som ofta blir till ett h-vete i skolan med stort lidande. De blir ofta hemmasittare och inte sällan utvecklar de psykisk ohälsa (ångest, depressioner, stresskänslighet m.m.). Den som är intresserad får läsa på för det genererar en uppsjö av symtom. Kortfattat: det är som att leva i en värld där 9/10 människor du möter är som huvudrollsinnehavaren i "Dum & Dummare".

För skolorna är detta relativt nytt och många vet inte riktigt hur de skall gå tillväga med dessa elever då de kräver särskilt stöd / anpassad undervisning / extra stimulans på högre nivå, inte är i behov av upprepningar och får ofta svårt med relationer i skolan.
Lösningen för en del skolor blir hemundervisning.

Jag ser via Skolinspektionen att det inkommit 5 anmälningar (år 2015-2016) rörande särskilt stöd vid Bjärehovskolan där äldsta dottern gick.
Strax före jul fick föräldrar som har barn på Bjärehovskolan brev hem om att barn med särskilda behov kommer drabbas av besparingar. Sydsvenskan premiuminnehåll

Denna begåvning förklarar även deras diskretion på internet.
Senast redigerad av rubbergirl 2018-01-11 kl. 13:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in