Citat:
Ursprungligen postat av
mr.gegge
Jag tror faktiskt inte problemet för vanliga män är att de aldrig får ligga. Utan kvaliten på brudarna de får ligga med. Är man en någorlunda normal kille så anser man sig förtjäna en någorlunda normal tjej. Men kvinnans värde har ökat, mannens sjunkit. Så normal kille motsvarar inte normal tjej längre. Normal kille motsvarar ful tjej.
Väldigt kortfattat förklarat. Men det är nog mest upp till oss män att ändra på detta, för hade situationen vart omvänd där "normal kille" motsvarade "snygg tjej" så hade vi inte gjort ett jota åt den, och kvinnor, precis som oss, tar det bästa de kan få.
Vi kan höja vårt värde igen, om vi som kollektiv slutar vara så förbannat billiga. Är du tex. ute på krogen, så sätt en hög standard på hemsläp. Får du ingen som lever upp till standarden, ta då INTE nån ful ragata bara för att få ligga, utan gå hem ensam. Tinderswipea inte ja på alla brudar, eller för den den mer kräsne, välj bort fler än de absolut värsta. Ställ krav på kvinnor, utseendemässiga och såväl som personlighetsmässiga för att vara med dig. Nöj dig inte med ruggugglor. Ha lite jäkla stolthet.
Ja killar är för "billiga", men du tänker fel, anledningen till att det är så här är att killar bara vill ligga. Jag skulle aldrig ens regga mej på Tinder eftersom jag hört rykten av killar som har den som sexsajt och det är bara till för att ligga.
De kvinnor som vill ha förhållanden har nog blivit ivägskrämda från era sajter, pga hur ni killar betett er, därför är utbudet så skevt.
Testade chatroulett 1 gång, men det var ingen normal kille som ville prata, de ville bara snacka sex och visa snoppen, så det kommer jag aldrig mer testa, testa chat för många år sedan och då var det bara normala killar, ett fåtal var perversa, kanske 5% och då var det jämnt fördelat mella könen.
Hört på flashback att det var enklare att träffa tjejer på tinder förr, ja men ni har ju förstört sajterna.
En kompis träffa sin man på en annons i tidning för många år sedan, tror inte det skulle funkat idag.