2018-01-11, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Nej faktiskt inte. Jag har dejtat mycket i nära fem år och ingen har velat träffa mig för mer än sex.
Sen får man ju diskutera om du tror att män kan tänka sig att vara med en kvinna de egentligen ogillar bara för att ”ha någon”.
Jag har vänner som dejtat på olika dejtingsajter på internet och de har sagt samma sak, killar vill bara ha sex och inget förhållande, de är inte ens säkra på att killarna är singlar.
De har bara dejtat svenska killar.
Sedan berätta någon om en vän som träffat en kille på sajt, men han plocka aldrig ner sin annons utan fortsatte söka.
Jag tror att man måste söka utomlands efter killar som vill ha seriöst idag.
Har grannar som har franska och engelska pojkvänner, har träffat flera amerikanska killar som flyttat hit för att de träffat svenska tjejer.

Personligen raggar inga svenska killar på mej, men åker man utomlands så är man helt plötsligt jättevacker
2018-01-11, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Jag tror faktiskt inte problemet för vanliga män är att de aldrig får ligga. Utan kvaliten på brudarna de får ligga med. Är man en någorlunda normal kille så anser man sig förtjäna en någorlunda normal tjej. Men kvinnans värde har ökat, mannens sjunkit. Så normal kille motsvarar inte normal tjej längre. Normal kille motsvarar ful tjej.

Väldigt kortfattat förklarat. Men det är nog mest upp till oss män att ändra på detta, för hade situationen vart omvänd där "normal kille" motsvarade "snygg tjej" så hade vi inte gjort ett jota åt den, och kvinnor, precis som oss, tar det bästa de kan få.

Vi kan höja vårt värde igen, om vi som kollektiv slutar vara så förbannat billiga. Är du tex. ute på krogen, så sätt en hög standard på hemsläp. Får du ingen som lever upp till standarden, ta då INTE nån ful ragata bara för att få ligga, utan gå hem ensam. Tinderswipea inte ja på alla brudar, eller för den den mer kräsne, välj bort fler än de absolut värsta. Ställ krav på kvinnor, utseendemässiga och såväl som personlighetsmässiga för att vara med dig. Nöj dig inte med ruggugglor. Ha lite jäkla stolthet.
Ja killar är för "billiga", men du tänker fel, anledningen till att det är så här är att killar bara vill ligga. Jag skulle aldrig ens regga mej på Tinder eftersom jag hört rykten av killar som har den som sexsajt och det är bara till för att ligga.
De kvinnor som vill ha förhållanden har nog blivit ivägskrämda från era sajter, pga hur ni killar betett er, därför är utbudet så skevt.
Testade chatroulett 1 gång, men det var ingen normal kille som ville prata, de ville bara snacka sex och visa snoppen, så det kommer jag aldrig mer testa, testa chat för många år sedan och då var det bara normala killar, ett fåtal var perversa, kanske 5% och då var det jämnt fördelat mella könen.

Hört på flashback att det var enklare att träffa tjejer på tinder förr, ja men ni har ju förstört sajterna.
En kompis träffa sin man på en annons i tidning för många år sedan, tror inte det skulle funkat idag.
2018-01-11, 11:27
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Det kan det, men inte för alla kvinnor, det finns de kvinnor som aldrig får mer än det.
Ok, och? Tråden handlar om MÄN och deras ensamhet!!!!!!!
2018-01-11, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Problemet är att buffy och andra kvinnor väljer att vara singlar. Killar vill älska en kvinna och emellanåt få komma till medans kvinnor är hypergamiska svaga "människor".
Killarna hon hittat vill bara ha sex, ville de ha ett förhållande så hade hon inte varit singel.
Detta verkar vara ett utbrett problem bland svenska killar idag, eftersom jag har flera vänner som träffat många killar och alla bara vill ha sex.
Man kan även läsa på forumet här, killar klagar på att tjejer vill ha förhållande, de undrar hur de får en KK, om det är lätt att få fitta på Tinder osv.

De killar som vill ha förhållande, är överlag upptagna.
2018-01-11, 11:36
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Killarna hon hittat vill bara ha sex, ville de ha ett förhållande så hade hon inte varit singel.
Detta verkar vara ett utbrett problem bland svenska killar idag, eftersom jag har flera vänner som träffat många killar och alla bara vill ha sex.
Man kan även läsa på forumet här, killar klagar på att tjejer vill ha förhållande, de undrar hur de får en KK, om det är lätt att få fitta på Tinder osv.

De killar som vill ha förhållande, är överlag upptagna.
Det vet du inget om så vänligen sluta. Du har precis som majoriteten av svenska kvinnor bristande självinsikt.
2018-01-11, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccbyme
Nu har jag ju inte det perspektivet, men jag kan inte tänka mig att det skulle vara lika ensamt som total avsaknad av kontakt.
Det finns ju bevisligen några som är vettiga, så visst, kanske det tar en jävla tid att sålla, men där har man ju i alla fall en liten chans, jämfört med ingen chans alls när man inte ens får någon kontakt överhuvudtaget.
Sen att få höra att en massa vill ligga med en, det måste ju åtminstone ge en sorts bekräftelse på att man är snygg och åtråvärd.
Det blir ju mer ensamt och tragiskt om folk bara vill utnyttja en, det är som att att kvinna bara umgås med dig om du betalar henne för det, du skulle nog känna dig mer ensam och må sämre då.
2018-01-11, 11:42
Medlem
Citat:
Uppenbarligen diagnoser som spökar. Dock är svenska psykvården ett skämt så liiiiiiiiiiiite kan man skylla på det.
Det där inlägget svarade inte på något alls i min text, kan du utveckla dig lite mer.
2018-01-11, 11:44
Medlem
Citat:
Ja precis. Jag har dejtat rätt mycket i 5 års tid, jag har alltså inte suttit hemma och väntat. Jag har dejtat rätt vanliga killar (alltså inte skitsnygga alfahannar som är ouppnåeliga), men det kommer inte förbi att sex är vad de är intresserade av. Många snubbar förstår verkligen inte att detta inte gör en mindre ensam, de kan inte ta det perspektivet alls.
Jag rekomenderar dig att skippa dejtandet på de ställen där du träffat dessa dejter, antagligen är det onlinedejting, bättre är att träffa killar i en förening, en kurs, ativitet eller vad som helst.
2018-01-11, 11:48
Medlem
Citat:
Ok, och? Tråden handlar om MÄN och deras ensamhet!!!!!!!
Därför männen är ensamma, de ratar kvinnor, vill bara ha sex.
2018-01-11, 11:49
Medlem
1. Massinvandring av unga kvinnor.

Eller

2. Statliga bordeller.
2018-01-11, 11:50
Medlem
Citat:
Det vet du inget om så vänligen sluta. Du har precis som majoriteten av svenska kvinnor bristande självinsikt.
vet inget om vad? Vad i min text citerar du? vet jag inget om att killarna hon träffa bara ville ha sex? hon har ju själv skrivit det.
2018-01-11, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
1. Massinvandring av unga kvinnor.

Eller

2. Statliga bordeller.
Jag vet inte hur massinvandring av kvinnor skulle funka, det finns många invandrarkvinnor redan, men killarna vill inte åka till förorterna och ragga.
Jag har redan föreslagit att de ska besöka språkcafe där de garanterat får kontakt med invandrarkvinnor.

Statlig bordell kanske skulle funka, eftersom killar inte anser sig ensamma om de får sex.
Frågan är vad de upptagna killarna skulle tycka om deras kvinnor arbetade där. Skulle ni vilja ha er mamma, syster och dotter arbetandes där?

Lösningen verkar alltid vara att förslava kvinnor.

Varför går inte de ensamma männen ihop och låter deras mamma dejta en ensam kille i utbyte att de får dejta andra ensamma killens mamma, syster, kusin.

Killar skulle lätt slippa vara ensamma om de börja jobba ideelt där kvinnorna finns, förslagsvis kyrkan och röda korset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in