2018-01-10, 21:48
Medlem
erikp121s avatar
Underbart att se äldre kvinnor sitta och skriva om kärlek och ensamhet!

Det värmer ett svart hjärta som mitt. Lycka till med att bota ensamheten och finna Kärleken! <3
2018-01-10, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ja man måste kunna attrahera någon men det är inte så att man kommer förbi det automatiskt. Även män har krav på vem
De ingår relationer med.

Män har av naturen MYCKET MYCKET lägre krav än kvinnor pga skillnader i investering i avkomman. Suck, du kan inte ens grundläggande biologi, jag diskuterar med en nolla.
2018-01-10, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Angående vad? Vad skulle det vara för sanningar jag sprider?

Det var väl främst det där om hat du skrev, sprida hat. I ditt fall i form av bitterhet. Sedan det där med terapeutiskt syfte tror jag är direkt applicerbart på dig själv, men låt oss stanna vid bitterheten.
Det är dock inget fel i att hata eller i detta fallet NÄThata men sitt för fan inte och hyckla. Det tjänar du inget på.

Förövrigt är ordet fritt på Flashback.
2018-01-10, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Bra förslag Katzyn och du skulle absolut behöva det.

Jag?! Vad fan har jag gjort som kan liknas vid näthat?

Jag erkänner att jag är en hycklande jävel. Allt jag skriver är förmodligen feelbaserat. Men kom för fan inte här och gör dig kaxig.
2018-01-10, 21:51
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Jodå. Problemet är som sagt att medan vissa någorlunda begåvade och välformulerade (men misogyna) användare formulera extrema teser för att driva diskussion och sannolikt kanske för att det roar dem och har en terapeutisk verkan som du säger, så är det andra som verkligen verkar svälja dessa teser med hull och hår. Sen blir det ju också så att något som upprepas många gånger oemotsagt, till synes av flera oberoende personer, med tiden kommer att framstå allt mer som sanning.

För mig verkar det iaf uppenbart att somliga genuint fastnat i ett tänk där kvinnor inte är människor eller individer och där det sociala spelet styrs av några "hemliga" och icke politiskt korrekta regler som man kan lära sig för att sedan som med en nyckel som öppnar en dörr vända hela sitt liv.

Det är intressant att se hur totalt olika du och jag ser på det som händer här.
2018-01-10, 21:54
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullfitta
Det var väl främst det där om hat du skrev, sprida hat. I ditt fall i form av bitterhet. Sedan det där med terapeutiskt syfte tror jag är direkt applicerbart på dig själv, men låt oss stanna vid bitterheten.
Det är dock inget fel i att hata eller i detta fallet NÄThata men sitt för fan inte och hyckla. Det tjänar du inget på.

Förövrigt är ordet fritt på Flashback.

Du tycker inte att det är hycklande att först sitta och diskutera hur kvinnor bör berövas medborgerliga rättigheter med sen uppfatta det som mobbing och ONDSKA med ett motförslag om att somliga män kunde bli slavar istället?
2018-01-10, 21:54
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Jag?! Vad fan har jag gjort som kan liknas vid näthat?

Jag erkänner att jag är en hycklande jävel. Allt jag skriver är förmodligen feelbaserat. Men kom för fan inte här och gör dig kaxig.
Shit, ursäkta mig, my bad. Du har samma avatar som buffy som jag var menad att citera Älskar din förra avatarbild btw

Så länge du har rätt med ditt hycklande, som även där dessa damer failar, så kan det ibland kvitta
2018-01-10, 21:56
Bannlyst
Citat:
Du tycker inte att det är hycklande att först sitta och diskutera hur kvinnor bör berövas medborgerliga rättigheter med sen uppfatta det som mobbing och ONDSKA med ett motförslag om att somliga män kunde bli slavar istället?
Fast tror du inte jag har följt dig under en längre tid då? Och att jag uttalar mig utifrån detta och inte vad jag har läst om dig i en enstaka tråd? Du är trots allt sårbar iom att du har så många inlägg och det går att se en röd tråd i saker och ting. DU är själv en bitter jävel. Let's face it.

Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Shit, ursäkta mig, my bad. Du har samma avatar som buffy som jag var menad att citera Älskar din förra avatarbild btw

Så länge du har rätt med ditt hycklande, som även där dessa damer failar, så kan det ibland kvitta

Det är bra! Passa dig jävligt noga!
2018-01-10, 21:58
Medlem
jordrobsss avatar
Sluta runka, gör produktiva saker som tar dig i en positiv riktning i livet. Ta chanser när de erbjuds dig. Ta hand om dig själv som om du skulle ta hand om någon som du verkligen bryr dig om. Bli en person som andra personer vill ha i sin närhet. Sluta prokastinera. Använd din tid väl.

Och ja, jag gillar Jordan Peterson.
2018-01-10, 21:58
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Fast tror du inte jag har följt dig under en längre tid då? Och att jag uttalar mig utifrån detta och inte vad jag har läst om dig i en enstaka tråd? Du är trots allt sårbar iom att du har så många inlägg och det går att se en röd tråd i saker och ting. DU är själv en bitter jävel. Let's face it.

Det är förstås smickrande att du följer mig. Men nu var det ju inte bitterhet jag kritiserade, utan spridande av verklighetsfrånvända "sanningar" till svaga individer.
2018-01-10, 22:03
Medlem
anteri17s avatar
Mycket handlar om att vilja göra en förändring, och också att faktiskt vara förmögen att göra en förändring. I viljan ska man vara beredd på att saker kan bli jobbiga innan saker blir bättre. I ordet förmögen ligger att personen i fråga måste ha tillräckligt bra betyg för att fixa en utbildning, tillräckligt bra kontakter för att byta livsspår, eller tillräckligt duktig på vad som helst vilket gör att nytt folk kan träffas.

Jag kan gå till mig själv. Jättepoppis som liten fram till högstadiet. Sen kom jag inte in i min nya klass, och så fortsatte det på gymnasiet. Jag sysslade med idrott och var visserligen duktig i skolan, men närmare bekantskaper fanns inte. Efter gymnasiet började jag jobba, var duktig på det jag gjorde. Sånt växer man av. Likaså var jag duktig i min idrott vilket var en bra bas. Fortsatt alldeles för få kontakter dock.

Efter något år började jag plugga. Man bondar med några. Får iaf en möjlighet till umgänge. Man träffar tjejer. Och helt plötsligt är man en helt annan person, långt från ensamheten. Det är lite upp till var och en.
2018-01-10, 22:05
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Det är förstås smickrande att du följer mig. Men nu var det ju inte bitterhet jag kritiserade, utan spridande av verklighetsfrånvända "sanningar" till svaga individer.

Men nu gör du ju det jag inte gillar stämplar vissa som "svaga" för att det gagnar dina åsikter. Har sett flera tjejer göra så härinne. Varför sätter du offerkoftor på killar som inte har bett om det? Att underskatta någon kan ibland vara att förolämpa någons intelligens.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in