Citat:
Ursprungligen postat av
Pressombudsmannen
Om bibeln bara var en sagobok skulle den inte överlevt 2000+ år och växa till världens största religion.
Bibeln är en mäktig historiebok som ger kunskap om gud och hur man ska leva ett gott liv.
Hur länge var jorden platt...? Hur länge var det solen som snurrade runt jorden...? osv
Mäktig historiebok...? Den är fullständigt spräckt, naken och avslöjad, iaf när det gäller sanningen.
Bronsåldersmyter har inget med att leva ett gott liv att göra. Bibeln är f.ö. full av hemskheter.
Jag hatar inte religiösa men jag hatar religioner. Alla lika mycket. Jag tycker att religiösa är slöfockar som inte bidrar till mänsklighetens utveckling. Deras kapacitet borde utnyttjas till exv. forskning istället för att gå till egocentricitet som bön, försöka nå himlen och annat stolleri.
Ge mig ett enda bevis för att bibeln är sann och att Gud finns så ska jag omgående ändra uppfattning.
Islam, hinduismen, judendomen, buddhismen osv är ungefär lika gamla, vissa äldre. Varför tror kristna inte på dessa skrifter och deras gudar?