2018-01-10, 19:25
Medlem
Fråga är bara hur man ska ta sig från punkt A till B.
Citera
2018-01-10, 19:28
Medlem
Det är väl inte så ovanligt att man flyttar runt till olika städer nu för tiden?
De flesta av mina kompisar bor lite överallt. En flytta till Stockholm för att senare flytta till Malmö etc
Så jag förstår inte det konstiga i frågeställningen
Citera
2018-01-10, 19:29
Medlem
Finns ju många skäl. Jag skulle tex absolut kunna tänka mig att flytta till Uppsala men absolut inte planera för att bo där efter studierna.
Likväl som att jag skulle kunna tänka mig att flytta till stockholm och läsa på handelshögskolan, hellre än att studera ekonomi i eskilstuna (jag vet inte ens om det finns).

Poängen är iaf, det är svårt att säga något vettigt om varför hon vill flytta då A och B kan vara vad som helst.
Citera
2018-01-10, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Hej,

Jag undrar hur hon tänkte här, hon vill studera i en stad som heter A (skriver bokstaven A av säkerhetsskäl).

Så hon vill studera i staden A, men hon sa till mig att vi kanske inte kommer bo där hela livet så när hennes period är slut alltså när hon är klar med sina studier och är utbildad då vill hon flytta till staden B. Detta gör det komplicerat för mig, för ska man skapa vänner och känna sig hemmastadd, fixa ett jobb för sedan lämna allt man har byggt upp i 3 år och åka till en större stad som B och börja om på en ny kula. Detta är ju minst sagt krångligt eller är det helt normalt? Jag tycker själva idén låter korkad för varför väljer man inte att flytta till staden B på en gång för om man ändå ska flytta i senare skede?

Vänd på steken varför skulle du vilja bo på samma få kvadratkm hela livet ditt?
Citera
2018-01-10, 20:03
Medlem
Fundera lite på dig själv, är det helt hundra att ni kommer vara med varandra resten av livet?

Utan att låta bitter, så är nog svaret nej. Ni båda verkar vara väldigt unga, kompromissa inte dina drömmar och din vision. Hitta någon att dela mål med gemensamt, inte agera bollplank resten av livet utan att få ut något av det.

-B
Citera
2018-01-10, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
Du låter som en typisk betahanne. Det här är vad som kommer hända; hon börjar plugga, träffar massa nytt folk, du är med på nån fest men det känns lite krystat och avigt, hon börjar festa mer o mer utan dig, träffar killar som studerar och har bättre förutsättningar än dig, samma intresse som henne, hon är otrogen gång på gång, till slut gör ni slut, hon pluggar klart och flyttar till stad B.

Som mångårig student kan jag bekräfta att jag sett detta i så många fall att det inte ens är roligt längre.
Citera
2018-01-10, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newfaq
Som mångårig student kan jag bekräfta att jag sett detta i så många fall att det inte ens är roligt längre.

Det var lite det jag tänkte skriva först, men kände att det var lite väl vulgärt. Kom iofs på att det är flashback.

Ja, det är riktigt betahane beteende. Förevigt sitta och vänta på att hon ska ta beslut, finns nog med papegojor i denna världen, va en kapten.
Citera
2018-01-10, 20:11
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Aldrig fattat det där: Snubbar som offrar allt för nån brudjävel som de ändå inte är ihop med om tre år.

Perspektiv!
Citera
2018-01-10, 20:19
Medlem
Det finns ingen som helst logik i det hela och din flickvän måste ha en dold agenda. Finns det en hemlig älskare i staden som hon vill träffa? Kanske har hon planerat att dumpa av dig i den här staden?
Citera
2018-01-10, 20:23
Medlem
Det hela låter lite krystat om ni inte har någon tidigare anknytning till stad B. Sen att man flyttar pga studier och jobb är väl normalt. Men då brukar man väl välja stad efter var de bästa möjligheterna finns för bägge parter? Inte någonmdröm har den ena.
Citera
2018-01-10, 20:24
Medlem
JustZlatans avatar
Säg till flickvänen är studera onödigt och kommer inte leda till att hon lättare får jobb.
Citera
2018-01-10, 20:29
Medlem
Scrofas avatar
Vad vill du själv TS? Låt aldrig en kvinna diktera villkor som du är obekväm med, de tappar bara respekt för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in