2018-01-13, 19:25
Medlem
Varför denna hets att flytta öht. Okej för studier men sen skulle jag vilja till hemorten igen där man oftast har hela sin familj.

Jag skulle inte överleva om jag inte hade mamma pappa och svärföräldrar som kan hoppa in och hjälpa till med ungarna.

Har själv inte pluggat men nu när man är 30+ så har ju ändå majoriteten av dom som flyttat bort kommit hem igen och det antar jag har att göra med tex familjebildning.

Det går att få fräsiga jobb även om det är en mindre stad. 😊
Citera
2018-01-13, 22:58
Medlem
utan.att.stannas avatar
Tydlig skiljelinje mellan arbetarklass och akademikerungar i den saken. Un7versitetsstudenten vill utvecklas, kan vara beredd på att göra ett par hundår i någon storstad eller annat land, sen kanske bosätta sig där bäst utvecklingsmöjligheter finns. Arbetaren vill bo där man alltid har bott! Morsan och brorsan bor ju där. Vad med alla polare??

Lite tillspetsat måste någon anpassa sig rejält. Antingen den poststudentiala personen till en lägre nivå eller så får arbetaren bita i det sura äpplet.
Citera
2018-01-14, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Tydlig skiljelinje mellan arbetarklass och akademikerungar i den saken. Un7versitetsstudenten vill utvecklas, kan vara beredd på att göra ett par hundår i någon storstad eller annat land, sen kanske bosätta sig där bäst utvecklingsmöjligheter finns. Arbetaren vill bo där man alltid har bott! Morsan och brorsan bor ju där. Vad med alla polare??

Lite tillspetsat måste någon anpassa sig rejält. Antingen den poststudentiala personen till en lägre nivå eller så får arbetaren bita i det sura äpplet.

Tack. Har aldrig sett det med den vinkeln. Köper det rakt av.

Jag var en jävla sopa med noll motivation och små kriminell fram tills runt 22-23. Fick ett säljarjobb. Var grym på det och sen har karriären bara klättrat. Ska börja som försäljningschef 1a februari på ett nytt bolag och har ingen koll alls på vad jag ska göra men kul blir det.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in