Citat:
Ursprungligen postat av
slimharlot
Du kan ju för fan inte slänga ur dig att du vet om att din sked mäter exakt 10mg med 1mg diff. I princip alla substanser har olika täthet och därför kan 10mg av en substans se ut som 30mg av en annan.
Skaffa en våg för helvete.
Du har helt rätt i många saker men...
Har vägt upp just hoPCP-t och det var omkring rätt mängd om jag minns rätt(va påverkad av denna när jag gjorde det haha) inte exakt men inte missvisande. Har vägt upp de flera substanser och det har varit rätt så accurate(iaf inga stora skillnader, kanske jag märker det mer med tiden så point taken), visst du har rätt att man inte ska använda doseringskedar till substanser som t.ex. fentanaloger men för saker där folk tom klarar av att ögonmåtta funkar de ypperligt. Vill man vara extra försiktig så prövar man en mindre mängd, tex halva skopan(eller en mindre skopa) och ser om man får de resultat som du ska på den mängden. Så gjorde jag med denna och det funkar prima (och har gjort det med tiotal substanser). Inte så att jag slänger i mig direkt en full dos jag uppmätt med doseringsked utan att pröva substansens styrka först med en mindre/halv sked. Där kan tom en våg vara mer missvisande då substanstyrkan varierar med olika batcher och sorter. För olagliga substanser är vågen inte träffsäker (förutom saker där du behöver några par mg är den bra säker), för att inte tala om olika batcher(du är van vid att väga en 40%ig substans men får en 80%ig denna gången t.ex.) Det är bra bättre att väga än att ögonmåtta, bättre än doseringsked i många fall (om man vet styrkan/renhet på substansen eller batchen, vilket är inte ofta) men doseringskedar är väldigt händiga speciellt när inte alla kan eller vill ha vågar och sånt hemma hos sig(eller inte ens det, man kan inte ha vågen med sig hela tiden om man är on the go, elr jo det går men tycker det är jobbigt att bära elektronik för att dosera, eller om det ens är lämpligt att göra så överallt). Där är doseringsked alltid bra mycket bättre alternativ än att ögonmåtta.
Funkar vågen för dig är det ju bra, men lite vett kan man ju ha att pröva substansen styrka innan man tar en full dos. Detta gäller även för de som väger. För mig funkar doseringskedarna, ska jag köra med något mycket potent så kommer jag givetvis att väga.
Du sitter och väger en batch och rekommenderar si och så, en annan person som har annan batch/renhet tar samma mängd och det kan lika gärna vara annan mängd denna tar kan jag ju säga då ju, haha. Men jag rekommenderar inte stora doser utan det är ytterst små mängder, och det blir till och från uppvägt så jag vet att skedarna jag tar oftast inte felar eller skiljer mycket. Sen så kan vågar också fela hörru.
Skaffa ett labb för att pröva renheten(så du kan använda vågen med full träffsäkerhet) på dina grejer för helvete.

Skämt åsido,
Denna substansen har definitivt opieffekter, det verkar iaf helt klart att boosta andra opioider en del. En av de bästa dissociativa jag prövat på sistone (och jo opioider är jag ett stort fan utav). Den har inte den manin 3meoPCE har(även om det är en schysst substans, speciellt för dem som gillar stimulanter). Väldigt mysig disso. Har många väldigt lyckade kvällar med denna & hoppas det fortsätter så. Nu när jag tänker efter har jag inte gillat en psykoaktiv substans så pass mycket på ett bra tag. 9/10 är min åsikt(ang CS batch).
Citat:
Ursprungligen postat av
FuGeeLala
Att påstå att man får EP-anfall vid högre doser utan något belägg för påståendet är inte särskilt smart heller.
Jag personligen är väldigt benägen för EP-anfall, men har aldrig upplevt det på någon av alla dessa PCP/PCE-analoger, och då har jag tagit doser som långt överskrider psychonautwikis "Heavy dose".
Ursäkta om jag formulera mig mig fel men jag sa inte att man får det, jag sa att med en dos 3x en heavy(alltså det som knappt rekommenderas att ta mer än) kan vara en överdos som resulterar i dåliga/farliga effekter, med vissa substanser EP. Jag har fått småryck av vissa dissos när jag tog för mycket. Vet ej om det berodde på dissociativa eller pga kombination med andra substanser. Men du håller väl med om att det är inte det smartaste att skriva att 3x en tung dos ger ett mycket lätt rus? En annan som tar samma mängd kan råka ut för både snedtripp/överdos, det finns värre effekter än epanfall att få från en så pass stor överdos. Harmreduction är viktigt, och jag jag har råkat ut för väldigt trista saker när jag lyssnat på personer som rekommenderat helt missvisande doser(EP, OD, snedtripp bl.a.) och vill inte att något liknande händer annan. Better safe than sorry.
Btw läste jag ang lite risker för anfall på flera dissociativa, även denna. Inget specifikt (elr på 3meoPCEs wiki står det att seizure är risk vid OS) men lite posts på BL och div andra sidor. Visst det verkar inte vara något att oroa sig för, men det kan hända lite vadsomhelst på en sån extrem dos ju, vilket jag ville antyda.
Citat:
Ursprungligen postat av
orrecrist
Har förstått att denna är bättre än 3-med-Pce? Vilket jag i & för sig gillar.
Kan någon svara på hur länge ruset sitter i?
Jag anser den är bättre än 3meoPCE(som jag också gillar) helt klart. Men sen så gillar jag inte den stimulerande manin man får av PCE och älskar den opiaktiga filten av hoPCP. :-)
Jag brukar dosera på dagen, iaf innan/runt middag och är mer eller mindre påverkad till natten på ett ungefär. Viss afterglow dagen efter.