2018-01-10, 10:44
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
1. Vad jag kommer ihåg nu så nämnde aldrig JL var han var den aktuella kvällen/natten.

2. Jag ska kolla efter gamla anteckningar om jag kan hitta vilka som, enligt JL, skulle ha varit i lägenheten. Jag tror inte att PN nämndes (då borde jag ha kommit ihåg det, tycker jag), men jag kan inte svära på det.

1. Ok, men det skulle nog iaf vara någonting som jag hade försökt få ur honom, känns som information av potentiellt stort intresse. Typ vilka han träffade, o var, under aktuell tid så man åtminstone kanske skulle kunna utesluta några av alla dessa som figurerat som möjliga medhjälpare/städare o dyl.

2. Det vore ju alldeles lysande om du skulle kunna hitta igen dom personerna bland papiren.
Citera
2018-01-10, 12:46
Medlem
Citat:
JL berättade bl a om sitt jobb, om sina barn osv. Han berättade också om sitt liv och vad som hände i realtid. Sedan, tror du att någon annan än JL skulle svara i telefon under flera år med JL:s namn, i JL:s telefon?

Du har väl bara varit registrerad här i en månad? Och efter bara en månad slänger du ur dig skitsnack och flera lögner... Det är p g a sådana som dig som man drar sig för att lämna ut uppgifter man "sitter på". Skärpning, tack!

J-ens pratade säkerligen inte med en "flashbackprinsessa". Vad får dig att tro att han inte berättade om dig?

Att jag varit reg kort tid betyder väl knappast att jag är mindre insatt? Vem tror du att du är att ta dig ton på det viset emot mig? Jag vet vad jag pratar om och det verkar som om du börjar förstå det nu.

Jag VET som FAKTA att PR kände fler av dem då jag är en av dem som stundvis rörde mig i dessa kretsar. Så skitsnack får stå för dig. Jag var där! Du skriver att du ej far med osanning så då kan du väl knappast varit där, eller.....?

Att du försöker trycka tillbaka nya skribenter när de skriver sånt som ej passar dig är precis vad som gör att information saknas i tråden om mycket.
Att du undanhåller information kan du inte lägga på nya skribenter. Det är ditt val och det grundas knappast på att andra kan säga att det är fel för det har du ju inte brytt dig om i andra sammanhang.

Kanske kanske ska DU skärpa dig!
Citera
2018-01-10, 13:15
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
1. Ok, men det skulle nog iaf vara någonting som jag hade försökt få ur honom, känns som information av potentiellt stort intresse. Typ vilka han träffade, o var, under aktuell tid så man åtminstone kanske skulle kunna utesluta några av alla dessa som figurerat som möjliga medhjälpare/städare o dyl.

2. Det vore ju alldeles lysande om du skulle kunna hitta igen dom personerna bland papiren.

Jag ska göra ett försök att hitta anteckningarna. Dock, detta är flera år sedan och jag har dessvärre inte alla anteckningar på samma ställe; vissa är skrivna på lösa papper, andra i anteckningsblock osv, och jag har tyvärr inte alla på samma ställe (vilket jag borde ta mig tid till att ordna någon gång). Men, som sagt, jag ska försöka hitta dem vid tillfälle.
Citera
2018-01-10, 13:35
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
J-ens pratade säkerligen inte med en "flashbackprinsessa". Vad får dig att tro att han inte berättade om dig?

Att jag varit reg kort tid betyder väl knappast att jag är mindre insatt? Vem tror du att du är att ta dig ton på det viset emot mig? Jag vet vad jag pratar om och det verkar som om du börjar förstå det nu.

Jag VET som FAKTA att PR kände fler av dem då jag är en av dem som stundvis rörde mig i dessa kretsar. Så skitsnack får stå för dig. Jag var där! Du skriver att du ej far med osanning så då kan du väl knappast varit där, eller.....?

Att du försöker trycka tillbaka nya skribenter när de skriver sånt som ej passar dig är precis vad som gör att information saknas i tråden om mycket.
Att du undanhåller information kan du inte lägga på nya skribenter. Det är ditt val och det grundas knappast på att andra kan säga att det är fel för det har du ju inte brytt dig om i andra sammanhang.

OBS! Du har inte hela mitt inlägg med.

Om nu inte JL pratade med en "flashbackprinsessa" (antar att du menar mig), hur skulle han då kunna berätta om mig? Har jag skrivit att jag tror att JL inte berättade om mig? Det är inte omöjligt att han gjorde, men det är inget jag vet.

Jag kan "ta [mig] ton på det viset" mot dig, när du ljuger om mig. Jag har all rätt att bemöta lögner. Du har dock klippt bort det ur mitt inlägg, som du citerade, men det går ju att se vad jag skrev i mitt ursprungsinlägg.

Vilka i de missbrukarkretsar som du stundtals rörde dig i kände PR? Enligt dig ska det ha varit flera? Du säger dig ha fakta på det, så det skulle vara intressant om du ville delge mig och alla andra detta. Utveckla gärna, och dessutom när i tid det ska ha varit.

När man öppnar upp och ärligt berättar och då blir bemött som man är en skojare som ljuger, då är det inte roligt att fortsätta att engagera sig. Det känns noll meningsfullt och som slöseri med tid och engagemang. Så enkelt är det.

Nya och nya (skribenter)... det kan gälla vem som helst som far med osanningar, som de (tydligen) vill att andra ska tro på.
Citera
2018-01-10, 13:37
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:

Ang. min fetning. Nää, jens pratade säkert INTE med någon och öppnade sej via telefon. Som om han skulle öppna sej för en främmande människa. Inte P.R heller för den delen. I.s.f var dom väldigt naiva, vilket jag inte tror. Och av vilken anledning? Av vilken anledning har Prinzezzan byggt upp denna relation med dom? (som jag inte tror på). Prinzezzan måste ha personligt intresse av tråden. Om hon pratat med dom som "sej själv" så kan det stämma. Nåt annat låter helt osannolikt i mina öron. Ingen människa kan vara så dum att man anförtror sej i telefon till en röst man inte känner. Nänä. Det är min åsikt.
Citera
2018-01-10, 14:06
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Ang. min fetning. Nää, jens pratade säkert INTE med någon och öppnade sej via telefon. Som om han skulle öppna sej för en främmande människa. Inte P.R heller för den delen. I.s.f var dom väldigt naiva, vilket jag inte tror. Och av vilken anledning? Av vilken anledning har Prinzezzan byggt upp denna relation med dom? (som jag inte tror på). Prinzezzan måste ha personligt intresse av tråden. Om hon pratat med dom som "sej själv" så kan det stämma. Nåt annat låter helt osannolikt i mina öron. Ingen människa kan vara så dum att man anförtror sej i telefon till en röst man inte känner. Nänä. Det är min åsikt.

Som jag skrivit tidigare, du får tro vad du vill. Jag vet vad som är sanningen - och det gör dem som det gäller också.

När man får kontakt med personer och har kontakt under flera år, så beror en del på att de får förtroende för en (likaså att jag har fått förtroende för dem). De har märkt att jag inte går vidare med deras uppgifter/det de berättat och att de kunnat lita på mig. Jag har varit med om det många gånger här i tråden; jag har/har haft kontakt med ett flertal personer. Jag vet inte om du upplevt det själv, men jag har det.

Tillit och förtroende är något fint - och det är man rädd om! Respekt är viktigt! (Hade jag varit oärlig och fört UL:s info vidare, då hade jag inte fått fler uppgifter.)
Citera
2018-01-10, 14:43
Medlem
FedupFlorences avatar
Förutsätter att Prinzezzan har skapat relationer i egenskap av sig själv, jag finner inget att ifrågasätta eller misstro om det. Enskild involvering i tråden kan inte ifrågasättas om vi inte själva berättar.

Förklaringen till vår närhet till misstro ligger nog i den ironiska generationens filter att betrakta världen. Skepticism kan ge en sund blick men det är aningen kontraproduktivt att ha så nära till att såga varandra istället för att läsa vad som berättas. Det är ju inte så att det finns tolv platser vid bordet.
Citera
2018-01-10, 15:41
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Citat:
OBS! Du har inte hela mitt inlägg med.

Om nu inte JL pratade med en "flashbackprinsessa" (antar att du menar mig), hur skulle han då kunna berätta om mig? Har jag skrivit att jag tror att JL inte berättade om mig? Det är inte omöjligt att han gjorde, men det är inget jag vet.

Jag kan "ta [mig] ton på det viset" mot dig, när du ljuger om mig. Jag har all rätt att bemöta lögner. Du har dock klippt bort det ur mitt inlägg, som du citerade, men det går ju att se vad jag skrev i mitt ursprungsinlägg.

Vilka i de missbrukarkretsar som du stundtals rörde dig i kände PR? Enligt dig ska det ha varit flera? Du säger dig ha fakta på det, så det skulle vara intressant om du ville delge mig och alla andra detta. Utveckla gärna, och dessutom när i tid det ska ha varit.

När man öppnar upp och ärligt berättar och då blir bemött som man är en skojare som ljuger, då är det inte roligt att fortsätta att engagera sig. Det känns noll meningsfullt och som slöseri med tid och engagemang. Så enkelt är det.

Nya och nya (skribenter)... det kan gälla vem som helst som far med osanningar, som de (tydligen) vill att andra ska tro på.

Svanunge: Det enklaste är om du ger exempel på namn, grupperingar, ungefärliga tidpunkter samt platser för när du ska ha sett PR umgås i aktuella kretsar - eller på annat sätt ha fått kunskap om att han gjorde det (men det behövs fortfarande trovärdig backup-information). Om du kan göra detta löser vi två problem på en och samma gång, nämligen: din trovärdighet stärks och vi får svart på vitt att/om PR rörde sig i dessa kretsar - om än bara kanske kortvarigt och/eller ytligt. Ett ypperligt tillfälle att få saker klargjorda!

För egen del har jag fått tillräckligt många tips för att hysa åsikten att PR hade hygglig kännedom om Mariestads "undre värld". Bara det faktum att PR - vad det verkar - i hemlighet besökte Mariestad ibland ger onekligen en del huvudbry. Vi fick ju via TheExterminator veta att PR hade varit uppe i Mariestad ganska nyligen, ett besök som uppenbarligen inte skulle bli officiellt eftersom PR låg på både TheExterminator och mig att ge f*n i att skriva om besöket i tråden. Till slut blev PR dock tvungen att i tråden halvdant tillstå att han faktiskt hade varit på besök i Mariestad nyligen. Sådana här incidenter skapar misstro.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-01-10 kl. 15:44.
Citera
2018-01-10, 16:20
Medlem
Citat:
Vad jag känner till så är det väl bara PK som har hävdat det.

Han sanera bilen på parkeringen där han bodde - han har inte ens förnekat detta själv. Jag frågade rakt ut - i frågan fanns klorin med.
Citera
2018-01-10, 16:49
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Läs i tråden tror Prinzzesan har uttalat sig om det....

Hurvida jag rengjort min bil som PK påstår: Att jag städade bilen var inte helt ovanligt, det vet de som kände mig.. Detta har jag gjort mestandels på bensinmackar...Att jag denna dag skulle stått med klorin och tvättat bilen har jag svårt att tro...Skulle väll ända skada inredningen kan jag tro..
Möjligtvis med såpa, som jag nästan alltig använt till rengöring...Att jag kanske har damtorkat bilen denna dag är möjligt att det var så...har själv inget minne av att jag skulle släpa på hink från lägenheten för att damtorka bilen. Att jag skulle tvättat den där har jag ännu mindre tro på att jag gjort..

Aktuell dag -92 fanns endast alkohol med i bilden...

Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Han sanera bilen på parkeringen där han bodde - han har inte ens förnekat detta själv. Jag frågade rakt ut - i frågan fanns klorin med.

Njae, jag tror att vi har ett problem igen. I inlägget ovan av Atervandsgrand4 (inlägget 5507 på sidan 459 från 2012) framgår att Atervandsgrand4 inte vill tillstå att han skulle ha stått hemma och tvättat bilen - och än mindre med klorin. Inte ens släpat på en hink ... Skulle det ha låtit annorlunda nu på slutet, alltså?

Hardbeck: Kan du länka till det inlägget som stöder svaret på den fråga som du ska ha ställt?
Senast redigerad av Ugglan. 2018-01-10 kl. 16:59.
Citera
2018-01-10, 16:53
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck

Själv har jag aldrig hört tidigare att någon använt klorin till biltvätt, skulle själv aldrig vågat göra det med tanke på risk för lackskador etc. Själv använder jag speciellt framtagna medel för det som avfettning och bilschampo.

Kanske PU kan svara på det?
Citera
2018-01-10, 17:25
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl

Visst kan det vara så att skribenter har typ "personligt intresse" av tråden lr kanske snarare av någon person i den, självklart. Mycket troligt är också att flera nuvarande o f.d Mstadsbor (+en del övr. Skaraborgare), som kanske skriver i tråden, faktiskt känner varandra o även har kontakt med varandra privat, det tycker jag faktiskt inte skulle vara så konstigt.

Beträffande PR så kan möjligen ha haft kontakt med en o annan halvfigur vilket möjligenskulle kunna indikera att han kan haft aningar om vad/vilka som låg bakom. Dock, så länge det inte finns något bevis lr indikation på att han ska ha befunnit sig i Mstad aktuell kväll/natt så bör han rimligen inte ses som någon vidare het aspirant som GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in