Citat:
Ursprungligen postat av
Svanunge
Jag menar att någon som man inte personligen träffar mycket väl kan utge sig för att vara någon den inte är! Hur säkerställde du hans identitet?
Hur tror du en skyldig skulle bemöta dig, vilket intryck skulle dem vilja ge dig?
Jag vill inte tro att J-ens är skyldig till Helenas försvinnande MEN jag kan heller inte friställa någon för att den varit schysst mot mig via PM och i telefon. Jag kan inte ens som vän friställa. Ingen vet vad som hände! Till och med mördaren säger sig nog vilja se en lösning!
Hen är en skojare som missleder gällande sina uppgiftslämnare och hur hen kommit över informationen. Hen drar bara en vals till, det har funkat länge!
Ingen som undrar hur någon utan anknytning nu eller då så fanatiskt försökt styra denna tråd?!? Friskt? Tänk efter lite nu, antal timmar och år...
Hen hade till och med likadana skor som offret, odds på det!
Hur kände du J-ens????
Du är ju övertygad om K-las skuld vilket innebär att J-ens i din åsikt ljög. Varför tror du att han gjorde det?
JL berättade bl a om sitt jobb, om sina barn osv. Han berättade också om sitt liv och vad som hände i realtid. Sedan, tror du att någon annan än JL skulle svara i telefon under flera år med JL:s namn, i JL:s telefon? Det skulle väl vara lite konstigt, för det hade ju kunnat vara vem som helst som ringde till honom.
Nej, ingen - förutom gm - vet vad som hände. Det är dock
min uppfattning att JL inte hade någonting med Helenas försvinnande att göra. Du får tveka på om han var inblandad eller inte, det är upp till var och en att tro vad de vill.
Nej du, jag är verkligen ingen "skojare". Du skriver: "missleder gällande sina uppgiftslämnare och hur hen kommit över informationen. Hen drar bara en vals till". Här snackar du skit! Jag har
aldrig misslett ang. uppgiftslämnare och hur jag kommit över info! Jag har heller aldrig dragit någon vals! Jag har varit ärlig under alla år jag skrivit här! Du har väl bara varit registrerad här i en månad? Och efter bara en månad slänger du ur dig skitsnack och flera lögner...
Det är p g a sådana som dig som man drar sig för att lämna ut uppgifter man "sitter på". Skärpning, tack!
Dessutom får du gärna hoppa att benämna mig "hen"; prinsessor brukar vara av honkön.
Freija tror att KM är inblandad i Helenas försvinnande. JL var övertygad om att PU var det. Varför skulle Freija tro att JL ljög? Menar du att Freija skulle mena att JL ljög om sin övertygelse? Eller vad?