2012-05-06, 17:56
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Då så, vi får försöka kartlägga vad som hände denna kväll, från att man lämnar Bråten tills dess att du får besök kl 06.

Vi får helt enkelt försöka få kontakt med de som kan ha information och som kan berätta vad som hände och vad som inte hände.

fet text ovan

kan vi börja med kartläggningen när sällskapet med P.K och P.U , eventuellt någon fler? blev skjutsade ned till statt?

Vad var tidpunkten?
Vilken bil användes?
Citera
2012-05-06, 18:32
Medlem
rednecksvedalas avatar
Jag Vet Till 100% Nu P.U Att Du Var Hos Oss. Hur Det Ska Verifieras Vet Jag Inte än. Finns Folk Som Inte Vill Bli Inblandade. Kan Ni På Tråden Hjälpa Mig..
Senast redigerad av rednecksvedala 2012-05-06 kl. 18:36.
Citera
2012-05-06, 18:40
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
Jag Vet Till 100% Nu Per Att Du Var Hos Oss. Hur Det Ska Verifieras Vet Jag Inte än. Finns Folk Som Inte Vill Bli Inblandade. Kan Ni På Tråden Hjälpa Mig

Tror det är lugna puckar på den fronten. Ha tålamod.... P.U har ju faktiskt själv här på tråden redan veriferat de uppgifterna från dig och (S) att han (PU) dök upp hos dig den morgonen ,14 -juni eller hur?

Förståeligt också att det kan finna personer som inte vill skylta med namn UT på tråden , det får man respektera , myndigheterna har med säkerhet redan den informationen, men vet också att det nu är på gång att någon med flera har som tanke/ tänker backa upp dig med uppgifter UT på tråden tids nog.

Kk12
Senast redigerad av kungkarl12e 2012-05-06 kl. 18:58.
Citera
2012-05-06, 19:16
Medlem
kungkarl12es avatar
Enligt uppgifter till mig källa/källor så kan sällskapet med P.U pch P.K med flera blivit skjutsad i en orange opel till statt.

Men vid vilken tidpunkt kan det vart? Bilen var enligt uppgifter fullpackad av folk vilket kan betyda att att det kanske var fler i bilen än just P.U och P.K och chafför.
Följde chaffören av bilen isåfall med sällskapet ned till statt?

KK12
Senast redigerad av kungkarl12e 2012-05-06 kl. 19:30.
Citera
2012-05-06, 22:15
Medlem
kungkarl12es avatar
Frågor riktade till PU.
och förlåt om jag är hårdför med frågor men jag med flera vill ju faktiskt ha svar från dig och helst vill vi slippa se ditt namn på tråden och att du också förhoppningsvis tids nog kan bli/vara avförd från alla diskussioner om helena a som småningom.

Den där TA och NA.?
Bodde någon av dem nere på Lockerud? Eller vet du var de bodde?

Och denna J.F?
Känner du till någon sådan kille med initaler?

Men huvudfrågan är var din bil var parkerad under kvällen och natten 13/14 Juni -92.
det måste du väl komma ihåg? eller!?
Citera
2012-05-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
Jag baxnar, Jag ska försöka få in mitt X på denna tråd. Så får hon säga sitt, om det går. Du ljuger ju mig rätt upp i ansiktet. vad döljer du?? Nu kommer jag lägga ut lite undan för undan. inte allt. men en del. man får vara taktisk mot dig. Du har varit uppe hos mig, dunkat på dörren.. komma in till mitt X och MIG OCH BETT OM ALIBI. DU SA: JAG HAR GJORT NÅGOT FRUKTANSVÄRT, DU TOG TAG I MIG OCH SA GÅNG PÅ GÅNG. LOVA MIG ATT DU INTYGAR ATT JAG PU HAR VARIT MED DIG HELA NATTEN, SEN SKRIVA ATT DIN SAMBO L. SKULLE VARA OTROGEN, LÅGVATTEN MÄRKE. DÅ HADE DU JU INTE BETT MIG VARA DITT VITTNE. DET HÄNDE ATT DU KOM UPP PÅ MORNARNA VILKET JAG TRÖTTNADE PÅ, DU LA DIG DÅ ALLTID I SOFFAN TILLS DIN SAMBO RINGDE, AV SKÄL SOM VAR AV DIN PERSONLIGA SAK. Du hade inte gjort inbrott, det var inte din grej precis, du hade inte varit ute och vänstrat, hade du, och om du nu hade gjort det, så hade jag vetat hur det hade gått till. hade du sopat till någon , vilket inte var så vanligt så hade du berättat det. DETTA VAR NÅGOT HELT ANNAT.. EN SÅDAN HÄNDELSE SÄGAR DU ALDRIG HAR SKETT.. DU SKA VETA VAD JAG TÄNKER . TVI FAN.. vad jag är upprörd över. Hallå, Vad tror du eller!!Vi diskuterar inte Rätt tipsrad här. det är lite värre än så! Mitt i detta så får du äntligen för dig att svara. och svaret blev exakt det jag trodde. Du säger att du inte hinner svara på allt. jag går ett steg längre än många andra. det har du visst det. Det gäller ett försvinnande. det är så viktigt att man kan plocka ut sin semester bara för att nu när man äntligen hittat till detta forum så vill man väl rentvå sig om man har blivit anklagad. då ser JAG iallafall inga hinder. Har man familj så är säkert dom införstådda med hela situationen. jag hälsar på mina barn i skåne. dom är införstådda. Sen till din fråga om varför jag inte tagit upp detta till polisen tidigare än 96 tror jag det var.. Det var så här.. EFTER DITT VÅLDGÄSTANDE DEN NATTEN. JAG VILL KALLA DET SÅ. EFTER ATT DU SKULLE LIGGA INNE PÅ SOFFAN FÖR ATT LUGNA NER DIG , OCH SEN BERÄTTA VAD DET VAR SÅ VAR DU BORTA PÅ MORGONEN.. JA- SEN VAR DU BORTA I MINST 14 DAGAR. JAG OCH D... LI...ST... A SKULLE GÅ TILL TO...BR...T .. DU STÅR DÅ PÅ PARKERINGEN UTE. jag frågar dig var fan har du varit, hemma säger du. jag säger att vi ska gå skallgång hela gänget och frågar om du ska med. NEJ SÄGER DU.. sen ser inte jag dig på ett bra tag. ca 3 mån.. Det gror i mitt huvud hela tiden vad det var du skulle sagt.. tiden går och den första jag får höra som är uppe hos dig. persiennerna var nerdragna hela tiden. detta jag talar om nu vet alla som var i våran omgivning. ska göra allt för att jaga rätt på våra gamla vänner så dom kan gå ut på tråden och verifiera detta. jag hörde att Å...var den första som träffade dig.. men sen var det efter många om och men andra kvinnor RA...LI......SEN VAR DET UL.....LI.... SEN VAR DET NAD....FH.....M Så alltså kunde jag inte få reda på vad det var. Och inte går jag och slänger ut mig till polisen något, bara så där.. idag skulle jag agerat annorlunda.. gjorde det inte då , men försök fan inte lägga det som en last på mig. lasten ligger PÅ DIG. DU LJUGER DIG BLÅ JUST NU.. FÖR MIG SÅ HAR DU INTE RENT MJÖL I PÅSEN. ÄNTLIGEN EFTER ALLA ÅR HAR JAG FÅTT STÄLLA FRÅGAN.. det blev liksom inte läge att tala med dig du vet . för det första var du inte kontaktbar. för det andra så levde vi ett liv som inte var avdenna planet. med olika substanser. eller förlåt. jag menar att jag gjorde det. sen blev vi ovänner. kanske 1 år senare eller drygt det. det vet du själv vad det handlade om.. du minns nog mig med för den delen. Ta dig samman och säg vad som tyngde dig den natten som du kom upp till oss. jag och mitt x låg inte och drömde.. sen alla vänner som märkte att inte allt stod rätt till . vi var väldigt många. hoppas att det finns några i gamla polare gänget som kan visa sin ryggrad och kliva in och fylla i det dom vet. sen betyder inte det att man vet vem som gjort vad den kvällen. menOKLARHETER FINNS. Sen är det ju inte säkert att dessa vet om dessa forum. men jag har kontakt med en del. får ringa dom..

Vi har umgåtts väldigt många gånger efter -92.. Vi har varit ute och festat och umgåtts många gånger efter...eller hur??? Så möjligheten att prata och fråga har varit väldigt många tillfällen.. det verkar som du blandar ihop åren lite.. För sambon och jag var tillsammans till när sonen var ca 1½ år...Håller på och kollar om jag kan få ett mer exakt datum eller månad.. Det innebär att jag levde med min sambo -92 och till-93 någon gång..

Har inte koll på alla intialer vilka de är men pm, om du vill.. Flera av namnen där stämmer mer in på någon gång mellan slutet-93 in på -94. UL, visste jag nog om -92. Alla dessa tjejer skulle de då varit i umgänge med mig och kommit upp till mig, samtidigt som jag levde med min sambo??

Vad menar du, skulle jag och min sambo och sonen suttit isolerade i lägenheten efter denna dag...??
Och inte varit kontaktbar..?? Själv har jag jobbat och det har jag nästa alltig gjort på andra orter. I veckorna har jag väldig sällan varit hemma..

Det du prata om att få fick komma till mig, var snarare året -94...
Citera
2012-05-06, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Frågor riktade till PU.
och förlåt om jag är hårdför med frågor men jag med flera vill ju faktiskt ha svar från dig och helst vill vi slippa se ditt namn på tråden och att du också förhoppningsvis tids nog kan bli/vara avförd från alla diskussioner om helena a som småningom.

Den där TA och NA.?
Bodde någon av dem nere på Lockerud? Eller vet du var de bodde?

Och denna J.F?
Känner du till någon sådan kille med initaler?

Men huvudfrågan är var din bil var parkerad under kvällen och natten 13/14 Juni -92.
det måste du väl komma ihåg? eller!?

TA har jag hämtat då vi skulle ha grejer till att lägga golvet och kan inte minnas att det var på Lockerud. Hans bror har jag ingen koll på var han bodde..

JF känner jag till lite.. det var mest en kompis till PK...

Som jag minns så ska den ha stått hemma..Det vore ju bra om någon kunde fråga TA, han kanske minns hur vi tog oss ner...???
Citera
2012-05-06, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Tack för ditt svar!

Du kom med taxi till Bråtenvägen med J. Du steg av där och gick upp till PK. Du bodde själv i den omedelbara närheten, så varför gick du inte upp till dig direkt?

De andra två tjejerna du nämnt i samband med J, vet du vart de tog vägen? (Den ena av dem ska ju vara ditt alibi.)

Din dåvarande sambo som du säger har pratat med polisen, vittnade hon om hur du såg ut när du kom hem till henne? Eller hade du hunnit "snyggat till" dig innan? (Uppgifter jag fått säger att du tvättat av dig någonstans denna natt/morgon.)

Inta helt ovanligt att man inte kanske går direkt hem efter fest....

De åkte hem till sig med Taxi, har för mig att vi skulle dela Taxi. Men jag valde att åka med J...

Hon ska inte ha varit hemma denna kvälll pågrund av att vi lade nytt golv i hallen.. Hon ska ha varit hos sin pappa...
Citera
2012-05-07, 00:07
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4

De åkte hem till sig med Taxi, har för mig att vi skulle dela Taxi. Men jag valde att åka med J...

Hon ska inte ha varit hemma denna kvälll pågrund av att vi lade nytt golv i hallen.. Hon ska ha varit hos sin pappa...

Tack för dina svar - och tack för att du tar dig tid att skriva och svara i tråden!
Citera
2012-05-07, 00:17
Medlem
Xeitums avatar
Citat:

Alltså vilken av damerna är det s.k alibit, den du delade taxi med lr en av de andra två? Vad är det alibit styrker, att ni träffades vid taxistation ca 05.30, eller vad?

Hur var det med den noggranna (invändiga) rengöringen av bilen, stämmer inte det heller?

Det låter på beskrivningarna som att du nyttjade anabola, riktigt eller? Förmodar att du "nyttjade rusdrycker", vilket i komb. med anabola gör att man kan bli som ett "laddat vapen" med aggressiva utbrott, (vissa egna erfarenh.). Kan det varit ytterligare fler substanser med i bilden kanske.
Citera
2012-05-07, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Alltså vilken av damerna är det s.k alibit, den du delade taxi med lr en av de andra två? Vad är det alibit styrker, att ni träffades vid taxistation ca 05.30, eller vad?

Hur var det med den noggranna (invändiga) rengöringen av bilen, stämmer inte det heller?

Det låter på beskrivningarna som att du nyttjade anabola, riktigt eller? Förmodar att du "nyttjade rusdrycker", vilket i komb. med anabola gör att man kan bli som ett "laddat vapen" med aggressiva utbrott, (vissa egna erfarenh.). Kan det varit ytterligare fler substanser med i bilden kanske.

Läs i tråden tror Prinzzesan har uttalat sig om det....

Hurvida jag rengjort min bil som PK påstår: Att jag städade bilen var inte helt ovanligt, det vet de som kände mig.. Detta har jag gjort mestandels på bensinmackar...Att jag denna dag skulle stått med klorin och tvättat bilen har jag svårt att tro...Skulle väll ända skada inredningen kan jag tro..
Möjligtvis med såpa, som jag nästan alltig använt till rengöring...Att jag kanske har damtorkat bilen denna dag är möjligt att det var så...har själv inget minne av att jag skulle släpa på hink från lägenheten för att damtorka bilen. Att jag skulle tvättat den där har jag ännu mindre tro på att jag gjort..

Aktuell dag -92 fanns endast alkohol med i bilden...
Citera
2012-05-07, 01:14
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Läs i tråden tror Prinzzesan har uttalat sig om det....

Hurvida jag rengjort min bil som PK påstår: Att jag städade bilen var inte helt ovanligt, det vet de som kände mig.. Detta har jag gjort mestandels på bensinmackar...Att jag denna dag skulle stått med klorin och tvättat bilen har jag svårt att tro...Skulle väll ända skada inredningen kan jag tro..
Möjligtvis med såpa, som jag nästan alltig använt till rengöring...Att jag kanske har damtorkat bilen denna dag är möjligt att det var så...har själv inget minne av att jag skulle släpa på hink från lägenheten för att damtorka bilen. Att jag skulle tvättat den där har jag ännu mindre tro på att jag gjort..

Aktuell dag -92 fanns endast alkohol med i bilden...

Det var alltså riktigt det Prinzezzan sa, att det var en av de två damerna som tog en annan taxi. Enligt dig träffade du dem på taxistationen. Om övriga tidsangivelser stämmer bör detta varit ca 05.30, mao så säger alibit att ni träffades vid taxistationen vid ungefär denna tid o skiljdes några minuter senare. Lite magert alibi i så fall.

Under vilken period använde du anabola?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in