Citat:
Ursprungligen postat av
biljon
Härligt, då kan du ju bryta ner just detta inlägg av Cornu och vissa alla faktafel så vi andra får se lögnerna.
Jag gör ju det här i tråden då och då. Och du inte minst brukar ju får psykbryt och koleriska utbrott när jag släpar fram fakta som kolliderar med dina föreställningar.
Citat:
I sig kanske korrekt på årsbasis, men det skildrar alltså inte pågående utveckling.
Första bisatsen är väl inte att säga så mycket om. Han medger ju att det stämmer.
Andra bisatsen må vara. Men blir gravt oseriöst när han kallar artikeln fake news bara för att det adresserar något annat än vad han vill höra. Förstår ni vad jag skriver?
Booli talar om förändring i ett längre tidsperspektiv. Cornu vill prata om senaste veckorna med försäljning på låg volym. Och så kallar han Boolis budskap fake news bara för att de väljer att basera sig på större försäljningsvolym under längre period.
Fö kan jag pigga upp genom att berätta att Boolis värdering av mitt hus är på all time high nu. Trots svarta rubriker i tidningarna så bara stiger det. (Och det är med viss förvåning jag konstaterar det. Det har gått upp mycket de senaste åren så jag hade väntat mig en korrigering och utplaning).