2018-01-10, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det här med hemundervisning av medicinska skäl för bägge barnen låter ju obehagligt. Får vibbar till "sjätte sinnet" om någon annan är gammal nog att ha sett den. Var det så att någon förälder gjorde barnen sjuka, exempelvis långsamt höll på att förgifta dem?

Man får ju inte hemundervisning för att man är handikappad, då finns ju särskola eller olika sorters stöd och assistenter. Att vara hemma av medicinsk sjukdom så länge att man får hemundervisning tyder ju på någon väldigt allvarlig sjukdom typ cancer, hur troligt är det att två barn i samma familj skulle lida svårt av det?

Jo man kan få hemundervisning vid handikapp. Om skolan inte har möjlighet att anpassa miljön i klassrummet så att barnet har de bästa inlärningsmöjligheterna så är det möjligt att få hemundervisning. Speciellt i detta fallet då jag antar att kommunen slapp stå för notan.
Citera
2018-01-10, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DudePerfect
Men hörrni, vad VET vi egentligen? Vi vet att barnen hemskolades av medicinska skäl och att hela familjen mist livet. Det är uttalanden från kommun/myndigheter.(---)
Varifrån kommer uppgiften att hemskolningen var pga medicinska skäl? Sades det på presskonferensen? (orkar inte kolla).
Citera
2018-01-10, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är väldigt ovanligt. Skedde efter skolmassaker i Trollhättan, det är det enda fallet jag känner till.

Jag har själv tagit del av ett flertal förundersökningsprotokoll från nedlagda mål, men de har i regel inte varit av digniteten att de varit ämne för diskussion på Flashback.

Här kan du (och andra) hitta lite mer information om tidigare beslut angående FUP i nedlagda mål:
http://www.allmanhandling.se/tag/nedlagd-forundersokning/
Citera
2018-01-10, 13:26
Medlem
Punchglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckpope
GM har inte varit Partner på EY, däremot någon form av advisor. Det är en annan juris doktor inom moms som varit Partner på EY och numera är det på en annan revisionsbyrå men det är alltså INTE GM.

Det har han visst.
Citera
2018-01-10, 13:27
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagalskarkatter
Jag också skulle vilja veta det!DÄR ligger mycket svar på det tragiska händelse.
Men ingenting..än så länge
Då får vi hoppas att det skett med överdos av ngt som gör att man somnar in före döden. Det kan det ju vara om familjen drabbas av hemsk sjukdom som diskuterats här i tråden.
Citera
Medlem
terakuremas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Varifrån kommer uppgiften att hemskolningen var pga medicinska skäl? Sades det på presskonferensen? (orkar inte kolla).

Ja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Missförstå mig nu djävligt rätt!

Mitt i det helt ofantligt tragiska helvetet som hänt så finns det en liten sträng av "Bröderna Lejonhjärta" här tror jag.

Jag kan själv på något sätt längst ut i den djävla marginalen se familjen med sin extremt svåra sjukdom i full galopp.
Jag kan se hur barnen är helt uppslitna och skräckslagna för döden och föräldrarna har långa samtal och kärleksförklaringar för sina barn innan man bestämmer sig som familj att lämna tillsammans.

Jag skriver bara att jag kan se filmen framför mig och på något konstigt sätt förstå hur man tänkte och hur man gjorde.

Vilken ändlös djävla tragik men vi får hoppas att familjen är tillsammans på en bättre plats nu.

Vila i frid!

Men borde de inte lämna ett avskedsbrev till sina anhöriga då?För att förklara varför de bestämde lämna jorden tillsammans och trösta? Om det är så fallet som du beskrivit..
Citera
2018-01-10, 13:29
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
På mammans Facebook-sida kan jag bara se att hon är medlem i en (1) enda grupp, nämligen denna;
https://www.facebook.com/RaddaGottfriesmottagningen/

En ganska god gissning kan därför vara att någon i mammans familj (eller flera), hon själv och/eller barnen, lider av sjukdomen [b]ME/CFS

Denna sjukdom kan vara besvärlig men räknas väl inte som dödlig vad jag vet. Den bör inte vara skäl nog för en händelse som denna.
Citera
2018-01-10, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hencon
Jag har ju då inte skrivit att det är exakt den sjukdomen!
Det var ett EXEMPEL på sjukdom som upptäcks i 10-årsåldern.....

Nåja, att jag inte lär mig hur FB fungerar....
NÅN har tydligen gjort det. Man får vara försiktig med vad man kläcker ur sig. Folk läser slarvigt (jag kan göra det också), och då blir plötsligt det du sagt en trådsanning. Dvs en spekulation som folk tagit till sig som sanning. Och ingen har en aning om ursprunget.

Vi vet att den äldsta dottern fått hemundervisning. Det är väl allt vi med all säkerhet vet. I övrigt vet vi varken vem eller vilka som begått detta dåd. Men nån familjemedlem är det ju, eftersom polisen säger att allt tyder på det. Men vilken medlem i familjen, eller vilka, vet vi inte.

Vi får nog bara vänta och se.
Citera
2018-01-10, 13:30
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagalskarkatter
Men borde de inte lämna ett avskedsbrev till sina anhöriga då?För att förklara varför de bestämde lämna jorden tillsammans och trösta? Om det är så fallet som du beskrivit..

Mycket möjligt att ett avskedsbrev fanns i villan där handlingen förklaras. Jag finner det till och med ganska troligt.
Citera
2018-01-10, 13:30
Medlem
Citat:
På mammans Facebook-sida kan jag bara se att hon är medlem i en (1) enda grupp, nämligen denna;

En ganska god gissning kan därför vara att någon i mammans familj (eller flera), hon själv och/eller barnen, lider av sjukdomen ME/CFS (Myalgic Encephalomyelitits/Chronic Fatigue Syndrome).
Se tex: http://www.gp.se/livsstil/hälsa/det-är-som-att-vara-fånge-i-sin-egen-kropp-1.4290596

Jag vet att i UK t.ex. så får barn och ungdomar med den diagnosen mycket ofta hemundervisning eftersom sjukdomen tar sig olika uttryck hos olika människor och dagsformen kan variera från dag till dag.

Om det är så att CFS/ME är sjukdomen som flera i familjen lidit av så kan noteras att en "talesperson" för det communityt, eller föreningen för CFS/ME-sjuka kanske man ska säga, valde att avsluta sitt liv för två dagar sedan. Hon uttalade sig ofta i media och i andra forum för att uppmärksamma den bristande vården för denna sjukdom och hur svårt det är att bli tagen på allvar och få rätt hjälp. I samband med sin död publicerade hon ett brev där hon skriver om detta:https://twitter.com/jenbrea/status/950112537143635974
Citera
2018-01-10, 13:32
Medlem
MadBalts avatar
Citat:

En ganska god gissning kan därför vara att någon i mammans familj (eller flera), hon själv och/eller barnen, lider av sjukdomen ME/CFS (Myalgic Encephalomyelitits/Chronic Fatigue Syndrome).
Se tex: http://www.gp.se/livsstil/hälsa/det-är-som-att-vara-fånge-i-sin-egen-kropp-1.4290596

Jag vet att i UK t.ex. så får barn och ungdomar med den diagnosen mycket ofta hemundervisning eftersom sjukdomen tar sig olika uttryck hos olika människor och dagsformen kan variera från dag till dag.

Ja kronisk trötthet, passar helt klart in, det är en hemsk sjukdom som är helt obotligt får man den i unga år blir man aldrig pigg. Eller så är det bara en hittepå sjukdom för de som är lata, i vilket fall som helst låter värre än allt annat och har säkert kopplingar till scientologi med.

Mannen har säkert dödat sina kroniskt trötta barn och fru, för att de inte orkade spela fotboll eller kanske för att han var uttråkad. Allt vi kan göra är att spekulera men sanningen kommer fram när vi minst anar.
Senast redigerad av MadBalt 2018-01-10 kl. 13:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in