2018-01-10, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fghjkl
har inte hunnit läsa allt som postats men skulle inte "samantagen bild" från polisen kunna peka på att både skola och arbetskollegor hört av sig ang. samma familj?

Det var mannens kollegor. Han skulle ha en konferens under Tísdagen där han var huvudperson, men han dök inte upp.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vara-tankar-gar-till-anhoriga-och-medarbetare
Citera
2018-01-10, 13:02
Medlem
storytellers avatar
Läst hela tråden nu. Märkligt att en socialt etablerad familj där det sker ett sådan här spektakulär historia inte har vänner/bekanta/arbetskamrater som vill dela med sig av enkla privata detaljer om paret här i tråden. Det måste finnas åtminstone grundläggande intryck av MGMs person och karaktär.
Vad är H*nkow för person? Tusentals personer har haft honom som lärare och kollega. Är han avvikande på något sätt? Och frun? Och vad led flickorna av för sjukdom?
Citera
2018-01-10, 13:03
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DudePerfect
Men hörrni, vad VET vi egentligen? Vi vet att barnen hemskolades av medicinska skäl och att hela familjen mist livet. Det är uttalanden från kommun/myndigheter.

Sedan har information dykt upp här i tråden. Dels att men än en av medlemmarna i familjen ska ha varit drabbade av svår sjukdom med dödligt utfall, detta enligt "säker källa" i tråden. Sedan droppar någon att "min kompis" vet att familjen varit engagerade i en grupp på en adress i Arlöv. Googlar man adressen hittar man ju Scientologi-kyrkan i Malmö, men vår källa på detta är återigen "en kompis". Scientologerna behöver ju inte DIREKT ha något med detta att göra, trots skeva samhällsvrderingar och andra uppfattningar. Men poängen kvarstår; kan vi förlita oss på att detta överhuvudtaget är sant baserat på våra "källor"?

Mycket mer än så vet vi inte om händelseförloppet, tycker att det spekuleras hej vilt här med alltifrån barmhärtighetsmord och sekter till otrohetsaffärer, ekonomiska problem och psykoser. Källkritik vänner!
Ja precis. Det är väldigt mycket spekulationer. Men att hon hade hemundervisning och att hon var sjuk verkar alla veta. Sanningen kommer säkert fram idag
Citera
2018-01-10, 13:05
Medlem
Pletheneiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kumlafucker84
Ja precis. Det är väldigt mycket spekulationer. Men att hon hade hemundervisning och att hon var sjuk verkar alla veta. Sanningen kommer säkert fram idag

Okej. Då vet vi. Tack för att du har koll
Citera
2018-01-10, 13:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Så kan det absolut vara, "sista halmstrået".

Ibland tvingas man välja den enda existerande och tillgängliga organisationen (resursen) inom rimligt avstånd... Det ideologiska innehållet är då bara intressant i så måtto som det kan antas omfatta ens barn i deras situation och inte stöta ut dem. Vad som är fallet här vet jag förstås inte.
Citera
2018-01-10, 13:08
Medlem
fuckpopes avatar
GM har inte varit Partner på EY, däremot någon form av advisor. Det är en annan juris doktor inom moms som varit Partner på EY och numera är det på en annan revisionsbyrå men det är alltså INTE GM.
Citera
2018-01-10, 13:09
Medlem
svenabs avatar
Finns det belägg för en anknytning till Scientologi-Kyrkan?

I så fall är fallet uppklarat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kumlafucker84

Precis, ingen VET att det finns någon koppling till scientologerna och barmhärtighetsmord, ej heller att det är just pappan som är GM eller om det var ett "kollektivt familjebeslut".

Jag tycker också det är spännande med spekulationer, ska tilläggas, annars hade jag aldrig läst trådarna på flashback, men tycker att det kan föras på en rimlig nivå
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susk
Jag tror att det är så som du säger. De hade förhoppningar att det andra barnet inte hade haft det. Men det visade sig att även det andra barnet är sjuk. Presskonferensen bekräftade att den andra tjejen nyligen fick hemskola. Den äldre började på årskurs 6, runt den tiden som man typiskt utvecklar sjukdomen.

Och vad är det för mystisk dödlig sjukdomen som får TVÅ barn att bli insjukna i samma familje iså fall?
Det är verkligen ovanligt.Hoppas på något svar från dig eller från någon annan.
Citera
2018-01-10, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YarnPeople
Nej det gör det inte.

Förundersökningsprotokoll blir offentlig handling OM det går till åtal.

Det ska alltid göras en sekretessbedömning av förundersökningsprotokoll, men jo, de kan begäras ut som en allmän handling även om åtal inte har väckts i de fall ett mål blivit nedlagt. Det är en del av grundlagen och det finns flera prejudicerande domar som fastslagit att så är fallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Finns det belägg för en anknytning till Scientologi-Kyrkan?

I så fall är fallet uppklarat.

Bara genom att "min kompis vet" att de "var engagerade". Grunt, om du frågar mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurlovsRicky
Det är nyligen gjort och gjordes samtidigt, troligen i samfund mellan båda parter.

En nära vän till mig bor med sin familj på en närliggande gata och känner till den här familjen rätt så väl.

Därför är jag övertygad om att detta inte kommer att rubriceras som mord.

Synd att FUP kommer att dröja...
Känd som dysfunktionell ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in