2018-01-11, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Mögel, Scientologer, sexbrott, skattefusk, otrohet, skilsmässa, fel-reggade bilar mm. mm........

Eller :
Så var detta en familj som hade två fruktansvärt sjuka barn, och där även
frugan var väldigt sjuk, men att dom var en vanlig familj och älskade varandra otroligt mycket.
Det fanns inget ljus i tunneln, så mor o far (och kanske flickorna) gemensamt kom
överens om att avsluta allt, och möta våran skapare tillsammans.
Tragiskt, men kanske så enkelt.

Skall bli intressant när den "riktiga sanningen" kommer fram, om den kommer fram.

Avd 9, jag är benägen att hålla med dig. Alldeles för många som spekulerar om alldels för mycket de inte har en aning om. Flashback är i första hand ett spekulationsforum. Om fakta kom fram snabbare så skulle det här forumet inte finnas, drivkraften nyfikenhet är stark. Men då jag själv är här och tittar så fort något verkar helt galet, t ex Raket-Madsens ubåts tur med Kim Wall och denna incidens, så är jag väldigt glad att detta forum finns. DÄremot får man ta Flashback med en stor nypa salt.

Min personliga inställning är "ingenstans finns så mycket sagt av så många som vet så lite".
Citera
2018-01-11, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mreapoe
En sak som skulle kunna få kommun och skola att hoppa extra högt och snabbt försöka "bortförklara" sig är om familjen fått minskat assistans från F-kassan och sedan blivit hänvisade till kommunen, som de ska, där de inte heller fått gehör för sina önskemål/behov av assistans. I det läget kan framtiden se oerhört mörk ut. Alternativet, något som F-kassan och andra inte riktigt har insett än, blir ju en total sönderslagning av väl fungerande familjer då de tvingas lämna bort sina barn att växa upp på institution då de själva varken orkar eller har möjlighet att ta hand om barnen utan assistans.

Ur ett sådant mörker kan säkert alternativa lösningar, som den i Bjärred, växa fram.

Nytt år, nya förutsättningar. Här kan det finnas något som sammanstörtat allt. Absolut. Ett brev som dök upp första arbetsveckan?

Vad är det som kan gå fel i en etablerad familj? Skulle väl vara om mamman fått sparken från sitt jobb?
Senast redigerad av rappytt 2018-01-11 kl. 16:21.
Citera
2018-01-11, 16:19
Medlem
Rickard Olssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DudePerfect
”Det gjordes fynd” plural.
”Det gjordes ett fynd” singular.

Sen kan man kritisera journalisters språkliga förmåga i många fall...

Det gjordes ett fynd, det gjordes flera fynd. Fynd utan att ange antal kan vara bådadera.
Citera
2018-01-11, 16:22
Medlem
ehurus avatar
Får en känsla av att det kan vara en dotter eller t.o.m. båda två som tagit livet av föräldrarna och sedan sig själv/själva....
Citera
2018-01-11, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Nej det är inte märkligt. Många har de senaste åren gjort sina FB-konton privata och bara delar med sina vänner. Blir vanligare och vanligare

Men det går ju att se andras kommentarer under LB bilder.
Citera
2018-01-11, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Nej men en källa jag litar 100% på finns i familjens närhet. Orkar inte tjata mer nu. Jag vet ju inte om barnens ME har med händelsen att göra ens..
Frågan är om din källa vet att barnen hade ME eller om det någonting som hen hört från barnen eller deras föräldrar, vilket nödvändigtvis inte behöver stämma. Som jag ser det finns det ingen säker källa förutom sjukvården i det här fallet.
Citera
2018-01-11, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Dessutom är det många som har Facebook enbart för att använda Messenger som släkt och bekanta använder sig av, alltså att man enbart använder meddelandetjänsten via Messenger-appen och inte är inte på själva Facebook och kommenterar.

Ja så kan det kanske ha varit? Att HB aldrig var ute på FB.
Citera
2018-01-11, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Grannarna är givetvis chockade, förtvivlade, ledsna, upprörda mm så de sista de vill är nog att prata med media. Ser inget konstigt i det öht en väldigt sund reaktion som medmänniska. Jag som inte ens kände till familjen innan denna tragedi blir påverkad och ledsen såsom de flesta andra av oss som läst om detta hemska.
Ganska elakt att säga att de är dåliga grannar. Finns ingen anledning att de skall skuldbeläggas eller rannsaka sig själva
Tvärtom det verkar vara fina och bra grannar-
grannarna som visar bra stil och respekt-inför det som hänt.
Det är väl betydligt värre om grannarna börjat bjäbba och spekulera -de vet ju inte mer än vi i tråden.
Och dessutom så kan neutrala uttalanden tolkas fel- så bäst att inte tala med reportrar alls.
Citera
2018-01-11, 16:28
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Får en känsla av att det kan vara en dotter eller t.o.m. båda två som tagit livet av föräldrarna och sedan sig själv/själva....
Det här med hemundervisning kan eventuellt bero på att barnet/barnen varit utagerande i skolan. "sjukdomen" ska då hos den/de exempelvis kunna vara aspbergers syndrom....🤔
Citera
2018-01-11, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Det går inte att se en enda kommentar från HB på hennes systers FB-sida flera år tillbaka (under de bilderna som går att se på hennes låsta profil). Är inte det märkligt?

Nej, det är inte alls märkligt. I den akademiska världen är det vanligt att vara sparsam med fb-inlägg då Facebook anses vara en stor slasktratt. I stället använder man fb som en slags adressbok och till slutna grupper. Man vill undvika trams och fåniga kommentarer så långt det går, man begränsar vännerna och det finns oftast ingen anledning att t ex lägga till sambo eller make som man ju träffar dagligen. Det finns ingen anledning att spekulera i varför det inte gjorts statusuppdateringar i detta fallet.
Citera
2018-01-11, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindness
Agnesisbored - alltså dotterns instagramkonto. Är det någon mera än jag som lagt märke till hennes kommentar "A girl has nothing to say". Vad kan få henne att skriva så? Ett uppgivet barn?

Kan det vara så att hon sett den svenska kortfilmen Agnes is bored som handlar om en ung tjej som är just bored och som inte tycker hon har mycket att säga till om men av lojalitet med sin pappa ändå gör som hon borde göra?
Citera
2018-01-11, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru

Det verkar ganska säkert att pappan var hängd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in