2018-01-09, 23:44
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vem var det nu som yrkade på RPU? Var det försvaret och PM?
Nej,det var Åklagaren. Och PM vägrade. Varpå Åklagaren yrkade på tvångsinläggning.
Läser du bara här på FB,Trollet?
Det var ju länge sedan, nu fattar de väl att ”psykisk ohälsa”, är Dets enda lilla skugga av en chans.
Citera
2018-01-09, 23:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Men det slutade inte med den likgiltigheten. När han steg i land från räddningsbåten så var han ännu mer likgiltig och till och med log och drog till med en lögn att han släppte av KW innan. Nog är han empatistörd i överflöd.

Jo, fast reaktionen vid faderns död (eller avsaknaden av reaktion) är inte något som specifikt visar det.
Citera
2018-01-09, 23:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Han betedde sig som en Sexualsadist beter sig efter sitt dåd.
Svårt för oss vanliga människor att förstå. Men de känner ett enormt lugn och sinnesro som de inte känt förut.
Sedan måste man vara empatistörd för att utveckla Sexualsadism naturligtvis.
Men just den där gången när PM var 17 år och skulle hälsa på sin pappa behöver inte vara ett tecken på just det.
Det kan varit chock eller förvirring också. Tror helt normala tonåringar skulle kunna ha reagerat på samma sätt.

En krävande sjuk åldring som man moraliskt måste ställa upp på men aldrig kan räcka till för kan vara mer obehagligt än att föräldern dör.
Citera
2018-01-09, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Det var ju länge sedan, nu fattar de väl att ”psykisk ohälsa”, är Dets enda lilla skugga av en chans.
Hur tänker du nu? Har det här brottet med tiden blivit mindre fasansfullt och sinnessjukt?
Och det var fortfarande på Åklagarens initiativ. Varför tror du PM vägrade RPU inledningsvis förresten?
Citera
2018-01-10, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
En krävande sjuk åldring som man moraliskt måste ställa upp på men aldrig kan räcka till för kan vara mer obehagligt än att föräldern dör.
Absolut. Det var ju PM som tog hand om hemmet och sin åldrige far de tre sista åren.
Han gick dit för att hälsa på men pappan var död. Han var 17 år och kände kanske lättnad över att slippa hälsa på sin far. Det finns hur många olika alternativ som helst.
Citera
2018-01-10, 06:28
Medlem
Citat:
Han hade körkort. Och det går nog inte att driva en sådan verksamhet utan firmabil även om PM cyklade mest.I en video håller Pm på och packar ur bilen. Han har en grön arme inspirerad vinterjacka på sig och ser ut att vara i den åldern som han är nu.(Bara för det har jag för mig att det var en vit skåpsbil eller pic-up(?). Men så mycket som polisen jagat denna bilen i Emelie fallet så har de självklart kollat detta också.

Madsens firma bör ha disponerat minst en skåpbil, och polisen bör ha undersökt alla tänkbara kopplingar till Madsen, men om han är inblandad (vilket jag iofs inte tror) är det i alla fall för sent för polisen. Kanske kan man jobba med närstående vittnen och alibi.. Men nä, allt är kallt.
Citera
2018-01-10, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Jag tror mycket väl att Madsen som jobbade mycket säkert dygnet runt ibland totalt uppslukad av sitt jobb, behövde en 'break' som han själv kallade det angående sin sexualitet.
Och då skulle jag mycket väl kunna tänka mig att han åkte runt i natten och jagade kvinnor.

Det låter psykologiskt rätt, men frågan är om han hade tid...

Mordet på Wall bör iaf inte vara hans premiär.

Jag tror att hans dumhet beror på övermod. Han har nog tidigare lurat polisen, och han har blivit megaloman, som vissa andra pervon...
Citera
2018-01-10, 06:48
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Her slutter Raket-Madsens drøm endegyldigt
Raket-Madsens Rumlaboratorium på Refshaleøen er nu tømt for indhold, og lejemålet er under afvikling. I dag gik den drabssigtede Peter Madsen med til frivillig fristforlængelse
Tirsdag stod hangaren aflåst på en fuldstændig tom plads. Eneste tegn på, at Raket-Madsen engang har huseret her, var et skilt på døren til den stadig fungerede ringklokke med ordene 'Rocket Surgery in process', og et papir i en plasticlomme i en skraldebunke med ordene 'Media Test' og 'Dokumentar/Peter'.
Væk var husbåden 'The ship of fools', som stadig stod ved siden af hangaren, da han blev anholdt, de mange jernplader og rør, der lå spredt rundt omkring, som gav indtrykket af et værksted i aktion. Navneskilte var fjernet, og klistermærker med 'Støt RML Spacelab og et mobilepay-nummer til donationer var væk.
https://ekstrabladet.dk/112/her-slut...yldigt/6988011
Åh, så trevligt! Hoppas de löpande har tagit bilder och löpande visat PM dem! 😃
Citera
2018-01-10, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Madsens firma bör ha disponerat minst en skåpbil, och polisen bör ha undersökt alla tänkbara kopplingar till Madsen, men om han är inblandad (vilket jag iofs inte tror) är det i alla fall för sent för polisen. Kanske kan man jobba med närstående vittnen och alibi.. Men nä, allt är kallt.
Tydligen ägde PM ingen bil själv. Bilen som fotograferades av övervakningskamera har visats i TV osv så det hade nog kommit fram om PM kunde kopplats till den. Jag har gått igenom mordfall på kvinnor i Skåne och vad jag kunde finna i Danmark men inte funnit något.
Japanskan som styckmördades är väl det enda som passar.Men PMs ålder (15 år) passar ej.
Hade varit intressant att läsa hennes FUP.
https://dacostarkivet.wordpress.com/...zuko-toyonaga/
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-10 kl. 07:17.
Citera
2018-01-10, 07:32
Medlem
Citat:
Tydligen ägde PM ingen bil själv. Bilen som fotograferades av övervakningskamera har visats i TV osv så det hade nog kommit fram om PM kunde kopplats till den. Jag har gått igenom mordfall på kvinnor i Skåne och vad jag kunde finna i Danmark men inte funnit något.
Japanskan som styckmördades är väl det enda som passar.Men PMs ålder (15 år) passar ej.
Hade varit intressant att läsa hennes FUP.
https://dacostarkivet.wordpress.com/...zuko-toyonaga/

Nej, Madsen var nog för ung för att ha nåt med det att göra.

Denna japanska har man också försökt knyta till trippelmördaren och styckmördaren S Gonerka, och det gick inte heller.

Jag tror fö inte att man måste leta efter styckmord om man tror att Madsen har attackerat fler kvinnor.

Alla plötsliga överfall och mord på yngre kvinnor i hans närområde kommer att fingranskas, oavsett MO.

Är han seriebrottsling är han nog tillräckligt smart för att variera sig.
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-01-10 kl. 07:33. Anledning: Felskrivning
Citera
2018-01-10, 07:48
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo, fast reaktionen vid faderns död (eller avsaknaden av reaktion) är inte något som specifikt visar det.
Inte enskilt men återkommande så sammantaget visar det på det.
Citera
2018-01-10, 07:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det hade nog tyvärr hänt ändå, även om det här inte hänt. Det hade nog bara varit en tidsfråga.
Hade PM inte suttit i fängsligt förvar misstänkt för mord så tror jag nog att ägarna väntat om PM hade hamnat på ekonomiskt obestånd. Men ägarna har väl inte fått in hyra sedan augusti. Och rörelsen har väl varit nedlagd nästan lika länge.
EDIT: Eftersom du är PM experten. Hade PM någon bil sista tiden, om du vet? Eller var det cykel som gällde?

Nä, jag vet bara samma som du: han skrev i sin blogg att han cyklade, t.o.m. på vintern. Och jag har också sett det klippet där han plockar ur grejer ur bilen. De behövde ju köpa/hämta nytt material o.s.v. hela tiden, så de måste ha haft någon form av firmabil. M kunde inte äga någon privat i alla fall p.g.a. skulderna till KF.

Citat:
Hade PM mördat eller gjort någon allvarlig kriminell handling så hade ju polisen gått ut med det. Men det är ju tvärtom, att de inte funnit något hur de än sökt i databaser, fingeravtryck och kontroll av PMs förehavande vid mordfall.
Och eftersom de inte funnit något så får man ju acceptera det. Det här tycks vara PMs debutmord.(?)
Även om det är svårt att tro.

Nja, om han har lyckats undanröja en kropp så väl att den aldrig hittats, så har ju polisen inte heller kunnat leta främmande DNA på den kroppen. Eller om kroppen hittats i alltför nedbrutet skick för att några spår skulle finns kvar att hitta. Så att polisen inte hittat hans DNA i sina register, bevisar i och för sig inget.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
”Peter Madsen såg sin döde far genom ett fönster, och gick därifrån.” Det har varit en empatistörd jävel sen födseln, och det är JAG övertygad om. Och MIN magkänsla säger att Dets så kallade ”psykiska ohälsa”, är något försvararen stenhårt kommer att trycka på. Det är ju det enda hon kan göra. Hoppas ingen annan än du går på det. Du kan kanske bli hennes assistent?

Han var 17. Vem som helst skulle nog bli chockad av att hitta sin förälder död i den åldern.

Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Men det slutade inte med den likgiltigheten. När han steg i land från räddningsbåten så var han ännu mer likgiltig och till och med log och drog till med en lögn att han släppte av KW innan. Nog är han empatistörd i överflöd.

Ja, det där var konstigt. Men det kan även vara hans skådespelarförmåga. Han måste ju verka oberörd vid det tillfället för att ingen skulle börja misstänka något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in