Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Det hade nog tyvärr hänt ändå, även om det här inte hänt. Det hade nog bara varit en tidsfråga.
Hade PM inte suttit i fängsligt förvar misstänkt för mord så tror jag nog att ägarna väntat om PM hade hamnat på ekonomiskt obestånd. Men ägarna har väl inte fått in hyra sedan augusti. Och rörelsen har väl varit nedlagd nästan lika länge.
EDIT: Eftersom du är PM experten. Hade PM någon bil sista tiden, om du vet? Eller var det cykel som gällde?
Nä, jag vet bara samma som du: han skrev i sin blogg att han cyklade, t.o.m. på vintern. Och jag har också sett det klippet där han plockar ur grejer ur bilen. De behövde ju köpa/hämta nytt material o.s.v. hela tiden, så de måste ha haft någon form av firmabil. M kunde inte äga någon privat i alla fall p.g.a. skulderna till KF.
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Hade PM mördat eller gjort någon allvarlig kriminell handling så hade ju polisen gått ut med det. Men det är ju tvärtom, att de inte funnit något hur de än sökt i databaser, fingeravtryck och kontroll av PMs förehavande vid mordfall.
Och eftersom de inte funnit något så får man ju acceptera det. Det här tycks vara PMs debutmord.(?)
Även om det är svårt att tro.
Nja, om han har lyckats undanröja en kropp så väl att den aldrig hittats, så har ju polisen inte heller kunnat leta främmande DNA på den kroppen. Eller om kroppen hittats i alltför nedbrutet skick för att några spår skulle finns kvar att hitta. Så att polisen inte hittat hans DNA i sina register, bevisar i och för sig inget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollet3
”Peter Madsen såg sin döde far genom ett fönster, och gick därifrån.” Det har varit en empatistörd jävel sen födseln, och det är JAG övertygad om. Och MIN magkänsla säger att Dets så kallade ”psykiska ohälsa”, är något försvararen stenhårt kommer att trycka på. Det är ju det enda hon kan göra. Hoppas ingen annan än du går på det. Du kan kanske bli hennes assistent?
Han var 17. Vem som helst skulle nog bli chockad av att hitta sin förälder död i den åldern.
Citat:
Ursprungligen postat av
PantherE
Men det slutade inte med den likgiltigheten. När han steg i land från räddningsbåten så var han ännu mer likgiltig och till och med log och drog till med en lögn att han släppte av KW innan. Nog är han empatistörd i överflöd.
Ja, det där
var konstigt. Men det kan även vara hans skådespelarförmåga. Han
måste ju verka oberörd vid det tillfället för att ingen skulle börja misstänka något.