2018-01-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Sorgligt och vemodigt.

“Of all sad words of tongue or pen, the saddest are these, 'It might have been.'”

Kunde inte de formella ägarna åtminstone ha väntat, tills dom fallit i första instans..? SÅ hög var inte hyran (för dem).
Det hade nog tyvärr hänt ändå, även om det här inte hänt. Det hade nog bara varit en tidsfråga.
Hade PM inte suttit i fängsligt förvar misstänkt för mord så tror jag nog att ägarna väntat om PM hade hamnat på ekonomiskt obestånd. Men ägarna har väl inte fått in hyra sedan augusti. Och rörelsen har väl varit nedlagd nästan lika länge.
EDIT: Eftersom du är PM experten. Hade PM någon bil sista tiden, om du vet? Eller var det cykel som gällde?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-09 kl. 21:50.
Citera
2018-01-09, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det hade nog tyvärr hänt ändå, även om det här inte hänt. Det hade nog bara varit en tidsfråga.
Hade PM inte suttit i fängsligt förvar misstänkt för mord så tror jag nog att ägarna väntat om PM hade hamnat på ekonomiskt obestånd. Men ägarna har väl inte fått in hyra sedan augusti. Och rörelsen har väl varit nedlagd nästan lika länge.
EDIT: Eftersom du är PM experten. Hade PM någon bil sista tiden, om du vet? Eller var det cykel som gällde?
Han ägde en cykel. Bilägande var uteslutet då fogden jagade honom.
Citera
2018-01-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jaha, 7 mil hemifrån hittades hon. Inte konstigt att sökandet tog tid.

Har nån i tråden kännedom om Madsens bilvanor? Har han körkort? Har han flera fordon osv....
Han hade körkort. Och det går nog inte att driva en sådan verksamhet utan firmabil även om PM cyklade mest.I en video håller Pm på och packar ur bilen. Han har en grön arme inspirerad vinterjacka på sig och ser ut att vara i den åldern som han är nu.(Bara för det har jag för mig att det var en vit skåpsbil eller pic-up(?). Men så mycket som polisen jagat denna bilen i Emelie fallet så har de självklart kollat detta också.
Citera
2018-01-09, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han ägde en cykel. Bilägande var uteslutet då fogden jagade honom.
Kan han inte hyrt en firmabil ändå?
Citera
2018-01-09, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men inte får man döma någon till förvaring om han anses sjuk? Då är det vård som gäller. Eller? Vad jag förstått så är förvaring ett icke tidsbestämt straff i fängelse för någon som inte anses psykiskt sjuk. Rätta mig om jag har fel, jag börjar känna mig lite förvirrad här.
Jag uttryckte mig otydligt. Rättspsyk är ibland livet ut. De kan behålla patienter så länge de anses farliga. Så jag menade förvaring på rättspsyk,kanske livet ut.
Förvaring är väl fängelse så som du beskriver,att man kan förlänga straffet med fem år i taget efter avslutat straff i princip i livstid. Tror dock inte någon suttit i dansk förvaring så länge.(?)
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-09 kl. 22:55.
Citera
2018-01-09, 22:54
Medlem
Citat:
Åh,sluta tramsa dig Trollet! Om polisen funnit någon kriminell gärning bakåt i tiden så hade jag kunnat tro allt möjligt hemskt om karln. Men eftersom Polisen i hela Skandinavien verkligen ansträngt sig och inte funnit något (utom i Trollets fantasi och drömmar där det fanns en hel del sensationellt som polisen kunde haft enorm nytta av!) så säger min magkänsla att det nog var något som hänt här med PMs psykiska ohälsa kanske. Jag påstår INTE att jag har rätt.
Jag kan ha så in i bomben fel! Det lär väl visa sig under rättegången.Stenhårda fakta och bevis.Förhoppningsvis får vi en glimt av sanning när åtalet kommer, varåt det lutar. Osvuret är bäst.
(Det borde ju du ha lärt dig nu.)

Själv önskar jag mest av allt i detta fall att PM inte hunnit göra något liknande tidigare, som det han gjorde mot KW.
Citera
2018-01-09, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Själv önskar jag mest av allt i detta fall att PM inte hunnit göra något liknande tidigare, som det han gjorde mot KW.
Hade PM mördat eller gjort någon allvarlig kriminell handling så hade ju polisen gått ut med det. Men det är ju tvärtom, att de inte funnit något hur de än sökt i databaser, fingeravtryck och kontroll av PMs förehavande vid mordfall.
Och eftersom de inte funnit något så får man ju acceptera det. Det här tycks vara PMs debutmord.(?)
Även om det är svårt att tro.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-09 kl. 23:04.
Citera
2018-01-09, 23:07
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Åh,sluta tramsa dig Trollet! Om polisen funnit någon kriminell gärning bakåt i tiden så hade jag kunnat tro allt möjligt hemskt om karln. Men eftersom Polisen i hela Skandinavien verkligen ansträngt sig och inte funnit något (utom i Trollets fantasi och drömmar där det fanns en hel del sensationellt som polisen kunde haft enorm nytta av!) så säger min magkänsla att det nog var något som hänt här med PMs psykiska ohälsa kanske. Jag påstår INTE att jag har rätt.
Jag kan ha så in i bomben fel! Det lär väl visa sig under rättegången.Stenhårda fakta och bevis.Förhoppningsvis får vi en glimt av sanning när åtalet kommer, varåt det lutar. Osvuret är bäst.
(Det borde ju du ha lärt dig nu.)
”Peter Madsen såg sin döde far genom ett fönster, och gick därifrån.” Det har varit en empatistörd jävel sen födseln, och det är JAG övertygad om. Och MIN magkänsla säger att Dets så kallade ”psykiska ohälsa”, är något försvararen stenhårt kommer att trycka på. Det är ju det enda hon kan göra. Hoppas ingen annan än du går på det. Du kan kanske bli hennes assistent?
Citera
2018-01-09, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
”Peter Madsen såg sin döde far genom ett fönster, och gick därifrån.” Det har varit en empatistörd jävel sen födseln, och det är JAG övertygad om. Och MIN magkänsla säger att Dets så kallade ”psykiska ohälsa”, är något försvararen stenhårt kommer att trycka på. Det är ju det enda hon kan göra. Hoppas ingen annan än du går på det. Du kan kanske bli hennes assistent?
Vem var det nu som yrkade på RPU? Var det försvaret och PM?
Nej,det var Åklagaren. Och PM vägrade. Varpå Åklagaren yrkade på tvångsinläggning.
Läser du bara här på FB,Trollet?
Citera
2018-01-09, 23:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3

Att PM framstår som likgiltig inför sin döde far säger väl inte så mycket. Många åldringar är väldigt krävande genremot sina närstående. Fadern verkar dessutom varit något av ett asshole. Likgiltigheten är kanske mer en naturlig reaktion än markant empatistörning?
Citera
2018-01-09, 23:29
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Att PM framstår som likgiltig inför sin döde far säger väl inte så mycket. Många åldringar är väldigt krävande genremot sina närstående. Fadern verkar dessutom varit något av ett asshole. Likgiltigheten är kanske mer en naturlig reaktion än markant empatistörning?

Men det slutade inte med den likgiltigheten. När han steg i land från räddningsbåten så var han ännu mer likgiltig och till och med log och drog till med en lögn att han släppte av KW innan. Nog är han empatistörd i överflöd.
Citera
2018-01-09, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Men det slutade inte med den likgiltigheten. När han steg i land från räddningsbåten så var han ännu mer likgiltig och till och med log och drog till med en lögn att han släppte av KW innan. Nog är han empatistörd i överflöd.
Han betedde sig som en Sexualsadist beter sig efter sitt dåd.
Svårt för oss vanliga människor att förstå. Men de känner ett enormt lugn och sinnesro som de inte känt förut.
Sedan måste man vara empatistörd för att utveckla Sexualsadism naturligtvis.
Men just den där gången när PM var 17 år och skulle hälsa på sin pappa behöver inte vara ett tecken på just det.
Det kan varit chock eller förvirring också. Tror helt normala tonåringar skulle kunna ha reagerat på samma sätt.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-09 kl. 23:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in