2018-01-09, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Oavsett vad som sägs undrar jag om inte Bannon är med på tåget. DT refererar till SB som "sloppy steve". Seriöst, skulle han uttrycka sig så om han på allvar hade en konflikt när det var han själv som anställde honom? Man kan tycka vad man vill om DT men han är inte ointelligent. Ingen som under så lång tid skapat så mycket som han skapat kan man anklaga för att vara ointelligent.

Såg just en intervju med Michaell Wolff som skrivit boken och jag kan bara säga en sak. De "prankar" media så det stänker om det. Möjligen är det ett förarbete till den utmärkelse som Trump planerat för fejk news.

Imponerad av att Michaell Wolff börjar skratta när de intervjuar honom och han levererar ena dumheten efter den andra om trump eller folk runt trump
Citera
2018-01-09, 05:38
Medlem
Trump är ett geni, det är allt jag har att säga. Eller det kanske inte är hans plan. Det är i alla fall någon i hans stab som är extremt smart.

Trump spelar schack. Ligger inte bara ett drag före motspelaren, utan 5-6 st. Helt oförutsägbar.

Ska bli kul att se honom dra ner byxorna på MSM.
Citera
2018-01-09, 05:47
Medlem
Lite snabba tankar.

Om Jamie Comey (fbi) sprang BO och clintons ärende varför återupptag FBI utredning om Hillary (igen) precis innan valet? Vem tryckte på där? Clinton själv samt hennes anhängare hävdar att utredningen blev hennes förlust.

Nu ryktar qanons att Nordkorea och Kim är uppköpta av CIA, hillary, OB och de där gänget. De sägs även att de fått kärnvapen via iran genom dessa nämnda. Sen DT blev potus började Kim bli väldigt högljud och DT svarade med samma medel. Vi minns den senaSte twitten från potus att hans ”knapp är större, och den fungerar”. De får mig att tänka att DT vet exakt vad för vapen Kim har och han verkade inte så rädd, antagligen inte något som kunde hota USA. Kim verkar förstått det med och nu plötligt, man kan säga från ingenstans så ska nord och sydkorea träffas och diskutera. Låter konstigt att sträcka ut handen och viljan att prata med Sydkorea nu när landet är ”beväpnade”.?

Nämnde iran och även där verkar de styrande haft med BO att göra. Trump sågade kraftigt de avtalet som BO slutit med Iran. Han står bakom KSA. Ahmedjeed(stavning?) har tydligen gripits och ”Q” säger att gänget hillary, BO och resten är rädda för vad han kommer säga. Det känns som länderna BO som potus hade bra relation till, river DT helt upp de. Utrikespolitiken börde väl inte ändras i den utsträckningen. Syftar mest på KSA, Iran, ryssland och kina. Skulle kunna lägga in Turkiet med.
KSA har fängslat och därmed förändrat de styrande så USA har samma relation till KSA som innan men dock med helt andra personer.
Kina t.om bjuder potus på middag i den förbjudna staden( TROTS att DT började jävlas med kina med sin snack angående ”enat kina” samt telefon snack med presidenten i Taiwan som är ett big no enligt Kina.
Iran behöver jag inte ens nämna, DT vill riva upp avtalet.

Angående Turkiet så hade BO och usa väldigt bra relationen till varandra. Turkiet t.om sköt ner rysk flyg (felaktigt som erdogan bad om ursäkt först efter att ha fattat att han blivit lurad). Efter ursäkten till Putin så begicks millitärkupp som inte lyckades. Bakom denna kuppen står gulen(stavning?) som bor i USA och är turkisk medborgare och som BO vägrade överlämna. Den andra personen som planerade detta tillsammans med denna GULEN enligt Erdogan är Graham Fuller. han är förredetta CIA agent (former CIA OFFICIER).

Bara lite tankar. Vad tror ni?
Citera
2018-01-09, 07:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Vad som verkligen är intressant är fördelningen demokrater vs republikaner.

Listan med republikaner som avgår utan att söka omval eller annan position är redan på 20 namn, men inkluderar inte Ed Royce, Bill Shushter, eller Gregg Harper. Tre gånger så många som demokraterna med dessa inräknade. Notera också hur många republikaner som säger de skall "spendera mer tid med familjen".

Jag började kolla igenom listan för de som angett "family" som orsak till avgång och upptäckte att de hade väldigt hög genomsnittsålder (runt 65 år trots att en av dem endast är 50) så det kanske inte är så underligt att de pensionerar sig av familjeskäl.

Dessvärre upptäckte jag även att listan verkar slarvigt ihopsatt. John Duncan och Jimmy Duncan Jr är samma person. Så man borde kanske gå igenom hela listan lite noggrannare innan man drar för stora växlar av statistiken..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-01-09 kl. 08:21.
Citera
2018-01-09, 09:23
Medlem
BushwickBills avatar
Nu har Q fixat en egen board där bara
han kan skriva samt att det finns en ny board, som förhoppningsvis, innehåller lite mer fokuserade trådar istället för de allmänna haverien som fanns på 4chan och 8chan.
Citera
2018-01-09, 09:24
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Har Assange flyttats på?

Det är den 6 januari nu och frågan är då om han är kvar på ambassaden?

Nu hävdar Jerome Corsi på twitter att Assange har förflyttats till Schweiz. Men fortfarande ingen bekräftelse från varken Assange eller Ecuadors ambassad.
Citera
2018-01-09, 09:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Nu hävdar Jerome Corsi på twitter att Assange har förflyttats till Schweiz. Men fortfarande ingen bekräftelse från varken Assange eller Ecuadors ambassad.

Jag skulle nog säga att vi inte bör säga bu eller bä förens en bekräftelse kan ske
Citera
2018-01-09, 10:52
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Nu har Q fixat en egen board där bara
han kan skriva samt att det finns en ny board, som förhoppningsvis, innehåller lite mer fokuserade trådar istället för de allmänna haverien som fanns på 4chan och 8chan.

Har du länk?

Vet man om det är Q? Det är väl rätt svårt att verifiera?
Citera
2018-01-09, 11:07
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Har du länk?

Vet man om det är Q? Det är väl rätt svårt att verifiera?

Ja det är Q för han skickade med sin trip i gamla forumet tror jag, inte hundra men 95% säker. Gå in på 8chan och vidare till the storm finns länkar sen vidare till nya boarden, finns som sagt två en q-exklusiv och en för anons. När jänkarna vaknar och det blir ös så kommer de säkert ligga under fast threads också om det inte redan gör det. Behovet av en egen board för endast Q kanske är en indikation på att det kommer droppas dokument/filer eller större/fler texter och att det skulle dränka trådarna om det skrevs i tidigare boards öppna för alla.
Senast redigerad av BushwickBill 2018-01-09 kl. 11:11.
Citera
2018-01-09, 14:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Hur gick det med Franken och de 30 senatorerna som skulle säga upp sig innan jullovet tog slut?
Har folk börjat släppa den här Q-konspirationsteorin nu eller fortsätter det som vanligt med att man bara håller för öronen, skriker lalalalalaa och låtsas som ingenting?
Är det nästa månad som gäller nu innan det ska hända nåt eller ännu längre fram?
Citera
2018-01-09, 14:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur gick det med Franken och de 30 senatorerna som skulle säga upp sig innan jullovet tog slut?
Har folk börjat släppa den här Q-konspirationsteorin nu eller fortsätter det som vanligt med att man bara håller för öronen, skriker lalalalalaa och låtsas som ingenting?
Är det nästa månad som gäller nu innan det ska hända nåt eller ännu längre fram?

"Åsiktskorridoren in the making"
Citera
2018-01-09, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

Det är jag också intresserad av, igår dök tydligen 357 av 435 upp, huruvida det är normalt eller inte låter jag andra avgöra. Har du andra siffror? Med tanke på din attityd?

https://www.reddit.com/r/CBTS_Stream/comments/7p3g2n/357_congress_present_today_out_of_435_open_seats/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in