2018-01-09, 06:27
  #4705
Medlem
Tjena, Hoppas allt är bra med er här inne - eller ja i alla fall så bra vi kan ha det TRT-folket
Jag har nu varit på Nebido i snart 6 år och kört full dos var 10e vecka, men sista året har jag fått utöka intervallet p.ga för högt blodvärde så nu kör jag var 12e vecka och meningen är att jag bara ska ta 3mg istället fär de 4 som är full dos (har dock fortsatt med 4 då jag tycker att det var lite väl extremt att både utöka intervallet samt sänka dosen på en gång) men men..

Saken är den att jag dejtar en tjej för tillfället som jag tycker är riktigt läcker och vi har bra kemi o allting är toppen! Men när det kommer till sex så strejkar min lille vän har tappat driften helt känns det som.. suget finns ju där men det blir ändå fail när det väl är dags ..väldigt frustrerande. Har börjat fundera på att köra någon typ av Cialis eller viagraliknande preparat under denna period.. men frågar mig om det är rätt väg att gå?? Någon med tips och råd?

Är för övrigt 30 år och min diagnos varför jag tar TRT är på grund av Klinefelters Syndrom.

Har inte haft det här problemet tidigare i nån större grad utan bara någon gång ibland.

Mvh Bryggis
Citera
2018-01-09, 08:36
  #4706
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggmaestarn
Tjena, Hoppas allt är bra med er här inne - eller ja i alla fall så bra vi kan ha det TRT-folket
Jag har nu varit på Nebido i snart 6 år och kört full dos var 10e vecka, men sista året har jag fått utöka intervallet p.ga för högt blodvärde så nu kör jag var 12e vecka och meningen är att jag bara ska ta 3mg istället fär de 4 som är full dos (har dock fortsatt med 4 då jag tycker att det var lite väl extremt att både utöka intervallet samt sänka dosen på en gång) men men..

Saken är den att jag dejtar en tjej för tillfället som jag tycker är riktigt läcker och vi har bra kemi o allting är toppen! Men när det kommer till sex så strejkar min lille vän har tappat driften helt känns det som.. suget finns ju där men det blir ändå fail när det väl är dags ..väldigt frustrerande. Har börjat fundera på att köra någon typ av Cialis eller viagraliknande preparat under denna period.. men frågar mig om det är rätt väg att gå?? Någon med tips och råd?

Är för övrigt 30 år och min diagnos varför jag tar TRT är på grund av Klinefelters Syndrom.

Har inte haft det här problemet tidigare i nån större grad utan bara någon gång ibland.

Mvh Bryggis

Det första du ska göra är att kolla upp ditt östradiol.
Nästa steg är att lägga till HCG.

Om detta inte fungerar så är det Viagra/Cialis som gäller, tyvärr.

Varför man drabbas av ED under en längre tids TRT är oklart, men väldigt vanligt.
Min teori: När man tillför exogent testo under en längre tid så slutar kroppen producera fler hormoner än just testo, därav problemet.
Citera
2018-01-09, 10:36
  #4707
Medlem
Grim.Fandangos avatar
MÅR PISS!!!
Mått som en råtta i över 1 vecka, är 2 veckor till nästa injektion.
Testo ligger på 16 men har världens abstinens samt lätt irriterad!
Skulle kunna slå någon jävel på käften varje dag, sitter hela dagarna med spända käkar.
Blir galen! Fuck you all!
Citera
2018-01-09, 10:53
  #4708
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
MÅR PISS!!!
Mått som en råtta i över 1 vecka, är 2 veckor till nästa injektion.
Testo ligger på 16 men har världens abstinens samt lätt irriterad!
Skulle kunna slå någon jävel på käften varje dag, sitter hela dagarna med spända käkar.
Blir galen! Fuck you all!
Hur långa intervaller har du?
Citera
2018-01-09, 11:09
  #4709
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Hur långa intervaller har du?

3 mån, fick 2 x 4ml ampuller sist.
Citera
2018-01-09, 11:24
  #4710
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
3 mån, fick 2 x 4ml ampuller sist.

Det är 12 veckor, jag får en ampull var 6:e vecka och mår mycket bra, kanske något att prova för dig.
Jag har läst i tråden att någon har kombinerat DHEA med Nebido och mådde bättre på det. En vän till mig gör detta, han säger att han mår bättre än med bara Nebido och han har märkbart bättre erektioner.
__________________
Senast redigerad av trottwell 2018-01-09 kl. 11:36.
Citera
2018-01-09, 18:07
  #4711
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Varför man drabbas av ED under en längre tids TRT är oklart, men väldigt vanligt.
Min teori: När man tillför exogent testo under en längre tid så slutar kroppen producera fler hormoner än just testo, därav problemet.
Har du läst nånting om enzym P450SCC?

Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
MÅR PISS!!!
Mått som en råtta i över 1 vecka, är 2 veckor till nästa injektion.
Testo ligger på 16 men har världens abstinens samt lätt irriterad!
Skulle kunna slå någon jävel på käften varje dag, sitter hela dagarna med spända käkar.
Blir galen! Fuck you all!
Högt shbg ja?

Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Jag har läst i tråden att någon har kombinerat DHEA med Nebido och mådde bättre på det. En vän till mig gör detta, han säger att han mår bättre än med bara Nebido och han har märkbart bättre erektioner.
Jag har provat det och märkte en definitiv förbättring men långt ifrån alla märker en förbättring.
Citera
2018-01-09, 18:08
  #4712
Medlem
Är lågt hb värde ett kriterie för att övh få TRT?
Har varit hos en endo och denna sa att man alltid har ANEMI vid hypogonadism och man kan få högt blodvärde och propp och man börjar ta T, det lät mkt märkligt stämmer det?

Beställdes nya blodprover, tydligen viktigare att utesluta sjukdomar och låta patienten lida flera veckor med tydliga symptom, svensk masochistvård.

Är väl 0.01% chans man har de sjukdomar som proverna togs för, hypofystumör etc.
Citera
2018-01-09, 18:10
  #4713
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Är lågt hb värde ett kriterie för att övh få TRT?
Har varit hos en endo och denna sa att man alltid har ANEMI vid hypogonadism och man kan få högt blodvärde och propp och man börjar ta T, det lät mkt märkligt stämmer det?

Beställdes nya blodprover, tydligen viktigare att utesluta sjukdomar och låta patienten lida flera veckor med tydliga symptom, svensk masochistvård.

Är väl 0.01% chans man har de sjukdomar som proverna togs för, hypofystumör etc.
Lågt hb är inte ett kriterium och du borde vara glad att läkaren gör en ordentlig koll, det finns prover som inte kan tas med behandling, det finns prover man måste gå obehandlad i flera månader innan man får göra dom.
Citera
2018-01-09, 18:32
  #4714
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Text

Ok tack för svar. Trodde dock de prover som tagits gett tillräckligt med kött på benen, lämnat typ 10 rör elektrolyter, blodbild, njur/lever, sköldkörtel, LH, FSH, SHBG, IGF 1 Prolaktin (var lite över ref) osv.

Det som var lite över ref skulle tas om och nått prov för att utesluta binjuretumör och östrogen vilket inte tagits pga har fått lite konstig känsla i bröst, gynekomasti?

Finns det något i kostväg man kan ta för det, har Mucuna pruriens hemma men aldrig tagit det hur vet man om bröstvärk beror på högt prolaktin eller östrogen?
Citera
2018-01-09, 20:12
  #4715
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Har du läst nånting om enzym P450SCC?

Aldrig hört talas om. Du får gärna berätta mer.
Citera
2018-01-09, 20:22
  #4716
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Högt shbg ja?

VA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in