När ingen ger mig svar på frågan: Räcker det med 2 och ett halvt dygn för att få till ett negativt urinprov efter 24 timmars festande med ritta?
Har därför försökt räkna lite på knark, just amfetamin. Jag har koll på när det intagits, hur många dar det tog tills jag var grön. och genom att ta fram det genomsnittliga antalet halveringstider som gjorde att jag blev grön på amfetaminet, försöka att applicera det som krävdes på ritalinet och få fram en genomsnittlig tid. För att det ska bli ett mer rättvist resultat använder jag mig av medelvärden, ett genomsnitt av antalet halveringstillfällen. Det medelvärdet kan jag sedan multiplicera med den genomsnittliga halveringstiden för ritalin, detta ger mig det antal dagar + timmar det tar för mig att genomgå lika många halveringstillfällen som när jag blev ren på amfetaminet, så man har något att jämföra med och få en hum om tidsaspekten.
Amfetamin har en halveringstid på 6 till 8 timmar, genom att använda ytterligheterna i halveringstiden få fram ett tillförlitligare resultat. Resultatet av de två beräkningarna plussar jag ihop för att sedan dela summan med antalet beräkningar = 2. Då får man jag fram det genomsnittliga antalet halveringstider som kroppen behövde för att pissa rent, iallafall när det kommer till tjacket. multiplicerar sedan medelvärdet som det tar för rittan att halveras.
Får då en tid som gäller för personer med en genomsnittslig halveringstid, någonstans i mitten av tidsspannet vilket ger en mer rättvis bild.
först antal timmar 5dygn * 24timmar = 120 timmar innan jag blev grön på affe
Dividera timmarna det tog att bli grön med de två yttersta halveringstiderna. När man har de två summorna + man ihop dem och därefter dividera summan i två, i lika många delar som plussats ihop, vilket ger ett medelvärde på antalet halveringstider för att bli ren.
(120/6 + 120/8) / 2 = vilket ger medelvärdet 17,5 halveringstillfällen = ren på affe.
Halveringstiderna för Ritalinet har enbart en skillnad på 30min, 3 till 3,5 timmar. På grund av detta blir tidsangivelserna mycket mer exakta då tidsspannet är så kort, har man en ungefärlig bild av de rätta antalet halveringstillfällen bör man kunna säga en tid som stämmer med några timmars felmarginal.
Nu till beräkningen som ger mig tiden jag behöver vänta för att uppnå antalet halveringstider som kan vara ett svar på när jag blir grön.
multiplicering av de två yttersta halveringstiderna * 17,5, och som tidigare plussa sen / 2. svaret efter alla dessa beräkningar ger en genomsnittliga tider då man ligger mitt i spannet av halveringstiderna. beräkningarna är inte exakta men ger en ett hum om hur många halveringstider som krävdes för att bli ren från amfetaminet och jag ser inte att det måste skilja sig så stort att man inte kan använde sig av detta räknesätt en timmarna man behöver vänta med amfetaminet,
Slutligen dela i 24, och se antal dagar och timmar
(17,5*3 + 17,5*3,5) / 2 = 56,875 timmar, vilket innebär att det ska ta något mer än 2 dygn,
2 hela dygn samt 8tim ska det ta innan jag blir ren. Vilket jag anser vara en rätt bra beräkning, har läst mig till att det kan ta allt från cirka 2 dagar vilket är helt ok, även 3 dagar går bra men är det 4 dagar så är jag körd.
Jag behöver få reda på hur lågt dosen ska ligga under med för att urinprovet ska ge ett negativt utslag, sedan räkna antalet mg man tagit och dividera antalet mg med 2 tills man uppnått den lägre dosen i kroppen som ger ett negativt utslag.
Man lägger ihop alla mg man fått i sig, samt räknar från sista dosen, man MÅSTE ÄVEN RÄKNA ANTALET GÅNGER man DIVIDERAT för att kroppen ska under gränsen. Detta ska sedan multipliceras mot den längre halveringstiden vilket innebär att X=antal deriveringar * 3,5tim = Tiden det kommer ta för nivåerna av ritalin i kroppen ska gå ner tillräckligt för att inte ge positivt utslag på urinprovet.