2018-01-09, 01:12
Medlem
Sorry for repost, men behöver svar, snälla!

Ritalin om jag slutar ta det vid 15 tiden imorgon tisdag sen lämnar urinprov fredag 15:00. Det är alltså 3 dygn senare kommer det vara positivt?

Jag har 1,5 veckor kvar tills add utredningen påbörjas. Är jag positiv på fredag måste jag börja om, då man måste va ren minst en månad. Kan även få problem med ersättningen Samt med lägenheten.

Så hellre missa pissprovet än att det ska bli positivt.

Läst vissa skriver 2 dagar. Andra skriver 2-4 eller 4. Vad är sant?
Citera
2018-01-09, 14:16
Medlem
PontIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devava
Sorry for repost, men behöver svar, snälla!

Ritalin om jag slutar ta det vid 15 tiden imorgon tisdag sen lämnar urinprov fredag 15:00. Det är alltså 3 dygn senare kommer det vara positivt?

Jag har 1,5 veckor kvar tills add utredningen påbörjas. Är jag positiv på fredag måste jag börja om, då man måste va ren minst en månad. Kan även få problem med ersättningen Samt med lägenheten.

Så hellre missa pissprovet än att det ska bli positivt.

Läst vissa skriver 2 dagar. Andra skriver 2-4 eller 4. Vad är sant?
Sorry för citeringen. Vet ej vart man skickar nytt medelande. Har tagit ca 3 mg flulalprazomam och har drogtest om 12 dagar. Klarar jag mig?
Citera
2018-01-09, 20:09
Medlem
När ingen ger mig svar på frågan: Räcker det med 2 och ett halvt dygn för att få till ett negativt urinprov efter 24 timmars festande med ritta?

Har därför försökt räkna lite på knark, just amfetamin. Jag har koll på när det intagits, hur många dar det tog tills jag var grön. och genom att ta fram det genomsnittliga antalet halveringstider som gjorde att jag blev grön på amfetaminet, försöka att applicera det som krävdes på ritalinet och få fram en genomsnittlig tid. För att det ska bli ett mer rättvist resultat använder jag mig av medelvärden, ett genomsnitt av antalet halveringstillfällen. Det medelvärdet kan jag sedan multiplicera med den genomsnittliga halveringstiden för ritalin, detta ger mig det antal dagar + timmar det tar för mig att genomgå lika många halveringstillfällen som när jag blev ren på amfetaminet, så man har något att jämföra med och få en hum om tidsaspekten.

Amfetamin har en halveringstid på 6 till 8 timmar, genom att använda ytterligheterna i halveringstiden få fram ett tillförlitligare resultat. Resultatet av de två beräkningarna plussar jag ihop för att sedan dela summan med antalet beräkningar = 2. Då får man jag fram det genomsnittliga antalet halveringstider som kroppen behövde för att pissa rent, iallafall när det kommer till tjacket. multiplicerar sedan medelvärdet som det tar för rittan att halveras.
Får då en tid som gäller för personer med en genomsnittslig halveringstid, någonstans i mitten av tidsspannet vilket ger en mer rättvis bild.

först antal timmar 5dygn * 24timmar = 120 timmar innan jag blev grön på affe

Dividera timmarna det tog att bli grön med de två yttersta halveringstiderna. När man har de två summorna + man ihop dem och därefter dividera summan i två, i lika många delar som plussats ihop, vilket ger ett medelvärde på antalet halveringstider för att bli ren.

(120/6 + 120/8) / 2 = vilket ger medelvärdet 17,5 halveringstillfällen = ren på affe.

Halveringstiderna för Ritalinet har enbart en skillnad på 30min, 3 till 3,5 timmar. På grund av detta blir tidsangivelserna mycket mer exakta då tidsspannet är så kort, har man en ungefärlig bild av de rätta antalet halveringstillfällen bör man kunna säga en tid som stämmer med några timmars felmarginal.

Nu till beräkningen som ger mig tiden jag behöver vänta för att uppnå antalet halveringstider som kan vara ett svar på när jag blir grön.

multiplicering av de två yttersta halveringstiderna * 17,5, och som tidigare plussa sen / 2. svaret efter alla dessa beräkningar ger en genomsnittliga tider då man ligger mitt i spannet av halveringstiderna. beräkningarna är inte exakta men ger en ett hum om hur många halveringstider som krävdes för att bli ren från amfetaminet och jag ser inte att det måste skilja sig så stort att man inte kan använde sig av detta räknesätt en timmarna man behöver vänta med amfetaminet,

Slutligen dela i 24, och se antal dagar och timmar

(17,5*3 + 17,5*3,5) / 2 = 56,875 timmar, vilket innebär att det ska ta något mer än 2 dygn,
2 hela dygn samt 8tim ska det ta innan jag blir ren. Vilket jag anser vara en rätt bra beräkning, har läst mig till att det kan ta allt från cirka 2 dagar vilket är helt ok, även 3 dagar går bra men är det 4 dagar så är jag körd.

Jag behöver få reda på hur lågt dosen ska ligga under med för att urinprovet ska ge ett negativt utslag, sedan räkna antalet mg man tagit och dividera antalet mg med 2 tills man uppnått den lägre dosen i kroppen som ger ett negativt utslag.

Man lägger ihop alla mg man fått i sig, samt räknar från sista dosen, man MÅSTE ÄVEN RÄKNA ANTALET GÅNGER man DIVIDERAT för att kroppen ska under gränsen. Detta ska sedan multipliceras mot den längre halveringstiden vilket innebär att X=antal deriveringar * 3,5tim = Tiden det kommer ta för nivåerna av ritalin i kroppen ska gå ner tillräckligt för att inte ge positivt utslag på urinprovet.
Citera
2018-01-10, 22:32
Medlem
Finns det några "rc-benzos" etc som inte syns på sticka atm?

Samt vad kan man egentligen ta medans man pissar? Det enda jag tar nu är lyrica och inte riktigt min grej om jag inte mixar med alkohol.

Mvh!
Citera
2018-01-11, 14:51
Medlem
knoxos avatar
Funderar på att käka tramdol fyra dagar i streck,200-300 mg om dagen.Hur länge syns de på piss efter sista intaget?
Citera
2018-01-11, 15:35
Medlem
Jag och tre vänner delade på 1 eller 2 ganska starka gröna joints på nyårsafton. Fick reda på att jag kommer vara tvungen att lämna UP för att behålla körkortet så det kommer alltså skickas på analys.

När tror ni det är lugnt att pissa eller är det redan lugnt? Måste troligen göra det inom två veckor.

Ålder: 30 år
Vikt: 88 kg
Längd: 182 cm

Har beställt hem "Cannabis test 20 ng/ml" och "Cannabis test 50 ng/ml" klarar man båda dom så måste väl analys också vara lugnt?

Tacksam för hjälp!
Citera
2018-01-11, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PontIn
Sorry för citeringen. Vet ej vart man skickar nytt medelande. Har tagit ca 3 mg flulalprazomam och har drogtest om 12 dagar. Klarar jag mig?

Jag skulle säga att det är helt lugnt efter 12 dagar.
Citera
2018-01-11, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas11223
Hej det är så att jag igår natt råkade få i mig ett bloss hasch av misstag trodde det var en ciggarettfimp men kände direkt att det inte var nåt som stämde jag går på pissprov två gånger i veckan mån och tors för att jag ska kunna behålla mitt jobb och jag har varit ren ifrån thc sen i september min fråga är om det kommer att synas på pissprovet på måndag för drack fyra liter vatten efter jag fick i mig det där jävla blosset och har idag druckit nästan en liter med energidryck och två liter med två st påsar 30 g citronsyra i ska även dricka två liter vatten till nu innan jag lägger mig och dricka två liter med två påsar citronsyra i imorgon med vad tror ni ? Kommer det o synas? Var som sagt ett misstag och tog bara ett bloss inge mer

Jag har väldigt svårt att tro att du skulle komma upp i en koncentration på 25ng/ml pga ett bloss. Jag tror du kommer vara negativ.
Citera
2018-01-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banen
vågar jag pissa 9 dagar efter senaste intag inte ätit extrema mängder men tillräckligt för å göra mig nervös glömde skriva att det gäller flualprazolam även en vanlig ksalol

Efter 9 dagar bör koncentrationen ha gått ner till under cut-off då flualprazolam är relativt korttidsverkande. Jag tror du är safe.
Citera
2018-01-12, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knoxo
Funderar på att käka tramdol fyra dagar i streck,200-300 mg om dagen.Hur länge syns de på piss efter sista intaget?

Tramadol syns ungefär en vecka.
Citera
2018-01-12, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P1an
Jag och tre vänner delade på 1 eller 2 ganska starka gröna joints på nyårsafton. Fick reda på att jag kommer vara tvungen att lämna UP för att behålla körkortet så det kommer alltså skickas på analys.

När tror ni det är lugnt att pissa eller är det redan lugnt? Måste troligen göra det inom två veckor.

Ålder: 30 år
Vikt: 88 kg
Längd: 182 cm

Har beställt hem "Cannabis test 20 ng/ml" och "Cannabis test 50 ng/ml" klarar man båda dom så måste väl analys också vara lugnt?

Tacksam för hjälp!
Ska tillägga att jag inte rökt innan det på flera år. Även att jag ska fortsätta lämna UP vilket jag trodde jag var klar med. Men det verkar aldrig ta slut...!
Citera
2018-01-12, 11:02
Medlem
knoxos avatar
Har Elvanse 30 mg utskrivet så jag är alltid positiv på amfetamin vid kissprov ,om jag tar vanligt tjack vid sidan av kan de visa på något annat vid pissprov?. Har hört att man kan vara positiv på metamfetamin eller vad de heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in