2018-01-08, 13:23
Medlem
299792458s avatar
NF försöker att skylla på AB, tre dagar efter mordet. Varför gör han det ?

NF vill att vi ska tro, AB följde efter paret Palme från Sveavägen 56 til Tunnelgatan.

"Han uppger att den man som han såg i en port måste ha varit samme man som hade gått bakom makarna Palme"

källa: https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMcVJSWV9jNzJhbGs/view

NF vill att vi ska tro, AB är GM som följde efter paret Palme från biografen på Sveavägen.

Varför vill han att vi ska tro det ?

Hur kunde han tre dagar efter mordet, veta så mycket om AB ? (eldre man, ljusblå jacka, gick in i Dekorimas entre, gick lite underligt)

PS: AB var inte en meter norr om Sveavägen 42 och är fullständigt oskyldig. Något som jag tror NF vet mycket väl.
Senast redigerad av 299792458 2018-01-08 kl. 13:40.
Citera
2018-01-08, 17:05
Bannlyst
Man saknar boken om stay behind-den är ännu inte skriven
Jag menar hur såg det ut i skandiahuset var exakt träffades de hur ofta och hur många?
Hur påverkade de politiken samhället-Man saknar boken om Svenska stay Behind
Varför?
Finns de än?
som Ib som fortsatte ändå
stay behind 2 var håller ni till?
Man saknar detta i utredningen
foton från det hemliga mötesrummet pärmarna med cias rekomendationer
om det fanns ett svenskt Glaudio-Jag gillar inte det.
Ev svensk statsminister är den högsta representanten för Svenska folket
men man väljer att fortsätta

Det är som med valet där medierna skriver upp o ner partierna men det spelar ingen roll vem man röstar på det är inte folket som styr

Ps nu vill jag att ni spetsar öronen ordentligt
Tror ni inte att Stay Behind som var det hemligaste i kalla kriget Sverige hade var kameraövervakat
Tänke er när jänkarna är inblandade de har alltid allt kameraövervakat. Tänk Amerikanska ambassaden alla kameror där. Det är min 100 procentiga övertygelse att Skandia speciellt längs tunnelgatan bakom Skandia var kamerabevakat dygnet runt eventuellt att man spelade in eller att väktare satt i källaren som var kopplade till stay behind som när det var möte mm spelade in allt som rörde sig utanför. Förmodligen var det kameror som var på dygnet runt beroende på hela östblockets intresse av stay behind. Jag är hysat säker på att det satt kameror på andra sidan skandia som kunde se i både mörker som dag o som spelade in allt. Förmodligen röstavlyssning också med mikrofoner här o där. Kanske det satt kameror här tex http://www.bilddump.se/bilder/20180108170145-185.212.169.152.jpgVi behöver inte fundera så mycket på hur vittnena rörde sig Nato eller svensk militär sitter på filmerna
Citera
2018-01-08, 17:55
Medlem
299792458s avatar
Det är över tusen inlägg om NF i denna tråden.

I 2014 skriver boboslacke följande

"Tänk er själva in i situationen. Fauzzi har lämnat uppgifter som det visar sig inte kan stämma. Paret Palme var på andra sidan Sveavägen vid punkten har påstår sig ha gjort iakttagelser. Han blir inkallad och har detta klart för sig och pressas i många timmar!!! Hur många andra gjorde man det med? Självklart måste han känt att han kunde bli misstänkt själv då hans story inte stämde"

källa: (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Senast redigerad av 299792458 2018-01-08 kl. 17:58.
Citera
2018-01-08, 18:21
Bannlyst
Så om militär nato eller annat makt sitter på information som filmer o dylikt som kunde löst mordet men som inte görs tillgängliga? Vem kan vi då lita på och vem ligger då bakom mordet?
Om mordet utförs utanför Cia/Natos hemligaste hus som är övervakat av eljest dygnet runt och ingen har sett något var letar vi efter mördaren då? På en Engström halvägs ner på david bagares gata eller en tecknerska 10 kvarter bort-eller om jag får förslå i huskroppen ett par steg från mordplatsen.

Så länge mordet inte är löst kan vi inte bli hela och vi riskerar att vår statsminister när som helst kan bli mördad igen. TRots att Usa lovade o va bakup då 1986 som idag men kan vi lita på dem? Vi har nog inga val och är för insyltade i allt från skruvar o muttrars hållfasthet till breddade landningsbanor- Så för vi då en självständig politik med den farhågan vilande över oss?
Tar svenska folket politiken på allvar om de inte vågar längre-ha en politik som gynnar oss svenskar

Går det fråga den som skrivit om Stay Behind i andra länder hur bevakningen var kring dessa byggnader

Ytterligare en sak-Varför tror ni Palme kände sig säker i triangeln-Min gissning det satt väktare och kameror överallt i detta inre försvarsområde så de följde Palme genom linsen någonstans under Stockholms betonggolv.
Senast redigerad av leffetell 2018-01-08 kl. 18:32.
Citera
2018-01-08, 18:49
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Håller på att lyssna igenom förhören med Victor Gunnarsson som Dan H har lagt upp på Youtube. För mig blir det helt uppenbart att Vic är inblandad på något sätt. Han minns vissa saker väldigt bra men sedan har han helt plötsligt minnesförlust gällande vad han gjorde på morddagen. Kan inte ens säga säkert om han var på Rocky iv eller inte. Han fanns runt mordplatsen vid tidpunkten för mordet frågan är vilken roll han hade.

Har också lyssnat igenom dessa, och jag drar samma slutsats, det är uppenbart att han är inblandad på något sätt.
Citera
2018-01-08, 18:57
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Inge M säger: "Han var kraftig"

Anders D säger: "Han verkade lite otymplig, nästan klumpig och stel. Delsborn är själv kroppsbyggare och fäste sig vid dessa detaljer"

Anna H säger: "Han verkade bredaxlad och huvdet verkade för litet til kroppen"

Lisbet P säger: "kompakt kropp med kort hals"

Anna H säger: "han var kraftig, kraftig ryggtavla"

Lars J säger: "Jag ser bara en kraftig ryggtavla"

Leif L säger: "hans klumpiga steg. Bredbent lunka han da iväg in i gränden och börjar jogga"

Inge M säger: "lungt och försiktigt så joggar han därifran. Han går först lugnt och stilla och sedan joggar han"

Yvonne N säger: "Det verkade som om det var jobbigt för honom att springa"

källa: https://moparkivet.wordpress.com/dokument/vittnesforhor/

Hans J. (taxicahffis) säger: han sprang som en elefant.

Få saker som vittnena är så överens om.
Citera
2018-01-08, 19:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Har också lyssnat igenom dessa, och jag drar samma slutsats, det är uppenbart att han är inblandad på något sätt.

Han kan ha varit en skuggare och ingått i Barbrogruppen, kanske gruppledare eller liknande?
Citera
2018-01-08, 19:09
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leffetell
Så om militär nato eller annat makt sitter på information som filmer o dylikt som kunde löst mordet men som inte görs tillgängliga? Vem kan vi då lita på och vem ligger då bakom mordet?
Om mordet utförs utanför Cia/Natos hemligaste hus som är övervakat av eljest dygnet runt och ingen har sett något var letar vi efter mördaren då? På en Engström halvägs ner på david bagares gata eller en tecknerska 10 kvarter bort-eller om jag får förslå i huskroppen ett par steg från mordplatsen.

Så länge mordet inte är löst kan vi inte bli hela och vi riskerar att vår statsminister när som helst kan bli mördad igen. TRots att Usa lovade o va bakup då 1986 som idag men kan vi lita på dem? Vi har nog inga val och är för insyltade i allt från skruvar o muttrars hållfasthet till breddade landningsbanor- Så för vi då en självständig politik med den farhågan vilande över oss?
Tar svenska folket politiken på allvar om de inte vågar längre-ha en politik som gynnar oss svenskar

Går det fråga den som skrivit om Stay Behind i andra länder hur bevakningen var kring dessa byggnader

Ytterligare en sak-Varför tror ni Palme kände sig säker i triangeln-Min gissning det satt väktare och kameror överallt i detta inre försvarsområde så de följde Palme genom linsen någonstans under Stockholms betonggolv.
Stay-behind, Stay-behind 2, IB, ... folkhemmets vägglöss! Osynliga och blodtörstiga gömmer de sig, för att krypa fram om natten. Vägglöss blir man inte av med så lätt.

Allt handlar om att de som äger allt vill känna sig trygga gentemot folket. Kontroll över vad vi tänker och vad vi vill. Smart av USA med Stay-behind. CIA kom att bli Europas lus-kungar, som fick initiativet i konspirationerna. Det har alltid funnits motsvarigheter gömda bakom legitima syften men med udden riktad mot kontroll av folkets flertal.

Så visst finns Stay-behind och IB och mängder av andra kotterier kvar - de har bara bytt namn och moderniserat verksamheten.
Citera
2018-01-08, 19:13
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han kan ha varit en skuggare och ingått i Barbrogruppen, kanske gruppledare eller liknande?
VG var väl en av dem som flydde istället för att vara cool och smälta in i mängden?
Citera
2018-01-08, 19:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
VG var väl en av dem som flydde istället för att vara cool och smälta in i mängden?

Inte vet jag, men det kan han ju ha gjort om han var inblandad och visste mer än övriga i till exempel Barbrogruppen.

Jag skall villigt erkänna att jag inte är påläst om VG, borde kanske vara det eftersom att han uppenbarligen anses vara intressant på sina håll.
Citera
2018-01-08, 19:24
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inte vet jag, men det kan han ju ha gjort om han var inblandad och visste mer än övriga i till exempel Barbrogruppen.

Jag skall villigt erkänna att jag inte är påläst om VG, borde kanske vara det eftersom att han uppenbarligen anses vara intressant på sina håll.
Jo, jag har för mig att han sprang in på en biograf. Man kan fråga sig om det var en avsiktlig taktik att läcka information till högerextrema personer med en ytlig och manipulerad verklighetsuppfattning, så att dessa skulle röra till det och framstå i dålig dager utan att ha det minsta med den operativa ledningen att göra.

De lockades kanske till platsen, men när mordet blivit verklighet så krakelerade deras självsäkerhet och de råkade i panik?
Senast redigerad av iesho 2018-01-08 kl. 19:53.
Citera
2018-01-08, 19:45
Medlem
Ni är så dåligt pålästa så det blir tröttsamt. Lyssna gärna på Hörnings podd om VG. Där är mycket om honom. Hittas på youtube. Sök "palmemordet"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in