Citat:
Ursprungligen postat av
Wintra
Klockan var runt 22 tiden på Lördag.
Jag låg bredvid min Pojkvän som sov och försökte själv att somna.
Efter en stund så kändes det väldigt tvärt ungefär som att mitt medvetande/mitt jag togs över av någon eller något annat. Som att mina minnen försvann och ändrades till någon annans minnen.
Medans detta skedde så kände jag också en känsla av att mitt jag som jag känner till det, inte var mitt riktiga jag, som att alla mina minnen och upplevelser inte har någon betydelse egentligen. Som att jag skulle iväg någonstans och få veta vad som faktiskt är viktigt och på riktigt.
Det värsta jag kände var att de som står mig närmast (framförallt min bror) inte egentligen var verklighet, det band jag alltid känt funnits där hade varit en illusion.
Jag blev rädd och kände att jag inte ville veta mer, Jag kände att mina minnen och upplevelser är något jag värderar högt och om min verklighet inte är på riktigt vill jag inte veta om det.
Jag öppnade ögonen och satte mig upp en stund, jag försokte bearbeta vad det var som jag hade upplevt, känt och tänkt men kunde inte forstå.
Jag har tidigare klardrömt och detta var inte samma sak, jag var helt medveten om vad som försegick men kunde varken styra vad som hände eller kontrollera mina tankar som vanligt, jag var inte paralyserad utan kunde närsomhelst öppna ögonen och komma tillbaka (vilket jag gjorde ungefär 2 gånger under hela första förloppet.
Jag gick upp och drack vatten för att sedan återvända och igen försöka sova.
återigen kommer jag in I samma medvetande när jag lägger huvudet på kudden, jag tänkte att jag kanske skulle gå med I det hela och försöka få någon slags klarhet I vad det var.
Så jag lät det ske utan att kämpa emot och jag kom tillbaka till samma känsla och tänk som tidigare och helt plötsligt var det som att jag bröt mig loss från min kropp och såg mig själv I sängen från ovan.. Jag såg allt mycket klart och tydligt (Mig själv) och jag försökte att fokusera på resterande del av sängen (kuddar, pojkvän, lampan bredvid sängen, telefonen på nattuksbordet osv) för att försäkra mig om att det jag såg var på riktigt och inte en dröm.
När tanken om att det var en dröm försvann och insikten om att detta var någonting annat blev jag återigen rädd och trodde att jag kanske hade dött, men som att knäppa med fingrarna var jag tillbaka I min kropp och jag satte mig upp.
Nu kände jag att jag kanske hade blivit galen och mitt hjärta började rusa. Jag drack vatten och satte på en film för att fokusera på något helt annat och somnade efter ett tag utan några vidare konstiga upplevelser eller tankar.
Bör tillägga att jag i övrigt är frisk. Jag äter för tillfället endast vitt kött och rena grönsaker, dricker inte alkohol och tar Inga droger. Jag mediterar aldrig och även om jag är spirituell och tror på det övernaturliga så har jag aldrig riktigt experimenterat mer än en kladröm jag lyckades få till för några år sedan (som jag tidigare nämnde). Vill gärna experimentera mer med psykadeliska droger, men har alltid varit rädd för att jag ska bli galen eller få en dålig upplevelse.
Så. Har jag blivit galen?
Var detta början på en astralresa? I så fall, varför kände jag att jag ändrade person och minnen? är detta vanligt?
Det var otroligt obehagligt och något jag absolut inte vill känna/uppleva igen om jag inte är förberedd eller mer insatt i vad det var som hände.
Du, mycket intressant berättat! Jag skulle själv vilja ge vad som helst för att återigen få uppleva astralresor som jag upplevde som barn.
Nej, du är absolut inte galen utan mycket mottaglig för det spirituella så var glad för det.
Du upplevde säkert en slags själavandring där ett av dina tidigare liv och minnen gav sig till känna.
På så sätt kände du dig främmande till ditt nuvarande medvetande och relationer.
Själv så lider jag sedan länge av tinnitus, men självmedicinerar med LSD och svamp för att hela hjärnans kapacitet. Jag kommer extremt sällan ihåg några drömmar men har på psykedeliska droger tagit emot en del intryck från tidigare liv.
Osäkert dock om du behöver droger för att må bättre när du förmodligen redan har ett vidöppet, tredje chakra. Satsa hellre på att lära dig meditation så att du kan kontrollera dina krafter och känslor på ett bra sätt.