2018-01-08, 00:15
  #23401
Medlem
xyklopfs avatar
Quickybaby - Elc EVEN 90 :

Sammanfattning från streamen.

https://www.youtube.com/watch?v=ZuRcHFxQE_s
Citera
2018-01-08, 12:30
  #23402
Medlem
Sheild-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Video - ny karta : Japort (obs - work in progress) :

https://www.youtube.com/watch?v=A0gKMuly45s


Halva priset nu på garageplatser och utrustning (EU).


Vad är det för mening med att lägga pengar på garage? Vill det säga att du kan ha fler antal (stridsvagnar)tankar i garaget?
Citera
2018-01-08, 12:36
  #23403
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheild-up
Vad är det för mening med att lägga pengar på garage? Vill det säga att du kan ha fler antal (stridsvagnar)tankar i garaget?

Precis, när du samlat på dig ett par stycken så kan det bli fullt och då kan du inte köpa fler utan att antingen sälja någon gammal vagn för att göra plats - eller köpa fler garageplatser.
Citera
2018-01-08, 12:41
  #23404
Medlem
Sheild-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Precis, när du samlat på dig ett par stycken så kan det bli fullt och då kan du inte köpa fler utan att antingen sälja någon gammal vagn för att göra plats - eller köpa fler garageplatser.


ok jag förstår. Vill det även säga att för att komma längre med tankarna måste man då uppgradera tankarna hela tiden. Om man har siktat in sig på en tank som man vill ha. Behöver jag då spela med just den tanken som ligger innan i trädet för att komma längre eller är det bara att komma upp i stjärnan eller i silverpengar?
Citera
2018-01-08, 12:50
  #23405
Medlem
Kan någon förklara om man kan använda sig av samma wg konto för att spela spela på min PC vs
Xbox one X, eller är det olika upplägg
Citera
2018-01-08, 13:16
  #23406
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheild-up
ok jag förstår. Vill det även säga att för att komma längre med tankarna måste man då uppgradera tankarna hela tiden. Om man har siktat in sig på en tank som man vill ha. Behöver jag då spela med just den tanken som ligger innan i trädet för att komma längre eller är det bara att komma upp i stjärnan eller i silverpengar?

Varje tank har ju olika uppgraderingar, och oftast är det torn och/eller toppkanon som gäller för att kunna gå "vidare" och låsa upp nästa tank i trädet. Men du kan inte hoppa rakt in i träden, utan måste börja från botten och arbeta dig upp. Det går åt måååååånga matcher från början till slut från det att man börjar i botten och har låst upp en Tier X-tank kan jag säga...
Ja, den innan i trädet måste du självklart låsa upp först.

Alternativet är ju att köpa guld och omvandla det till "free XP" - men det blir rätt djävla dyrt efter ett tag och om du skall långt i trädet...

Och du låser upp vagnar och uppgraderingar med experience points (xp), sedan när du låst upp dem så kan du köpa loss dem för silver.
Citera
2018-01-08, 13:44
  #23407
Medlem
Sheild-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Varje tank har ju olika uppgraderingar, och oftast är det torn och/eller toppkanon som gäller för att kunna gå "vidare" och låsa upp nästa tank i trädet. Men du kan inte hoppa rakt in i träden, utan måste börja från botten och arbeta dig upp. Det går åt måååååånga matcher från början till slut från det att man börjar i botten och har låst upp en Tier X-tank kan jag säga...
Ja, den innan i trädet måste du självklart låsa upp först.

Alternativet är ju att köpa guld och omvandla det till "free XP" - men det blir rätt djävla dyrt efter ett tag och om du skall långt i trädet...

Och du låser upp vagnar och uppgraderingar med experience points (xp), sedan när du låst upp dem så kan du köpa loss dem för silver.

Jag vill spela mig upp i spelet, att lägga riktiga pengar på en tank blir ju lite fusk. Tanken är väl ändå att man samtidigt skall bli en bättre spelare. Min åsikt. Bara för att man har värsting till tank vill det inte säga att du kan behärska den eller spela rätt.

Tycker det är svårt att veta om man skall gå vidare på den man kan låsa upp, som att säga eller om man bara skall rikta sig in på ett träd och till tank man vill ha. Några råd på detta?

Jag har siktat in mig på T32. Eller det är fel val?
Citera
2018-01-08, 13:57
  #23408
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheild-up
Jag vill spela mig upp i spelet, att lägga riktiga pengar på en tank blir ju lite fusk. Tanken är väl ändå att man samtidigt skall bli en bättre spelare. Min åsikt. Bara för att man har värsting till tank vill det inte säga att du kan behärska den eller spela rätt.

Tycker det är svårt att veta om man skall gå vidare på den man kan låsa upp, som att säga eller om man bara skall rikta sig in på ett träd och till tank man vill ha. Några råd på detta?

Du kan ju alltid köpa tillbaka gamla vagnar igen om du sålt dem, och ser du till att skrapa ihop krediter/silver så behöver du ju inte sälja en tank du gillar för att gå vidare på nästa.
Dessutom kan det vara lite roligare att gå ner och spela i lägre tiers än vad man är van vid, för ofta så finns det många klantiga newbies där som man kan spela röven av totalt med sealclubbing

Citat:
Ursprungligen postat av Sheild-up

Jag har siktat in mig på T32. Eller det är fel val?

Den funkar bra, samtliga i topp VII-X är bra och relativt lättspelade vagnar (T29, T32, M103, T110e5).
Dock är T32an helt djävla horribel med stock 90mm kanonen och tornet - så den kan vara rätt seg att spela med tills man fått den någorlunda uppgraderad.
Citera
2018-01-08, 14:15
  #23409
Medlem
Sheild-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Du kan ju alltid köpa tillbaka gamla vagnar igen om du sålt dem, och ser du till att skrapa ihop krediter/silver så behöver du ju inte sälja en tank du gillar för att gå vidare på nästa.
Dessutom kan det vara lite roligare att gå ner och spela i lägre tiers än vad man är van vid, för ofta så finns det många klantiga newbies där som man kan spela röven av totalt med sealclubbing

Då måste man ha garage plats väl för de tankarna med eller? Jag köpte precis garageplats men kan inte se att något är förändrat på min sida. Hur funkar det?

Jag går ju in och provar tankarna i Proving ground innan jag går in i ett "riktigt" spel. Just för att testa ut den. Det jag kan tycka med de lätta tankarna är att de tar sån tid för att ladda upp för nytt skott. Blir galen på det ibland om man står i en närstrid och inte kan skjuta lös på motståndaren.

Den funkar bra, samtliga i topp VII-X är bra och relativt lättspelade vagnar (T29, T32, M103, T110e5).
Dock är T32an helt djävla horribel med stock 90mm kanonen och tornet - så den kan vara rätt seg att spela med tills man fått den någorlunda uppgraderad.

Ja jag får kolla av lite mer tror jag.
Citera
2018-01-08, 14:22
  #23410
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheild-up
Jag går ju in och provar tankarna i Proving ground innan jag går in i ett "riktigt" spel. Just för att testa ut den. Det jag kan tycka med de lätta tankarna är att de tar sån tid för att ladda upp för nytt skott. Blir galen på det ibland om man står i en närstrid och inte kan skjuta lös på motståndaren.

Ja jag får kolla av lite mer tror jag.

Grejen är att lights skall du aldrig gå in i one-on-one combat mot en annan (tyngre) vagn om du inte absolut måste - eller om den har ytterst lite HP kvar så man kan fimpa den med ett eller två skott så man kan kosta på sig att bli träffad med något skott.

LTs är framförallt spotters - lys upp fienden så de andra i laget kan dela ut skadan, det får du också poäng för - och jägare som kan agera sniper och/eller trakassera tyngre TDs med lång omladdningstid som tar ett halvår på sig för att vända runt om man kör i cirkel runt dem - eller artys. Men närstrid mot en med eller heavy så är du rökt.

Lights offrar armor och jättekanon för att vara snabba, små, lättrörliga och har bra kamouflage så man kan gömma sig,
Citera
2018-01-08, 14:53
  #23411
Medlem
Sheild-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Grejen är att lights skall du aldrig gå in i one-on-one combat mot en annan (tyngre) vagn om du inte absolut måste - eller om den har ytterst lite HP kvar så man kan fimpa den med ett eller två skott så man kan kosta på sig att bli träffad med något skott.

LTs är framförallt spotters - lys upp fienden så de andra i laget kan dela ut skadan, det får du också poäng för - och jägare som kan agera sniper och/eller trakassera tyngre TDs med lång omladdningstid som tar ett halvår på sig för att vända runt om man kör i cirkel runt dem - eller artys. Men närstrid mot en med eller heavy så är du rökt.

Lights offrar armor och jättekanon för att vara snabba, små, lättrörliga och har bra kamouflage så man kan gömma sig,

Jag hittar inte i inställningarna hur jag kan ändra med att kunna se kommentarer som skrivs under en "battle". Jag måste trycka "enter" för att se om någon har skrivit något. Kan detta göras annorlunda?
Citera
2018-01-08, 15:09
  #23412
Medlem
Just t32 är nog sämsta tierVIII heavyn enligt mig. 198 i pen är fullkomligt hopplöst att spela med på den nivån i en långsam hulldown tank. Jag tycker du ska börja med något annat träd istället. Ryska heavies är ganska förlåtande om man är ny spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in