Nu ska jag gå igenom dem som gjort mest inverkan under premiäravsnittet:
Mulle - Narcissistisk och smådryg i sitt beteende, men han känns ändå genuin och det uppskattas. Kan ändå bli en av de man stör sig lite extra på. Litegrann som landsfadern Jocke från 2015. Dryg jävel men ändå stod han för den han var. Han får dock gärna lägga ner Stockholmpundarslangen.
Pavel - Han gjorde intryck genom sin brist på uttryck. Jag tror nämligen att han kommer vinna Farmen i år. Jag tippar redan på det. Likt förra årets vinnare, Niklas, så är han kunnig om farmlivet samtidigt som han håller sig i bakgrunden och inte gör en fluga förnär.
Rocco - FYFAN, GUBBJÄVEL!

Inte nog med att han är så fruktansvärt bergsäker på att han kan mest av alla, han är allt för ofta ute och cyklar. ”Hästen måste vara liten, stora hästar kan inte hoppa. Har du någonsin sett en sådan häst hoppa?”.

Han kommer försöka leda gruppen och aldrig lyssna, oavsett vem storbonden är! ”Jag leder gruppen bättre än honom, det är därför jag är här!”
Ann - Tycker inte om henne men tråkigt att hon redan blir mobbad i gruppen. Hon har nog blivit utsatt tidigare, därav hennes bistra attityd gentemot alla andra människor. Undrar dock hur hon resonerar när hon anmäler sig till en dokusåpa för att sedan gnälla på att det finns andra människor runt omkring henne.

Dålig start för henne, hon kommer inte gå alltför långt.
Gustav - Känns jobbig, men vafan. Det var märkligt när han offrade sig för att gå ur gruppen och tjejerna blev förbannade för att han ”tog över” en tjejs plats. INGEN TJEJ TOG PÅ SIG ATT GÖRA DET, NOG MED OFFERKOFTOR!