Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Då sätter jag nog Ebba på första över Haag. Sättet Ebba hängt med Kalla i två klassiska masstarter dom här säsongerna är något jag inte kan minnas från Haag på väldigt länge. Ebba kan åka klassiskt också, det ska man inte glömma. Kanske inte kan sätta ett eget tempo i intervall än, men åka efter någon annans tempo gör inte så mycket.
En annan chansuppställning är Ida, Nilsson, Kalla, Falk. Om man tänker lite ur boxen.
Jag tror man kanske underskattar Haags kapacitet och fart när hon är i form även på 5 km kan hon VM stafetten var kontrollerad och bra är mer en form fråga.. visade ju även bra fart kapacitet i fösta sprinten hur nu de gick till på gamma dagar
Ebba då ja hon har gott med Kalla två gånger men idag gjorde ju relativt sett svaga åkare de med på de sättet tycker jag de är svår värderat .. Ebba klara inte att gå med Ida i jakten i Toblach ska man då även komma ihåg nej Ebba skulle jag aldrig chansa med på första för orutinerad även.. har gott illa får unga tjejer vi haft där innan Lina Magda Carin H..
Men som sagt Norge måste missa om Sverige ska ha någon som helt chans om man är realistisk som de sett ut i år kan även någon av dom givna bli sjuka och vi får ändå svårt