Citat:
Ursprungligen postat av
BraidsMamma
Skulle precis länka samma post. Moa fyller 24 och plötsligt förespråkar KEK att vi ska dubbla antalet a-landslagsplatser...

Nja, det är 15 damåkare i A & B-laget(alla är seniorer, en är U23-åkare) just nu, exklusive Kalla. Hans uppställning med distans & sprint-lag vilket jag ser som same shit different name ger 16 damåkare. Däremot vore åtta U23 och åtta U20 en ökning på hela fem åkare. Sammanslaget 32 damåkare mot nuvarande 26. På herrsidan 32 mot nuvarande 28. Totalt en ökning på 10 åkare från 54 till 64.
Men det är förlegat att satsa på ett sprintlag på damsidan, om det nu inte är ett samlingsnamn för B-lag. Och jag ser verkligen inte vad man ska med 64 åkare att göra, trupperna man har är redan i överkant där ett flertal inte är ett dugg bättre än det som finns utanför och när man kommer så långt ned på listan blir det helt enkelt ett lotteri att säga vem som är bättre eller mer lovande. Vore bättre att stärka samarbetet med klubbarna då isf och ge resurser dit till deras tränare, då får fler chansen att utvecklas bra utan att vara med i landslaget.
I övrigt tycker jag MMK ska vara med i ett lag på ~15-16 åkare. Vi får väl se vad KEK tycker..