Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-05, 13:28
  #1033
Medlem
gato12s avatar
Och nu snöar det minsann, eller ja mest regn
Citera
2018-01-05, 13:43
  #1034
Medlem
Instinktens avatar
Vädret är trasigt! Såhär års vill jag från min uppväxt minnas köldknäppar med bitande polarkyla som sved i de torra kinderna och gjorde att en enkel inhandlingstur till ICA förvandlade jeansen till smärtande stuprör av plåt. Nu är det i stort sett vanligt midsommarväder. Och det är helt fantastiskt! Minusgrader betyder död, så länge det håller sig på rätt sida sträcket så behöver man inte förflytta sig snabbast möjliga sträcka utomhus likt någon introvert kuf invirad i tjocka lager köldskydd.
Citera
2018-01-06, 00:33
  #1035
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Instinkten
Vädret är trasigt! Såhär års vill jag från min uppväxt minnas köldknäppar med bitande polarkyla som sved i de torra kinderna och gjorde att en enkel inhandlingstur till ICA förvandlade jeansen till smärtande stuprör av plåt. Nu är det i stort sett vanligt midsommarväder. Och det är helt fantastiskt! Minusgrader betyder död, så länge det håller sig på rätt sida sträcket så behöver man inte förflytta sig snabbast möjliga sträcka utomhus likt någon introvert kuf invirad i tjocka lager köldskydd.

Nu vet jag inte var du bor men hoppas midsommar ändå blir lite varmare än vad vi har nu i landet. Men visst var det kallare förr. Älskar att det blir varmare så kör på med mer global uppvärmning!
Citera
2018-01-07, 20:46
  #1036
Medlem
xorizovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Instinkten
Vädret är trasigt! Såhär års vill jag från min uppväxt minnas köldknäppar med bitande polarkyla som sved i de torra kinderna och gjorde att en enkel inhandlingstur till ICA förvandlade jeansen till smärtande stuprör av plåt. Nu är det i stort sett vanligt midsommarväder. Och det är helt fantastiskt! Minusgrader betyder död, så länge det håller sig på rätt sida sträcket så behöver man inte förflytta sig snabbast möjliga sträcka utomhus likt någon introvert kuf invirad i tjocka lager köldskydd.

Den vintern med bitande polarkyla och temperaturer omkring minus 39 grader celsius eller mer finns för närvarande i östra USA och Canada

Citat:
I östra USA och Kanada spås nya köldrekord när iskalla vindar från Arktis drar in. Temperaturen i Kanada sjunker ner mot minus 50 grader i norra Ontario och Quebec. I Massachusetts i USA har översvämningar gjort att bilar frusit fast under isen.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/i...-i-nordamerika
Citera
2018-01-23, 09:38
  #1037
Avstängd
400Bens avatar
Det är en del snö här men kommer kommande dagarna bli runt +6 grader. Hur lång tid kommer det ta ca innan snön försvinner?
Citera
2018-03-22, 14:29
  #1038
Medlem
gato12s avatar
Sol och fem plus här nere i Fjollträsk. Inte utan att vårkänslorna börjar spira.

Men i nästa vecka ska ju kylan återvända, aldrig får man vara nöjd...
Citera
2018-03-22, 14:35
  #1039
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det är en del snö här men kommer kommande dagarna bli runt +6 grader. Hur lång tid kommer det ta ca innan snön försvinner?
Är ju fortfarande kallt som fan på nätterna dock.
Citera
2018-05-29, 10:02
  #1040
Medlem
Ranndalls avatar
Vet någon vart man kolla väderprognosen "bakåt i tiden"? Alltså något man tex. kan kolla om det regnande igår eller inte.
Citera
2018-05-30, 13:50
  #1041
Medlem
Det är vanskligt att dra för långt gångna slutsatser från en månads extremt varma väder.

Men de senaste veckornas regnuppehåll och extrema värme är skrämmande.

Det är en föraning om hur vårt klimat kommer förändras i framtiden.
Citera
2018-07-01, 20:05
  #1042
Medlem
Är det bara jag men visst blir man lite slö och lat då det blir för varmt samtidigt man inte heller vill ha januari pga mörker och kyla?

Vilket månad är det bästa för en långpromenad? September skulle jag säga
Citera
2018-07-16, 12:51
  #1043
Medlem
Galet väder. Kan inte regnat många millimeter sedan maj inleddes. Jag lider inte även om jag tycker det blir väl varmt när termperaturen går över 30.
Citera
2018-07-16, 18:18
  #1044
Medlem
Fenotyps avatar
Vi är nu inne i en värmetopp klimatmässigt och när vi når den absoluta toppen så kommer det dala utför. Vi kommer att få en ny istid.

Klimathotet är en scam för att lura folk på pengar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback