Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 18:23
  #1045
Medlem
hippilis avatar
Nu när det för en gångs skull blivit en rejäl sommar, kan man ju nästan undra om det ska bli en rejäl vinter med massa äcklig snö eller om vintern åxå blir varmare än normalt
Citera
2018-08-13, 18:49
  #1046
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Nu när det för en gångs skull blivit en rejäl sommar, kan man ju nästan undra om det ska bli en rejäl vinter med massa äcklig snö eller om vintern åxå blir varmare än normalt


Sägs ju att varm sommar innebär kall vinter. Är detta en skröna eller något som vetenskapligt kan förklaras?
Citera
2018-08-13, 19:04
  #1047
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Sägs ju att varm sommar innebär kall vinter. Är detta en skröna eller något som vetenskapligt kan förklaras?
Varma sommrar och kalla vintrar tror jag hänger ihop. Skulle inte förvåna mej om det blir mängder med snö blåsigt och kallt i vinter men för min del får det gärna vara milt hela vintern
Citera
2018-08-13, 19:50
  #1048
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Sägs ju att varm sommar innebär kall vinter. Är detta en skröna eller något som vetenskapligt kan förklaras?

Jag tror på den skrönan. Medeltemperaturen över ett år brukar inte variera så mycket och därför kommer nog vintern inte vara nådig i år för att ta igen det osedvanliga vädret som varat från början på maj till nu.
Citera
2018-08-14, 08:01
  #1049
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Varma sommrar och kalla vintrar tror jag hänger ihop. Skulle inte förvåna mej om det blir mängder med snö blåsigt och kallt i vinter men för min del får det gärna vara milt hela vintern

Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
Jag tror på den skrönan. Medeltemperaturen över ett år brukar inte variera så mycket och därför kommer nog vintern inte vara nådig i år för att ta igen det osedvanliga vädret som varat från början på maj till nu.


Ni menar på att det bara är en skröna alltså?
Citera
2018-08-14, 10:43
  #1050
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Ni menar på att det bara är en skröna alltså?

Ja. Det är en skröna som stämmer, motsägelsefullt :P
Hoppas jag kommer ihåg det här inlägget i mars 2019 så ska vi se att jag har rätt
Citera
2019-01-24, 20:41
  #1051
Medlem
gato12s avatar
Rätt så kallt i Fjollträsk nu, minus nio
Citera
2019-02-13, 15:39
  #1052
Medlem
gato12s avatar
Och nu är det vår i luften, hux flux, 7 plus och sol

Men det hinner garanterat komma en del bakslag (snöstormar) ännu, man har väl varit med förr
Citera
2020-05-13, 19:02
  #1053
Medlem
flaess avatar
Fick en smärre chock när persiennerna drogs upp i morse. 13 maj, och snön fullkomligt vräkte ned! Galet!

Nu har nästan all snö töat bort, men i gengäld så förtäljer väderprognosen att det skall bli 2-3 minusgrader i natt. Våren, var håller du hus?
Citera
2020-07-08, 14:02
  #1054
Medlem
Står här på Mantorp park den 8e juli med 11grader och regn. Kul sommar.....
Citera
2020-07-09, 19:41
  #1055
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Står här på Mantorp park den 8e juli med 11grader och regn. Kul sommar.....
Älskar det. Finns inget värre än värma kladdiga somrar.
Idag är det relativt bra väder här i småland. 18 grader med lite moln. Har inget emot kyligare sommartemperaturer heller.

Sommarregn är för jävla härliga. Känn doften, omfamna regnvädret.
Citera
2022-06-23, 18:55
  #1056
Medlem
Offerviljas avatar
Det ser ut att bli ett magiskt fint väder i de flesta delar av landet i morgon på midsommarafton. Jag ska fira midsommar i Roslagens skärgård och där ska det bli 28 grader och soligt hela dagen. Mysigt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback