Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-07, 13:25
Medlem
SmygarBerits avatar
Ja, mycket märkligt.
De ska ha åkt med bil hem tillsammans kring 02 på natten, och sen då?. Ska hon då traskat ut i natten helt plötsligt och försvunnit?! Någon som vet hur långt från hemmet dessa blodfynd påträffades?
Skulle vara intressant att höra vad sambon har att säga om den aktuella kvällen. Väldig skumt också om han anmälde henne saknad först två dagar efter försvinnandet...
Jag gissar på at han har kört bort hennes kropp, långt bort, och dumpat det någonstans. Ifall man hittar henne så lär det vara så förmultnat och förstört att det kommer vara svårt att identifiera dödsorsaken, typ Linda Chen.
Citera
2018-01-07, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Jeg vil tippe ektemannen, hvorfor skulle hun gå ut når de akkurat hadde kommet hjem midt på natta ? De kranglet, han slo henne ihjel og brukte noen timer på å gjemme liket.
Erfarenhetsmässigt, så är detta den mest sannolika teorin ! Det är ju inte ovanligt att det är partnern som är den skyldige i sådana fall.
Citera
2018-01-07, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Erfarenhetsmässigt, så är detta den mest sannolika teorin ! Det är ju inte ovanligt att det är partnern som är den skyldige i sådana fall.
Ja så tenker jeg også, men de har en sønn på 12 år. Politiet har sikkert snakket med han også? Han ville vel registrert om faren var ute i 6 tiden på morgenen. Og utifra brors skriving i tidning ene, virker det ikke uvanlig at janne tar noen "time out"
Citera
2018-01-07, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Ja, mycket märkligt.
De ska ha åkt med bil hem tillsammans kring 02 på natten, och sen då?. Ska hon då traskat ut i natten helt plötsligt och försvunnit?! Någon som vet hur långt från hemmet dessa blodfynd påträffades?
Skulle vara intressant att höra vad sambon har att säga om den aktuella kvällen. Väldig skumt också om han anmälde henne saknad först två dagar efter försvinnandet...
Jag gissar på at han har kört bort hennes kropp, långt bort, och dumpat det någonstans. Ifall man hittar henne så lär det vara så förmultnat och förstört att det kommer vara svårt att identifiera dödsorsaken, typ Linda Chen.

Polisen borde ha tagit in honom om dom trodde att det var något skumt. Något är det som inte stämmer med historien men jag vet inte vad. Hon hade barn och familj. Inga skäl att gå ut i skogen och ta livet av sig. Dom kan ha druckit sprit och grälat. Barnen kanske har sagt att deras far varit hemma hela tiden.

Har han kört bort henne borde det finnas spår i parets bil. Det finns oändliga fjällområden i närheten där hennes kropp kan ha dumpats. Lillehammer har flera populära skidområden som kanske är folktomma såhär års.
Citera
2018-01-07, 14:20
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, det låter märkligt. Nej, att hon gick ut på promenad det har han bara hittat på. Han har så klart dödat henne.
Den enda andra hypotesen jag kan komma på är långsökt: Hon hade någon fling vid sidan av som hon ville träffa mitt i natten efter ev. fyllebråk med mannen sin. Flingen hämtar upp henne, de beger sig, flingen offar henne ungefär där blodet återfinns.

Som sagt, långsökt.

Man undrar såklart om de också fångat upp signal från mannens telefon, verkar rätt dumt att slå ihjäl frugan, åka iväg för att dumpa henne men ta med hennes telefon. Det kanske var i stundens hetta han inte tänkte på det.
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Polisen borde ha tagit in honom om dom trodde att det var något skumt. Något är det som inte stämmer med historien men jag vet inte vad. Hon hade barn och familj. Inga skäl att gå ut i skogen och ta livet av sig. Dom kan ha druckit sprit och grälat. Barnen kanske har sagt att deras far varit hemma hela tiden.

Har han kört bort henne borde det finnas spår i parets bil. Det finns oändliga fjällområden i närheten där hennes kropp kan ha dumpats. Lillehammer har flera populära skidområden som kanske är folktomma såhär års.
Hmm, ja, men det borde väl vara hyfsat svårt att gräva ned ett lik nu när marken är frusen? Och bara dumpa i snön, då kommer hundarna hitta henne på ett kick.
Citera
2018-01-07, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden

Lillehammer har jeg ikke tro på. Hennes mobil var ikke åt det holdet, og ei heller blodsporene. Og mellom jul og nyttår som det hendte er det mange skiturister der omkring
Citera
2018-01-07, 14:23
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
( ... )
Ska hon då traskat ut i natten helt plötsligt och försvunnit?! Någon som vet hur långt från hemmet dessa blodfynd påträffades?
( ... )
Oppdatert kart i artikkelen her som viser alle aktuelle stedet avmerket

https://www.nrk.no/ho/nytt-blodfunn-tilhorer-savnet-kvinne-1.13855271
Citera
2018-01-07, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Den enda andra hypotesen jag kan komma på är långsökt: Hon hade någon fling vid sidan av som hon ville träffa mitt i natten efter ev. fyllebråk med mannen sin. Flingen hämtar upp henne, de beger sig, flingen offar henne ungefär där blodet återfinns.

Som sagt, långsökt.

Man undrar såklart om de också fångat upp signal från mannens telefon, verkar rätt dumt att slå ihjäl frugan, åka iväg för att dumpa henne men ta med hennes telefon. Det kanske var i stundens hetta han inte tänkte på det.

Hmm, ja, men det borde väl vara hyfsat svårt att gräva ned ett lik nu när marken är frusen? Och bara dumpa i snön, då kommer hundarna hitta henne på ett kick.

Jag tror inte heller hon är nedgrävd. Ligger hon däremot i skogen eller på fjället under snön. Och om hon inte hittas innan våren kommer så finns inte mycket kvar.
Citera
2018-01-07, 14:41
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Oppdatert kart i artikkelen her som viser alle aktuelle stedet avmerket

åh, tack så mycket. Ja, man blir då inte klok på detta. Om man ska vidare spekulera så tror jag, som några andra nämnt, att hon dragit när det blivit bråk. Sambon kanske följde efter henne i ilska och hade ihjäl na´. Alternativt att någon annan råkat köra på henne i mörkret, blivit rädd och plockat med kroppen och försvunnit.
Citera
2018-01-07, 14:55
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
åh, tack så mycket. Ja, man blir då inte klok på detta. Om man ska vidare spekulera så tror jag, som några andra nämnt, att hon dragit när det blivit bråk. Sambon kanske följde efter henne i ilska och hade ihjäl na´. Alternativt att någon annan råkat köra på henne i mörkret, blivit rädd och plockat med kroppen och försvunnit.
Ja, eller att han klubba henne i hemmet och körde iväg ned till gården för att göra sig av med henne. Lite märkligt val av plats i så fall, han borde ju kunnat sänka henne i en av de mer närbelägna sjöarna. Antar att basstationen plockade upp hennes telefon när hon (levande eller död) kom till gården.

Men, det kan ju ha varit någon annan också även om det känns långsökt. Problemet är just avståndet, att gå 12 km (är det fågelvägen?) mitt i natten i vintern på bara knappt 4 timmar, det känns inte helt rimligt. Och polisen har hittat blod på två olika ställen.
Citera
2018-01-07, 15:04
Medlem
Ser at det også andre blodfunnet nå er bekreftet å være fra henne.

Det er ifølge NRK ca 1 km mellom de to blodfunnene - se kart som er lenket til tidligere i tråden:

Merkelig sak. At hun skulle komme hjem sammen med mannen klokken 02.00 og deretter bare forsvinne uten at han har fått det med seg høres lite trolig ut.
Citera
2018-01-07, 15:13
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
( ... )
Problemet är just avståndet, att gå 12 km (är det fågelvägen?) mitt i natten i vintern på bara knappt 4 timmar, det känns inte helt rimligt. Och polisen har hittat blod på två olika ställen.
Jeg er godt kjent i området. Jeg antar 12 km er faktisk avstand langs veien.

Det er betydelig høydeforskjell fra bopelen i Ellefsætervegen og ned til nærmere Brumundal sentrum der blodsporene er funnet. Så litt raskere å gå. Men lyder helt urimelig at hun har tilbragt natten mellom kl.02.00 - 05.45 med å gå ned den lange bakken mot sentrum i mørket. Hva skulle motivet for en slik vandring være?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in