Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Ja, det låter märkligt. Nej, att hon gick ut på promenad det har han bara hittat på. Han har så klart dödat henne.
Den enda andra hypotesen jag kan komma på är långsökt: Hon hade någon fling vid sidan av som hon ville träffa mitt i natten efter ev. fyllebråk med mannen sin. Flingen hämtar upp henne, de beger sig, flingen offar henne ungefär där blodet återfinns.
Som sagt, långsökt.
Man undrar såklart om de också fångat upp signal från mannens telefon, verkar rätt dumt att slå ihjäl frugan, åka iväg för att dumpa henne men ta med hennes telefon. Det kanske var i stundens hetta han inte tänkte på det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svartheden
Polisen borde ha tagit in honom om dom trodde att det var något skumt. Något är det som inte stämmer med historien men jag vet inte vad. Hon hade barn och familj. Inga skäl att gå ut i skogen och ta livet av sig. Dom kan ha druckit sprit och grälat. Barnen kanske har sagt att deras far varit hemma hela tiden.
Har han kört bort henne borde det finnas spår i parets bil. Det finns oändliga fjällområden i närheten där hennes kropp kan ha dumpats. Lillehammer har flera populära skidområden som kanske är folktomma såhär års.
Hmm, ja, men det borde väl vara hyfsat svårt att gräva ned ett lik nu när marken är frusen? Och bara dumpa i snön, då kommer hundarna hitta henne på ett kick.