Citat:
Ursprungligen postat av
RustyShackleford
Nej mitt inlägg handlade inte heller *primärt* om huruvida nivåerna är höga eller låga. Du brukar ju klaga på andras läsförståelse så då borde du väl vinnlägga dig att läsa ordentligt själv? Sen att jag får jag väl nämna att priserna är historiskt höga just nu även om inte du tog upp det. Eller är det OT enligt dig?
De är lägre nu än i höstas och min bedöming är att priserna är rätt modesta, det är billigt att bo för de som äger sin bostad, men som sagt var, det var inte det mitt inlägg handlade om.
Citat:
Ursprungligen postat av
RustyShackleford
Kontentan av det jag skrev var: Det går inte att gå in i en bostadsmarknad vid vilken tidpunkt som helst och förvänta sig att under sin livstid kunna sälja med vinst.
Detta skrev jag som svar på ditt inlägg som jag citerade, där du i sista stycket skrev:
Det har gått utmärkt men det är för mycket fokus på det tycker jag. När man ligger på sin dödsbädd och har bott hela sitt liv (oavsett om man har flyttat eller inte), så ser man att det var viktigare att fokusera på om man bott bra och billigt eller dåligt och dyrt. Att det efter hela sitt liv skulle bli förlust när bostaden säljs av dödsboet är extremt osannolikt, förmodligen har istället lånet ätits upp av inflationen. Svängningarna som skett under sin livstid är då faktiskt av mindre intresse.
Citat:
Ursprungligen postat av
RustyShackleford
Säkerligen fanns det även i Holland 1736 en och annan bubbelbabblare. Antagligen hånade och bespottade på sin tid, men med facit i hand så får vi väl ge dom rätt.
Det som hände för 300 år sedan ger oss ingen vägledning om vad som är rätt idag, men har man inget bättre att komma med så...