Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Visst, en psykopat bedrar de flesta. I det korta förloppet. Börjar det brännas, försvinner dom, för att plötsligt dyka upp med nya spännande projekt. Alltid lika charmerande entusiastiska och alla förtrollas på nytt (eller för första gången).
Men fallet gäller Kim W och PM. Jag tror inte att någon diskussion föregick Kims öde alls. PM kunde inte hejda sig.
Precis vad jag också tror! Många vill gärna tro att KW retade honom på något sätt, som hon inte alls avsåg att göra och som en vanlig normal person i så fall inte skulle blivit minsta stött eller kränkt av. Kanske bara ha skrattat bort frågor eller påståenden, avfärdat. Sen tuffat vidare med ubåtsskrället.
Det
kan ha varit så och det är säkert en lika kvalificerad gissning från mig att det
inte var det som föranledde det svinaktiga, fega och fruktansvärda mordet.
Tror det låg helt och hållet inom PM själv och hans sjuka fantasier och pockande begär samt ansvar, det fanns inte en chans i världen att KW skulle ha kunnat förutse detta. Då hade hon ju inte åkt ut med honom i den jävla ubåten! Hon var ingen blåögd självmordsbenägen omedveten liten flicksnärta.
Sen finns det vissa här i tråden som pratar om att hon
borde ha fattat det, men sånt är skitsnack.
Livet fungerar inte så i nutidens Skandinavien/Europa. KW hade den stora oturen att stöta på något så sjukt som en lustmördare i värsta tänkbara sinnesstämning - att han var beredd att utföra dådet, och det spelar ingen som helst roll vilekn kvinna som var med honom just då. Han ville uppleva det han hade drömt om, bli kvitt sin ångest och bli "fri", i hans eget sätt att se det.